پس از آن که رهبر معظم انقلاب روز شنبه در نشستی صمیمانه با دانشجویان، درباره مسائل جهانی از جمله آرمانخواهی، مسائل منطقه سخن گفتند، رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های غربی به پوشش اظهارات ایشان درخصوص مساله استکبارستیزی پرداختند.

به گزارش ایسنا، سه خبرگزاری رویترز، آسوشیتدپرس و فرانسه در خبرهایی جداگانه تاکید رهبر معظم انقلاب بر تداوم مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکا را برجسته کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری با تیتر "رهبر ایران خواهان تداوم مبارزه علیه آمریکا شد" نوشت: رهبر معظم ایران روز شنبه خواهان ادامه مبارزه با آمریکا شد و این نشان می‌دهد که بی اعتمادی تهران به واشنگتن صرف نظر از نتیجه مذاکرات هسته‌ای هم‌چنان باقی خواهد ماند.

این خبرگزاری به نقل از شبکه خبری "پرس تی وی" گزارش داد که رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان دانشگاه‌ها در تهران ضمن این که آمریکا را " نمونه کامل استکبار " خواند، گفت که آماده تداوم مبارزه علیه قدرتهای استکباری باشید.

همچنین خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: رهبر معظم ایران روز شنبه آنچه که وی "استکبار" دشمن قسم خورده ایران،‌ آمریکا خواند، را محکوم کرد و گفت که مبارزه با این استکبار ادامه پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز هم در گزارش خود نوشت: آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم ایران، روز شنبه در نشستی با دانشجویان در تهران گفت آمریکا تجسم حقیقی استکبار جهانی است.

رویترز به نقل از وبسایت متعلق به رهبر معظم انقلاب ادامه داد، وی در پاسخ به دانشجویی که از او پرسید پس از اتمام مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای جهانی، چه اتفاقی برای مبارزه علیه استکبار جهانی خواهد افتاد پاسخ داد، این مبارزه متوقف نمی شود.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز در گزارشی عنوان کرد: آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران، آمریکا را تجسم نهایی استکبار خواند و هشدار داد مخالفت ایران با واشنگتن اگر هم که در روزهای آینده توافق هسته ای میان تهران و قدرتهای جهانی حاصل شود، پایان نخواهد یافت.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز نوشت: رهبر معظم ایران در حالی که مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت حاصل می کند خواهان ادامه مبارزه علیه آمریکا شد.

فاکس نیوز تاکید کرد: این اظهارات آیت الله خامنه ای حاکی از این است که چه توافق هسته ای حاصل شود و چه نشود بی اعتمادی تهران به واشنگتن پا بر جا خواهد بود.

فاکس نیوز ادامه داد: اظهار نظرهای وی ضربه ای به امیدهای آمریکا در خصوص این که توافق منجر به بهبود روابط با ایران و همکاری احتمالی علیه داعش شود، است.

رسانه های اسرائیلی شامل هاآرتض، یدیعوت آحارونوت، اورشلیم پست و تایمز آو اسرائیل نیز این اظهارات مقام معظم رهبری را بازتاب دادند.

روزنامه تایمز آو اسرائیل در این خصوص گزارش داد: رهبر معظم ایران آمریکا را تجسم استکبار جهانی خواند و گفت به چالش کشیدن آن هسته مرکزی انقلاب اسلامی است.

روزنامه هاآرتض نیز به شکلی مشابه با ذکر این نقل قول از رهبر انقلاب مبنی براین که "آمریکا تجسم مطلق استکبار است" مدعی شد این اظهارات وی تلاشی برای آماده کردن آراء عمومی ایران برای توافق قریب الوقوع با غرب است.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در خبر خود در این خصوص عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از آن که سرپرست برنامه هسته ای ایران اعلام کرد، مذاکرات با قدرتهای جهانی به خبرهای خوب منجر شده است گفت کشورش مبارزه با آمریکای مستکبر را ادامه خواهد داد.

به نوشته این روزنامه، رهبر معظم ایران گفت: مبارزه علیه قدرتهای مستکبر و نظام سلطه یکی از اصول و جوهره انقلاب است و اگر ما مبارزه علیه استکبار را متوقف کنیم، دیگر پیرو قرآن نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای عصر روز شنبه در دیداری صریح و صمیمی با بیش از هزار جوان دانشجو، حدود 4 ساعت به دغدغه‌ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای آنان گوش دادند و درباره مسائل مختلف از جمله آرمانخواهی، الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکلهای دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی با آنان سخن گفتند.

رهبر انقلاب پس از تأکید بر فرائض دینی به بحثی در زمینه فرائض دانشجویی پرداختند.

ایشان قشر دانشجو را قشری ممتاز خواندند و تأکید کردند: مهمترین فریضه دانشجویی آرمانخواهی است.

حضرت آیت الله خامنه ای، با رد تفکری که آرمانخواهی را مخالف واقع گرایی می داند خاطرنشان کردند: آرمانگرایی مخالف محافظه کاری است نه واقع گرایی.

ایشان در توضیح بیشتر، محافظه کاری را تسلیم در مقابل هر واقعیتی خواندند و افزودند: آرمانگرایی یعنی استفاده صحیح از واقعیات مثبت و مبارزه با واقعیات منفی در جهت رسیدن به اهداف بزرگ.

رهبر انقلاب، «ایجاد جامعه اسلامی و احیای تفکر اسلام سیاسی» را از مهمترین آرمان ها خواندند و افزودند: آرمان اعتماد به نفس و اعتقاد به «ما می توانیم» نیز در مسیر رشد و تعالی جامعه و کشور، تأثیری تعیین کننده دارد.

مبارزه با نظام سلطه و استکبار، سومین آرمانی بود که ایشان در چارچوب فرائض جامعه دانشجویی، مورد بحث قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: علت اصلی دشمنی زورگویان جهانی با ملت ایران، خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش نظام مبتنی بر سلطه گر و سلطه پذیر است.

ایشان «عدالت خواهی»، «سبک زندگی اسلامی»، «آزادیخواهی واقعی و نه غربی»، «رشد علمی»، «کار و تلاش و پرهیز از تنبلی» و «اسلامی شدن دانشگاهها» را از دیگر مصادیق آرمانخواهی تشکلهای دانشجویی برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامی، سپس به یک دغدغه راهبردی جامعه دانشجویی «چگونه می توان با آرمانخواهی بر تصمیمات مسئولان کشور تأثیرگذار شد؟» پاسخ گفتند.

پاسخ ایشان به این سؤال مهم صریح و مؤکد بود: «آرمانها را تکرار کنید، با جدیت بر سر آنها بایستید تا به گفتمان دانشجویی و سپس گفتمان عمومی تبدیل شوند، آنگاه مسئولان و مراکز دولتی و حکومتی، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.»

رهبر انقلاب پس از تبیین ساز و کار تأثیرگذاری جامعه دانشجویی بر تصمیمات مراکز مختلف کشور، به بیان الزاماتی پرداختند که تشکلهای دانشجویی می بایست به آنها پایبند باشند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435386

برچسب‌ها