جامعه روحانیت مبارز، در عین حالی که از تمایل روحانیون به آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داشت، نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 84 را به مصلحت نمی دانست.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم که مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود، روایتي از کاندیداتوری آيت الله هاشمی رفسنجاني در سال 84 ارائه کرد و گفت: سال 84 با همه مسائلی که بود، توده روحانیت بیشتر نسبت به آقای هاشمی ابراز تمایل می کردند. ما همان روزها در هر محفلی که با روحانیون مواجه می شدیم می گفتند انتخابشان آقای هاشمی است. همان موقع جامعه روحانیت موضع حمایتگرانه ای نسبت به آقای احمدی نژاد اعلام نکرد.

وی افزود: البته جامعه روحانیت در انتخابات سال 84 خیلی تلاش کرد که آقای هاشمی به میدان نیاید و گفت ما این را به مصلحت شما نمی دانیم و شرایط برای انتخاب شما فراهم نیست. ما گفتیم شما را نه به عنوان آقای هاشمی رفسنجانی بلکه به عنوان یکی از ارکان مهم نظام می شناسیم که صدمه خوردن این جایگاه صدمه خوردن شخص نیست.

سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: البته اگر ایشان به میدان نمی آمد آقای احمدی نژاد هم برنده نمی شد. بلکه شاید مجموعه اصولگرایان به فرد دیگری می رسیدند و می توانستند کار را مدیریت کنند. اما چون آقای هاشمی آمد ساز و کار مدیریت انتخابات هم بهم ریخت. همه می گفتند اگر آقای هاشمی بیاید تمام تدابیر اصولگرایان برای رسیدن به وحدت بهم خواهد ریخت و دقیقا همینطور هم شد.

وی افزود: اصولگرایان 5 کاندیدا را جمع کرده بودند و آنها هم قسم شده بودند که در نهایت یک نفرشان بماند. اما وقتی از آن طرف آقای هاشمی آمد و ثبت نام کرد از این طرف هم آقای احمدی نژاد وارد شد و کوس استقلال زد و گفت من در قالب آن 5 نفر نمی گنجم. در نهایت تصمیم ها و تدابیر اصولگرایان بهم ریخت و  آن 5 نفر هم همه وارد شدند و هیچ کدام هم موفق نشدند.

مصباحی مقدم ادامه داد: بنده معتقدم سال 84 اگر آقای هاشمی می پذیرفتند و نمی آمدند، بعد به عنوان یک شخصیت اثر گذار پشت جریان اصولگرا قرار می گرفتند و شخصیتی مانند آقای ولایتی را که قبول هم داشتند به میدان می فرستادند و بر روی او تاکید می کردند، حتما اتفاق دیگری می افتاد و این مسائلی که بعدا پدید آمد، پدید نمی آمد.

مشروح این گفت و گو را فردا در خبرآنلاین بخوانید.

/27214

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرزاد A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    43 5
    اگه 92 میزاشتین میومد چی. ولی قبوله که سال 84 جو وحشتناک منفی درست کرده بودین بر علیه آقای هاشمی
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    28 1
    اینا توجیه کم کاری مجلس در کار نظارت بر دولت نیست.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    46 1
    بیا حالا که فهمیدن احمدی نژاد چیکار کرده رئیس جمهور شدنش رو هم میندازن گردن هاشمی . مثله رحیمی که گفتن این از ما نبود . کی بود کی بود من نبودم واقعا متاسفم
  • رضامند US ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    40 4
    جناب آقای دکتر سخن راست را بگویید که این است: اگر سال ۸۴ شورای نگهبان مطابق قانون و رویه همیشگی‌ این شورا، احمدی نژاد را رد صلاحیت میکرد احمدی نژاد رییس جمهور نمیشد.
  • محمّد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    28 4
    مگر شما مجبور بودی از احمدی نژاد حمایت کنی؟ این لاریجانی چش بود؟
  • نخود همه آش IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    23 4
    خلاصه تمام دنیا مقصرند جز حامیان اصلی احمدی نژاد که آقای مصباحی مقدم یکی از آن هاست.
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    26 3
    رو حانیت و اصولگرایان برای ابد به مردم ایران ظلم کردند و در تاریخ هم ثبت خواهد شد هنوز هم این کار را می کند با برملا نکردن کارهای احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    14 2
    شما امروز بايد پاسخگو حمايت از احمدي نژاد باشيد، مسبب رئيس جمهور شدن احمدي نژاد هاشمي است حتما دزدي هاي زمان او هم بپاي هاشمي است زلزله بم چطور
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 2
    حتی سال 91 تو یکی از دانشگاه ها سخنرانی میفرمودین جوری از احمدی نژاد حمایت میکردین که انگار مملکت گل وبلبل شده
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    5 2
    آقای مصباحی میخواهد تقصیر خود و هم فکرانش در روی کارآوردن احمدی نژاد را گردن هاشمی بیاندازد
  • امیر IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 2
    احمدی نژاد تجلی گر ظهور منجی عالم بشریت و نماد پاکدستی بزرگواری و صداقت است ما حامیان دکتر محمود احمدی نژاد از یک لحظه نیز درنگ نخواهیم کرد تا با استعانت از خداوند متعال و با الهام از خون شهدای هشت سال دفاع مقدس در زیر سایه پر برکت مقام معظم رهبری برای هزاران بار هم که شده شیر مرد اریایی ایران زمین یعنی دکتر محمود احمدی نژاد را بر کرسی ریاست کشورمان بنشانیم.