دو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سختکوشی و امانتداری تیم مذاکره کننده هسته‌ای، وضعیت مذاکرات را روشن و موفقیت آمیز دانستند.

حسین مظفر اظهار کرد: معتقدم فارغ از نتیجه،‌ مذاکره‌کنندگان شجاعانه وارد میدان دشواری شدند و سختی‌هایی را متحمل شدند که حتما باید از آنان تقدیر شود؛ زیرا چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد ما به تکلیف عمل کرده‌ایم و مذاکره کنندگان با امانتداری و سختکوشی اقتدار نظام را حفظ کرده و موجب افتخار کشور شده‌اند.

وی به ايسنا گفت: البته اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و به توافق بیانجامد برای کشور بهتر خواهد بود، اما اگرحتی مذاکرات به نتیجه نرسد ما چیزی را نباخته‌ایم و برد ما در این است که ملت ما استقامت و پایداری خود را در مقابل آرمان‌هایش حفظ کرده و به نظام سلطه باج نداده است.

وی با ییان این‌که «نظام سلطه و آمریکایی‌ها برداشت غلطی نسبت به ایران و ایرانی دارند» ادامه داد: آن‌ها فکر می‌کردند همان‌طور که با برخی از کشورهای دنیا با زور و قلدوری و به شکل تهدیدآمیز صحبت می‌کنند و آن‌ها را به زور پای میز مذاکره می‌آورند و از آن‌ها باج می‌گیرند می‌توانند با ایران هم همین‌طور برخورد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «بر اساس تجربه 36 ساله، جمهوری اسلامی ایران پای آرمان‌های خود ایستاده و حاضر به باج دادن به نظام بین‌المللی نیست» گفت: نمایندگان ملت ایران که اکنون مشغول مذاکره هستند نیز همین پیام را در عرصه جهانی منتقل کردند.

وی  گفت: فعلا هنوز وضعیت مذاکرارت روشن نشده اما امید داریم این موضوع حل شود. اگر غربی‌ها باج‌خواهی نکنند نسبت به نتیجه خوش‌بین هستیم.

در ادامه همین موضوع،قاسم جعفری یکی دیگر از نمایندگان مجلس نيز اظهار کرد: همان‌طور که رهبری تاریخچه مذاکرات اخیر را تبیین کردند در واقع مهندسی اصلی در کلیات با رهبری بودند و هر لحظه به لحظه هم پشتوانه معنوی مذاکره کنندگان بودند؛ چراکه اگر پشتوانه ایشان نبود مذاکره کنندگان نمی‌توانستند تصمیم بگیرند.

وی افزود:‌ در واقع در ریل‌گذاری اصلی و پشتوانه معنوی، رهبری با همه صلابت فرمودند امروز در ایران هیچ فردی در هیچ گروه یا جناحی نیست که با مذاکره مخالفت داشته باشد. در نتیجه تعریف و تمجیدی که ایشان در رابطه با مذاکره‌کننده‌ها داشتند، نمونه‌ای از این مساله است.

وی با بیان این‌که «تمام ملت ایران باید از مذاکره کننده ها در چارچوب های ترسیم شده حمایت کنند» گفت:‌ صحبت‌هایی که رهبری با اعضای تیم مذاکره کننده داشتند در یکپارچگی و همگرایی موثر بود؛ لذا نقش وحدت‌آفرین رهبری بر مبانی معارف قرآنی و اهل بیتی بسیار بالاست و نفوذ معنوی ایشان هم نشان می‌دهد که بهترین و اصلی‌ترین سرمایه هستند.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات قطعا اگر رهبری وارد میدان نمی‌شدند حتما ما امروز شاهد تفرق بودیم؛ لذا کسی را ندیده‌ام که نسبت به تاثیرگذاری فوق‌العاده و نفوذ معنوی و رهبری‌های حکیمانه رهبری،‌ شبهه‌ای داشته باشد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =