۰ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

ایرنا نوشت:

شبکه خبری «طلوع نیوز» افغانستان اعلام کرد: شماری از افراد طالبان پاکستان وارد شهرستان «اچین» از توابع استان ننگرهار این کشور شدند تا از گروه داعش در درگیری با نیروهای طالبان پشتیبانی کنند.

به گزارش ایرنا، این شبکه روز یکشنبه گفت: اعضای گروه طالبان پاکستان پس از آن وارد خاک افغانستان شدند که افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در استان ننگرهار در درگیری با طالبان شکست خوردند.

«عطاء الله لودین» استاندار ننگرهار افغانستان با تایید این رویداد به رسانه های محلی گفت که جنگ بین طالبان و داعش شدت یافته و طالبان افغانستان توانسته اند برخی مناطق را از کنترل داعش خارج کنند و یک گروه قابل ملاحظه طالبان پاکستانی برای کمک به داعش وارد استان ننگرهار شدند.

همزمان با تحرکات داعش در نقاط مرزی پاکستان با افغانستان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین خارجی در این کشور افزایش یافته است. در تازه ترین حملات هواپیماهای بدون سرنشین «حافظ سعید» رهبر داعش در حوزه خراسان مورد هدف قرار گرفت و کشته شد. پیش از آن نیز «مولوی شاهد الله» فرد شماره 2 داعش و یک فرمانده ارشد دیگر این گروه در همین استان کشته شدند.

پیش تر رسانه ها گزارش دادند که رهبران گروه طالبان، با انتشار پیامی از داعش خواسته بودند فکر ورود به خاک افغانستان را از سر خود بیرون کنند، اما رهبران داعش به آنان پاسخ دادند که طالبان در حال اضمحلال است.

طالبان برای اولین بار پس از ظهور خود در آذرماه سال 1371 حاضر به مذاکره رسمی با دولت افغانستان در پاکستان با نظارت کشورهای چین و امریکا شده است.

مقام های امنیتی، ارتش و پلیس افغانستان، گردان های مشترک ویژه ای را برای پاکسازی گروه های مسلح در نقاط مختلف کشور تدارک دیده اند.

'اشرف غنی' رییس جمهوری افغانستان اعلام کرده است: ما خواهان صلح و ثبات دائمی در کشور هستیم، اما جنگ های تحمیلی را با جنگ پاسخ می دهیم.

'عبدالله عبدالله' رییس اجرایی دولت افغانستان نیز تصریح کرده است: ما از مخالفان می خواهیم دست از جنگ بکشند، اما درعین حال لحظه ای در دفاع از خاک و نوامیس ملت تعلل نخواهیم کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    34 1
    خوبه خوبه همدیگرو میکشن.
    • علیرضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      10 50
      چه خوبی داره؟ افرادی که می بایستی برای اسلام محمدی ص و در جبه های اسلام علیه صهیونیست ها و شیاطین به شهادت برسند و یا باعث پیروزی مسلمان شوند، بخاطر جهل و نادانی خود بجان یکدیگر افتاده اند. آیا این شرایط گریه ندارد؟
    • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      8 6
      چته تو علیرضا باب جان انقلاب مهدی رو ماهم دوس داریم و دعا میکنیم ولی الان دارن از رو سرجمعی بیگناها با بولدزر رد میشن چشاتو باز کن داداش ما هم اونچیزایی که شما میگین آرزومونه ولی وضعیت خرابه به داعشی توضیح بدی که الان باید متحد شد وبه نام سلام اسرائیل را نابود کرد همونجا میگه این شیعه کافر هست سرشو ببرین تموم حالا شما هی توضیح بده که فلان بهمان
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    22 0
    همره با برخورد محکم نظامی با آگاهی دادن به مردم باید ریشه این سردمداران جهالت و زور گویی را خشکاند.
  • علیرضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    29 1
    خدا وکیلی چه خر تو خری شده اونجا.من که گیج شدم الان فقط باید جناب خان باشه که برامون آبادونی بخونه
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    19 1
    اینا فازشون چیه دقیقا
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    5 19
    طالبان شرف دارن به دانش
  • محمد A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 2
    خداداعش رو هم هدایت کنه.