استعفای نمایندگان استان فارس و واکنش علی مطهری به اعمال فشار به وزارت کشور، تحریف سخنان رهبری انقلاب در روزنامه کیهان و ...از پربیننده ترین اخبار سیاسی امروز خبرآنلاین بودند.

نماینده مردم فسا در مجلس از استعفای دسته جمعی نمایندگان استان فارس در اعتراض به عدم توجه دولت به خواست مردم، نماینده ولی فقیه در انتصاب استاندار فارس خبر داد.  محمد حسین دوگانی ادامه داد: در ابتدا استیضاح وزیر کشور را از طرف ۵ میلیون مردم استان فارس، ائمه جمعه و اصولگرایان استان ارائه دادیم و در پی عدم اعلام وصول هیات رئیسه، ۱۰ نماینده استان فارس استعفای دسته جمعی دادیم.(اینجا را ببینید.)

ضرغام صادقی نماینده شیراز نیز درباره علت این استعفا به نسیم گفت: نمایندگان فارس در اعتراض به معرفی فردی برای استانداری این استان که سابقه تند سیاسی، غیر بومی و ناآشنا به امورات استان دارد، استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه کردند. صادقی این را هم گفت که مجمع نمایندگان استان،5 کاندیدا که همگی از معتدلین اصلاح طلب استان بودند برای تصدی این مسئولیت معرفی کرده ولی هیچکدام مورد قبول دولت واقع نشده اند.(اینجارا ببینید).  

علي مطهري نیز ظهر امروز در حاشيه جلسه علني مجلس در واكنش به استعفاي نمايندگان استان فارس در اعتراض به انتخاب سرپرست استانداري براي اين استان خاطرنشان كرد: نمايندگان تنهاد مي توانند در حد ارائه پيشنهاد در كار اجرايي دخالت كنند، اما اينكه براي دولت الزام ايجاد كنند كه فلان فرد باشد و فلان فرد نباشد؛ اين كار درست نيست و خلاف قانون اساسي است.(اینجا را ببینید. )

پیش بینی لاریجانی از 24 ساعت آینده مذاکرات

در حالی رئیس مجلس پیش بینی کرد که در این دور از مذاکرات هسته ای «می توان به نتیجه دست یافت» که 203 تن از نمایندگان نیز از مذاکره کنندگان، تقدیر کردند.(اینجا را ببینید).

دو افطاری در محضر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤال یک دانشجو در دیداری که شب گذشته با ده ها تن از دانشجویان و اعضای تشکل های دانشجویی سراسر کشور داشتند، درباره‌ «تکلیف استکبارستیزی بعد از مذاکرات» گفتند: مگر مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار است؟ این از مبانی انقلاب است. اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم. آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است. خودتان را آماده کنید برای ادامه‌ مبارزه با استکبار.(اینجا را ببینید). تیتر نخست امروز روزنامه کیهان هم به سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با ایشان اختصاص دارد.(اینجا را ببینید.)

رئیس جمهوری هم شب گذشته در جمع هنرمندان مراسم افطاری را به جای آورد. مراسمی که چهره هایی چون مسعود کیمیایی، لوریس چکناواریان، رضا کیانیان، جمشید مشایخی، بهزاد فراهانی، منیژه حکمت، ایرج راد و ... در آن حضور داشتند.(اینجا را ببینید.)

یکی از روزنامه های صبح در یادداشتی با اشاره به فعالیت خبرنگاران ایرانی در برخی رسانه های غربی نوشت: چند شب پيش در حاشيه يک ميهماني، توفيق اجباري دست داد تا اخبار و تحليل هاي هسته اي را از چند شبکه ماهواره اي فارسي زبان تماشا کنم. حس غريبي بود. خبرنگاراني که بعضا سال هاي دور در همين تهران همکارم بودند، الان در کسوت گوينده يا تحليلگر خبر بي بي سي فارسي، چشم در چشم هموطنان خود، مذاکره کنندگان ايراني را به زياده خواهي متهم کرده و خواستار کوتاه آمدن آقاي ظريف و دست کشيدنش از منافع ملي ايران بودند. اینجا را ببینید.  

سرلشکر "سیدحسن فیروزآبادی" رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت والده سردار "علیرضا افشار" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آمریکا بود که به مذاکره علاقه داشت و ایران هم برای اثبات اینکه اهل گفت‌وگو و تدبیر است، با جدیت در این مذاکرات شرکت و افراد خبره و مطلع خود را مامور این کار کرد.اینجا را ببینید.

/212 27


برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =