بازخوانی سخنان روز شنبه رهبر معظم انقلاب که فرمودند «حرف بنده را از خود بنده بشنوید»؛ سخنان رئیس جمهور در جمع زنان و ذکر دو خاطره از آیت الله مهدوی کنی و سردار سلیمانی، پر بیننده ترین اخبار امروز سیاسی خبرآنلاین بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به سؤالی درباره سخنان برخی منصوبین رهبری و القای این نظرات به عنوان دیدگاههای ایشان گفتند: حرف این افراد، حرف خود آنهاست و حرف بنده را از خود بنده بشنوید. (اینجــا را ببینید.)

حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم ضیافت افطار رییس‌جمهور با جمعی از بانوان، با بیان اینکه همه تلاش ما در مساله هسته‌ای برای این است که فضای جدیدی باز شود، گفت: در این‌باره حرف‌های زیادی زده می‌شود که خیلی مهم نیست. ما باید به وظایف‌مان عمل کنیم. وی تصریح کرد: خدا را شکرگزارم، به وعده‌ای که در انتخابات راجع به حل و فصل مساله هسته‌ای دادم عمل کردم. حتی اگر همین‌جا هم که در قدم های آخر مذاکرات هستیم کار متوقف شود ما به وظیفه‌مان عمل کردیم. (اینجــا را ببینید.)

هاشمی برای عفو پسرش چه کرد؟

هاشمي‌رفسنجاني هيچگاه دخالتي در روند رسيدگي به اين پرونده نداشته است. اين امر را مي‌توان از سخنان روز گذشته وكيل پرونده مهدي هاشمي دريافت. (اینجــا را ببینید).

گلایه مرحوم آیت الله مهدوی کنی از احمدی نژاد

سخنگوی جامعه روحانیت به بیان خاطره ای از مرحوم مهدوی کنی پرداخت و گفت: خاطرم هست در نشستی که در حرم امام بعد از آن مناظره رخ داد، آیت الله مهدوی کنی به شدت با آقای احمدی نژاد برخورد کرده بود و نسبت به آن رفتار گلایه کرده بود. این نشان می دهد که او می خواست موضع گیری کند، اما نمی خواست این موضع گیری روی انتخابات اثری بگذارد. بعد از 88 هم که دیگر آب ها از آسیاب افتاده بود و موضع گیری فایده ای نداشت. (اینجــا را ببینید).

هفته گذشته حجت الاسلام مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود. به اعتقاد مصباحی مقدم، احمدی نژاد اگرچه هرگز نتوانسته جریان سازی کند اما او هنوز پایگاه رای مناسبی دارد و ازهمین رهگذر می گوید جبهه یکتا با کنار گذاشتن احمدی نژاد دور هم جمع شدند تا شاید بتوانند آرا معطل احمدی نژاد را برای خود جمع کنند. (اینجــا را ببینید).

همدلی همه گروه های سیاسی با تیم مذاکره کننده هسته ای

با رسیدن مذاکرات به ساعات پایانی و امیدواری بسیاری از مسئولان کشور درباره به ثمر نشستن تلاش های دیپلمایتک محمد جواد ظریف و یارانش، منقدان دیروز توافق هسته ای که بارها نگرانی خود را از انجام این توافق ابراز کرده اند، به نظر می رسد این روزها همراهی بیشتری با تیم مذاکره کننده نشان می دهند. (اینجــا را ببینید.)


سردار سلیمانی با خواندن چه کتابی گریست؟

سردار قاسم سلیمانی که با تحسین رهبری انقلاب از کتاب «آن 23 نفر»، به قرائت آن پرداخته در نامه ای به نویسنده کتاب، از اینکه سابقه اسارت ندارد، افسوس خورده است. (اینجــا را ببینید.)

یکی از روزنامه های صبح در صفحه طنز خود نوشت: پس از استعفا ی ۱۸ تن از نمایند‌گان د‌ر اعتراض به تغییر استاند‌ار فارس، مرد‌م سایر شهرها اعلام کردند: کاش استاند‌ار ما عوض شد‌ه بود‌. اینجــا را ببینید.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =