ایرنا نوشت:

روزنامه لبنانی السفیرتاکید کرد که شمارش معکوس برای امضای توافق هسته ای شروع شده و جهان اکنون در انتظار شنیدن خبر امضای توافق بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 به سر می برد.

 السفیر در شماره روز دوشنبه خود افزود: نبیه بری رییس مجلس لبنان هم گفته است که لبنان و یمن پیش از دیگر کشورها می توانند از توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت بزرگ جهان تاثیر بپذیرند.

این روزنامه لبنانی افزود: در حالی که شمار معکوش برای امضای توافق هسته ای شروع شده است، نبیه بری گفت که لبنان می تواند به سرعت از پیامدهای مثبت توافق هسته ای استفاده کند زیرا پرونده آن در میان پرونده های داغ در منطقه ساده تر است.

به نوشته السفیر، نبیه بری همچنین شرط دیگر این بهره مندی لبنان را بهبود شرایط و روابط داخلی در لبنان دانست و خاطرنشان کرد که باید از این فرصت استفاده و با آن تعامل کنیم.

رییس مجلس لبنان با بیان اینکه جنگ در یمن بر همه مردم و گروه های یمنی فشار وارد کرده است، گفت که یمن هم می تواند در راس فهرست کشورهایی باشد که از پیامدهای مثبت توافق هسته ای استفاده خواهند کرد.

السفیردر همین حال به نقل از شخصیت هایی در گروه 8 مارس نوشت که آنها ترجیح داده اند به جای گوش دادن به سخنرانی سعد الحریری رییس حزب جریان المستقبل، اخبار و تحولات مذاکرات هسته ای در وین را پیگیری کنند.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: اکنون این یک قاعده در لبنان شده است زیرا برای شناخت تحولات آینده لبنان ابتدا باید از آنچه در وین جریان دارد، آگاه باشید.

الحریری یکشنبه شب از کاخ خود در جده عربستان و از طریق ویدئو کنفرانس برای شرکت کنندگان در 13 مراسم افطار همزمان در 13 منطقه لبنان سخنرانی کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    10 0
    انشالله