در حالی رئیس مجلس پیش بینی کرد که در این دور از مذاکرات هسته ای «می توان به نتیجه دست یافت» که 203 تن از نمایندگان نیز از مذاکره کنندگان، تقدیر کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حرکت تیم مذاکره کننده کشورمان حرکتی رو به جلو است ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به نتیجه مناسبی برسد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه‌ بازدید از نمایشگاه قاب عکس گلزار شهدا در کریدور مجلس در جمع خبرنگاران در ارزیابی و پیش بینی خود از 24 ساعت آینده باقیمانده از مذاکرات گفت: قبلا هم عرض کردم نگاهم در کل به مذاکرات مثبت است و فکر می‌کنم تلاشی که عزیزان ما در تیم مذاکره کننده انجام می‌دهند یک مسیر روشن و تعریف شده و چارچوب دار و کاملا فکر شده‌ای است.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد:‌ امیدوارم این عقلانیت در طرف مقابل هم وجود داشته باشد که از زمان درست استفاده کنند و تصور نکنند که پایان وقت فرصت مناسبی است برای این که آراء جدید وارد صحنه شوند و تصور نکنند که حداکثر فشار را باید در اینجا بیاورند.  این فشار زیاد ممکن است مشکل ایجاد کند لذا این تاکتیک‌ها تاکتیک‌هایی برای مذاکرات سهل و آسان است، در حالی که مذاکرات وقتی در حد پیچیده ودرازمدت شد باید امور از قبل فکر شده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین بنده جزیی در جریان هستم که بعضی از چالش‌ها هم اکنون وجود دارد اما در کل فکر می‌کنم حرکتشان رو به جلو است و می‌توانند در شرایط فعلی به نتیجه دست یابند.

همچنين به گزارش ايرنا، 203 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای اعلام کردند: ایستادگی نمایندگان مذاکره کننده ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی های مستکبران به رهبری آمریکا مایه مباهات و قابل تقدیر است. در این بیانیه اعلام شده است: روزهای گذشته به شفافی نشان داد که سیاست مداران آمریکایی بهانه جو و غیر قابل اعتمادند و به چیزی جز محروم کردن ملت ها به ویژه ملت رشید ایران از همه داشته های خویش راضی نبوده و فراتر از همه مقررات بین المللی، خوی سلطه گری و جنایت کاری خود را در پس وعده های فریب کارانه شان در خدمت اهداف شومشان قرار می دهند.

در بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح شده است: ایستادگی نمایندگان مذاکره کننده ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی های مستکبران به رهبری آمریکا مایه مباهات و قابل تقدیر است و نمایندگان ملت بزرگ ایران از این عزیزان می خواهند تا خطوط قرمز ترسیمی نظام اسلامی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را میزان و ملاک خویش قرار داده و با هر نتیجه مذاکرات تحمیلی که مخالفتی با این اصول داشته باشد، مخالفت کرده و با اختیار بالای خود و مخالفت هوشمندانه شان در برابر تحمیل گری های سلطه گران پرده از چهره مزورانه آمریکا برکشند.

این 203 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود اعلام کردند: به هر حال رفع تحریم های پولی، بانکی و تسلیحاتی در روز آغاز انجام تعهدات ایران بدون قبول راستی آزمایی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی که سابقه بسیار نامطلوبی در اذهان مردم ایران دارد از یک سو و از سوی دیگر منع مطلق بازرسی از مراکز نظامی، امنیتی و بازجویی از دانشمندان و ممانعت از اعمال هرگونه محدودیت در فرآیند تحقیق و توسعه و عدم قبول زمان بندی نامتعارف و ظالمانه آمریکا ضرورت داشته و این نکات ملاک مجلس شورای اسلامی در بررسی و انجام وظیفه قانونی برابر اصول 75 و 125 قانون اساسی خواهد بود.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: یاد آوری می کنیم که راه برون رفت از مشکلات درونی کشور و جلوگیری از جنایات تحمیلی آمریکا و بهانه جویی های مکرر آن، ایجاد مصونیت داخلی با همیاری و همکاری همه مسوولان کشور، ملت بزرگ و شریف ایران به ویژه دولت خدمتگزار و مجلس شورای اسلامی است که امید است در سایه الطاف الهی و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال همدلی و همزبانی رخ دهد و کشور عزیزمان را از برکاتش بهره مند سازد.

 

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    117 3
    کوچکزاده شرمنده بشه صلوات
    • بی نام DE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      77 2
      البته همراه کریمی قدوسی و رسایی
    • مهدي زماني ازدرگز IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      44 3
      صلوات...