تشکر نایب رئیس مجلس از مقاومت ستودنی تیم هسته‌ای دربرابر آمریکا

نایب رییس مجلس با آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده از تلاش های طاقت فرسا و ایستادگی و مقاومت ستودنی آنها در برابر زیاده خواهی های آمریکا و برخی اعضای 1+5 تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، افزود: توسعه و پیشرفت کشور در نگاه درست و منطقی به ظرفیت های ملی نهفته است.

وی اظهارامیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت با استفاده شایسته از موقعیت فعلی کشور در صورت کسب توافق، تامین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقی و اصولی حرکت کنند و آینده را در سایه عدل و اراده استوار و استفاده بایسته از ظرفیت های ملی و مدیریت دانش بنیان بسازیم.

همچنين به گزارش ايسنا، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است مجلس و دولت در صورت به دست آمدن توافق تأمین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته باید منطقی و اصولی حرکت کنند.

وي با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: باید به این حقیقت توجه داشته باشیم که با فرض خوش‌بینانه حصول توافق میان ایران و اعضای گروه 1+5 نباید وجوه و عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد. ما در نقطه عزیمت فعلی برای خلق اقتصاد بزرگ و پیشرفت کشور هزار راه نرفته داریم؛ راه‌هایی که در انتظار حرکت برخاسته از عزم و همت ملی نه امضای توافقنامه یا قرارداد با فلان کشور یا گروه است.

ابوترابی فرد همچنین با بیان این‌که پیشرفت کشور در سایه عبور از توسعه و پیشرفت و مدیریت مبتنی بر منابع به سمت پیشرفت و توسعه و اقتصاد دانش بنیان است، تصریح کرد: نگاه به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی برای اداره کشور و پاسخ به نیازهای سطحی مردم همیشه برای کشور معضل آفریده است.

وی افزود: در دوران وفور درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم بوده‌ایم و در دوران کاهش درآمدهای ارزی شاهد استقراض دولت از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و رشد تورم برآمده از آن بوده‌ایم که توسعه و پیشرفت کشور در نگاهی درست و منطقی به ظرفیت‌های ملی نهفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: امیدوارم مجلس و دولت با استفاده شایسته از موقعیت‌ فعلی کشور در صورت به دست آمدن توافق تأمین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق، برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقی و اصولی حرکت کنند و ان‌شاءالله آینده را در سایه عزم و اراده استوار و استفاده بایسته از ظرفیت‌های ملی و مدیریت دانش‌بنیان بسازیم.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =