خط و نشان معاون وزیر کشور: هیچ سازمانی حق تعیین تکلیف برای فرمانداران را ندارد

ایسنا نوشت:

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اگر مردم احساس کنند که به طور کامل بی طرف هستیم و اجازه نمی دهیم از موقعیت ما له یا علیه کسی استفاده شود حضوری پرشور در پای صندوق های رای خواهند داشت.

محمد حسین مقیمی در جلسه ستاد انتخابات استان تهران که با حضور فرمانداران و بخشداران این استان برگزار شد گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و برگزاری انتخاباتی باشکوه دو موضوع مهم مرتبط با انتخابات است .

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، وزارت کشور مسوولیت تنظیم سیاست و امور داخلی کشور را برعهده دارد اظهار کرد: باید تلاش کنیم علاقه مندی برای مردم حضور در پای صندوق های رای بیشتر شود. اولین موضوع که مردم را علاقه مند به رای دادن می کند این است که مردم آثار رای خود را در اداره کشور ببینند و این موضوع زمانی اتفاق می افتد که ما به عنوان مجریان برگزار کننده انتخابات وظیفه خود را طبق قانون انجام دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند برگزارکنندگان انتخابات فعالیت خود را بر اساس قوانین و ضوابط به طور دقیق انجام می دهند در انتخابات حضوری پرشور خواهند داشت.

وی با اشاره به تفاوت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات مجلس مردم نماینده حوزه خود را انتخاب می کنند تا خواسته ها، کمبودها و عقب ماندگی های منطقه زندگی خود را با پیگیری آنان رفع کنند.

مقیمی با بیان اینکه اولین شرط تحقق حضور حداکثری مردم اعتماد سازی است خاطر نشان کرد: روش ها، برخوردها و کارهای ما اعتماد مردم را جلب می کند.

وی همچنین با بیان اینکه بخشی از حق الناس مردم به این معناست که آنها با اعتماد در انتخابات حضور یابند گفت: در این خصوص مسوول هستیم و برای اینکه حضور حداکثری مردم محقق شود باید تمام رفتارهای مسوولان قانونی و مبتنی بر اصول باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به فعالیت گروه های سیاسی قانونی در کشور خاطر نشان کرد: وظیفه داریم از گروه هایی که قانون به آنها اجازه فعالیت داده حمایت کنیم. اگر مردم متوجه شوند به یک گروه سیاسی توجه بیشتری می شود و حق سایر گروه ها تضییع می شود اعتماد سازی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه اجازه فعالیت های سیاسی در چهارچوب قانون و ضوابط را از جمله عوامل مهم حضور پر شور مردم در انتخابات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امانت دار رای مردم هستیم گفت: مردم باید بتوانند در کمال آرامش با توجه به سابقه و کارکرد گذشته کاندیدها به داوطلب مورد نظر خود رای دهند.

مقیمی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران حوزه های مستقل مسوول اصلی اجرای انتخابات هستند خاطر نشان کرد: باید نقاط ضعف انتخابات های گذشته شناسایی و از تکرار آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه امنیت برگزاری انتخابات اهمیت بسیاری دارد تصریح کرد: مسوول ایجاد امنیت انتخابات در شهرستان های استان فرماندار است و دیگر دستگاه های امنیتی و انتظامی در این مسیر به فرمانداران یاری می رسانند.

معاون سیاسی وزیر کشور بر استفاده از افراد با سابقه خوب به عنوان عوامل اجرایی انتخابات تاکید کرد وگفت: هیچ سازمانی حق دخالت و تعیین تکلیف برای فرمانداران ندارد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =