ایرنا نوشت:

جان بینر رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس گفت «اگر پرزیدنت اوباما میز مذاکره بر سر برنامه هسته ای ایران را ترک کند، او را تحسین می کنم؛ زیرا نبود توافق، بهتر از یک توافق بد خواهد بود».

پایگاه اینترنتی صدای آمریکا در ادامه به نقل از بینر افزود: «آنچه از جریان مذاکرات درز کرده است، نشان می دهد نمایندگان آمریکا تقریبا از همه خطوط تعیین شده که خودشان تعیین کرده بودند، فاصله گرفته بودند. نمی خواهم شاهد یک توافق بد باشم.

این رسانه نوشت: با وجود گذشتن 12 روز از ضرب الاجل پایان ماه مارس (نهم تیر ماه) برای رسیدن به توافق جامع اتمی، طرفین با تمدید مهلت مذاکرات، گفت وگوهای فشرده دیپلماتیک در هتل کوبورگ در پایتخت اتریش را ادامه دادند.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: بر اساس مصوبه کنگره آمریکا، که با تایید و امضای ریاست جمهوری به قانون تبدیل شد، اگر کاخ سفید تا پایان نهم ژوئیه متن توافق اتمی با ایران را به کنگره ارسال می کرد، قانون گذاران آمریکا آن را طی یک دوره 30 روزه بررسی می کردند.

با سپری شدن این موعد، دوره بررسی توافق احتمالی نهایی در کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان به 60 روز افزایش یافته است. مقام های دولت آمریکا گفته اند این موضوع مشکلی به وجود نخواهد آورد و آنچه برای کاخ سفید در اولویت قرار دارد، کیفیت توافق است.

ایران و شش قدرت جهانی عضو گروه 1+5، شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، روز سوم آذر 1392 در ژنو سوئیس به توافقی اولیه بر سر برنامه اتمی ایران رسیدند و قرار بود ظرف یک سال به توافق جامع و نهایی دست یابند.

با این حال دو طرف سیزدهم فروردین سال جاری در شهر لوزان سوییس، به تفاهمی سیاسی درباره اجزای اساسی یک توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران دست یافتند، که قرار بود تا پایان ماه ژوئن 2014 میلادی متن توافق جامع را ثبت و نهایی کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    هر وقت فکر میکنیم تمومه یکی میزنه زیر قولهاش.