ایسنا نوشت:

دوازده نفر از نمایندگان طی نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کردند با تمهیداتی شرایطی را برای وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان ایجاد کند و فراهم کردن تسهیلات اشتغال برای آینده جوانان را مورد توجه قرار دهد.

در بخشی از نامه نمایندگان آمده است که تعداد ازدواج در کشور طبق آمار ثبت احوال از حدود 900 هزار ازدواج در سال 89 در روند نزولی به حدود 720 هزار ازدواج در سال 93 کاهش یافته است. ضروری است که چاره اندیشی برای این معضل در اولویت کار دولت قرار گیرد چرا که کاهش ازدواج و افزایش تجرد آثار جبران ناپذیری بر فرهنگ و اخلاق جامعه خواهد داشت. پر واضح است از اصلی‌ترین موانع برای تشکیل خانواده پیش روی جوانانی که تمایل به ازدواج دارند مسائل اقتصادی است.

همچنین در بخش دیگری از این نامه آمده است که ضروری است به موازات پیگیری مساله اشتغال جوانان که عملا به شرایط عمومی اقتصاد مربوط است و آثار آن در میان مدت خود را نشان می‌دهد هر چه سریعتر وام قرض‌الحسنه ازدواج به عنوان تنها سیاست حمایتی کشور از ازدواج جوانان به نحوی تغییرکند که حداقل نیمی از هزینه‌های ازدواج از این طریق پوشش داده شده تا شرایط ازدواج تسهیل گردد. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که وام قرض‌الحسنه ازدواج به 10 میلیون تومان با پرداخت 4 ساله افزایش یافته و پرداخت آن برای جوانان تسهیل شود.

نمایندگان درخواست کننده ابراز امیدواری کردند دولت تدبیر و امید در راستای تاثیر ازدواج جوانان این قدم مهم را برداشته و بخشی از موانع پیش روی جوانان برای ازدواج از این طریق مرتفع شود.

بر اساس این گزارش ایرج عبدی، غلامعلی جعفرزاده، حمید رضا خصوصی ثانی، علی نعمت چهاردولی، شمس‌الله بهمئی، عباس فلاحی باباجان، غلامرضا مصباحی مقدم، محمدرضا پورابراهیمی، مسعود پزشکیان، سید علی طاهری و دو نفر با امضای ناخوانا این نامه را به امضاء رساندند.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهلول A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    37 0
    باراللها،حدفكر نمايندگان ما رو ببين،برادر نماينده مشكل جوانان براي ازدواج مسكن،كار،تامين مخارج زندگيست نه وام ازدواجي كه فقط و فقط در خوشبينانه ترين حالت مخارج عروسي رو تامين ميكنه، جرا اينقدر نوك دماغي تبليغاتي براي فريب عامي جماعت فكر كرده و حرف ميزنيد ، چرا؟
  • مهدی FI ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    20 0
    نماینده محترم، مشکل اشتغال است، وام ازدواج مسکن مراسم گرفتنه، بعدش چی؟ تا حد.ود 80 اقتصاد ایران دولتی و نیمه دولتی است، مشکل بیکاری حل نمیشود، چون این شرکت ها دارای رانت هستند و عملا برای رقبای خصوصی خود حقی قائل نیستند.
  • بی نام TR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    23 0
    نمایند گان محترم اقساط این وام 10 میلیونی را با کدام درا مد پرداخت کنیم؟؟؟؟؟ اشتغال مشکل اصلی است نه وام
  • علی A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    19 0
    آقایون دلواپسان چرا امضاء نکردن؟؟؟؟آیا جوانان براشون مهم نیستند؟؟؟آیا نماینده ما نیستند؟؟؟
  • بی نام RO ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    24 0
    والا این وامها مشکل را حل نمی کند تازه آدمزی که به امیدده ملیون وام اذدواج کند کارش بهطلاق میکشد باید برای جوانان اشتغال ایجاد کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    12 0
    مشکل جوانان وام ده میلیونی نیست مشکل اصلی بیکاری وعدم امکان تامین معاش در زندگی است وقتی یک جوان پس از سالها تحصیل کار در خور شان ندارد مسلما" تن به ازدواج نمیدهد بنده به عنوان یک ایرانی از این نمایندگان محترم انتظار بیشتری داشتم این چه راه حلی است که ارائه داده اند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    13 2
    با سلام به خبر انلاین خانمم مهریه و نفقه را اجرا گزاشته تا حالاش مشکلی نیست رفتم قسطیش کنم 50سکه باید پیش بدم ماهی نیم سکه مشکل اول گرفتن پول پیش یا همون سکه پیش هستش اخه از کجا بیارم 50تا سکه از جلو بدم ؟تازه بقیشو هم ماهی نیم سکته باید بدم تا تموم بشه.دوما هزینه دادرسی 500سکه شده بیست و دو ملیون و پانصد هزار تومن اونو هم بایر بدم هزینه وکیل طرف مقابل رو هم باید بدیم این انصافه اخه؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      11 4
      اون روزی که مهریه بالا رو قبول کردی باید به فکر الان میبودی
  • ناشناس A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    13 0
    وام ازدواج فقط به پارتی دارها تعلق می گیرد
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    13 0
    اقایان نمایندگان کدامشان دختران و پسران خود را لاقل با 50 میلیون تومان به خانه بخت فرستادند؟بی مایع فطیره اقا درمان لازم دارد