روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت:

با اوج گيري چانه زني هاي مذاکره کنندگان ايران با گروه 5+1 بر سر حقوق ملي ايران، فعاليت رسانه هاي بين المللي هم به اوج خود رسيده است.

خبرنگاران هر رسانه اي بسته به اينکه در کجاي جغرافياي سياسي دنيا قرار داشته و به کدام دولت وابسته باشند، سعي مي کند از زاويه منافع رسانه و دولت خود، چانه زني هاي هسته اي را تحليل و طرف مقابل را زياده خواه جلوه دهند و به افکار عمومي و مخاطبان خود چنين القا کنند که بخاطر زياده خواهي آن طرف، مذاکرات طول کشيده يا در معرض بن بست قرارگرفته است.

در اين بازي، تکليف خبرنگاران ايراني، آمريکايي، روس، انگليسي و فرانسوي و... روشن است. اما در اين ميان، موقعيت خبرنگاران ايراني الاصل که در رسانه هاي غربي خدمت مي کنند، کمي پيچيده و بغرنج به نظر مي رسد. آنها از يک سو ايراني هستند و خون ايراني در رگهايشان جريان دارد و از سوي ديگر، بايد منافع سران رسانه شان را بيان و تعقيب کنند.

چند شب پيش در حاشيه يک ميهماني، توفيق اجباري دست داد تا اخبار و تحليل هاي هسته اي را از چند شبکه ماهواره اي فارسي زبان تماشا کنم. حس غريبي بود. خبرنگاراني که بعضا سال هاي دور در همين تهران همکارم بودند، الان در کسوت گوينده يا تحليلگر خبر بي بي سي فارسي، چشم در چشم هموطنان خود، مذاکره کنندگان ايراني را به زياده خواهي متهم کرده و خواستار کوتاه آمدن آقاي ظريف و دست کشيدنش از منافع ملي ايران بودند. سعي کردم در نگاه شان، ردي از شرم و حيا تشخيص دهم، اما دريغ... به راستي مرزهاي خيانت به وطن تا کجاست؟

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    خبرآنلاین شما چرا حرفهای رسالت را باور می کنید .
  • بی نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    97 13
    باشه، همه بد، شما خوبی
  • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    80 7
    مردم در طول این سال ها توانایی شناخت رسانه های بی طرف و حرفه ای رو از رسانه هایی که مغرضانه اطلاع رسانی می کنند پیدا کرده اند و این حرف ها فقط آب در هاون کوبیدنه. شما بهتره یه خورده در مورد افکارتون تجدیدنظر کنید.
  • آرش آقازاده IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    123 3
    نمیدونم چرا هیچکس خودش ماهواره نداره ، همه میرن خونه فامیلاشون نگاه میکنن اتفاقا ما هم همینجوری ایم
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    71 1
    آقا تحلیلتو بنویس. دیگه توفيق اجباري چه جو دادنیه
  • محسن IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    157 5
    من نمیدونم ایشون چه شبکه ای را نگاه کردند ولی تا اونجایی که ما می بینیم اون خبرنگاران بیشتر مایل هستند تیم مذاکره کننده به توافق برسند تا دلواپسان اینطرفی .
    • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      4 18
      شما اشتباه متوجه شدی میگن خبرنگارای ایرانی اونور تیم ایرانی رو زیاده خواه میدونن نه اینکه از دلواپسا حمایت کنن.ینی به جای اینکه از امتیاز گرفتن ایرانیا حمایت کنن ایرانو زیاده خواه میدونن
    • ممد RU ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      7 0
      دقیقا همینطوره
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    17 0
    تماشاي ماهواره در مهماني ماه مبارك شما ميريد افطاري بعدش ميشينيد ماهواره ميبينيد؟؟؟ طرف هر روز از سريالهاي تركي تعريف ميكنه و بعدشم ميگه من ماهواره ندارم خونه همسايه ديدم
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    17 2
    نویسنده ی این متن بنده خدا چقد دلواپسه
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    27 2
    والا ما که همیشه اخبار رو از بی بی سی دنبال میکنیم وتحلیل های اون همکارای قدیمی شما رو میشنویم همیشه تحلیلاشوی ن در حمایت از تیم ایران و مواضع مذاکره کنندگان بوده و در فقره اخیر هم امریکا رو متهمکردند. والا دیگه لابد بی بی سی که شما میبینی فرق داره
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    15 0
    هیچکس به اندازه دلوپسان آرزوی شکست مذاکرات را ندارند چرا این جماعت دربرابر خیانت های عظیم دولت محبوبشان پاک ترین دولتسکوت مرگباری داشتند چرا رسایی سعی نکرد دست دوستانش راهنگام اختلاس ها بشکند
  • محمد سعید IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    17 0
    من تا حالا اصلا ندیدم و نشنیدم ، که یک خبرنگار فارسی زبان بگوید زیاده خواهی آقای ظریف . چون این گونه حرف زدن باعث ریزش مخاطب اون شبکه می شود . علی الخصوص در یک شبکه ی حرفه ای
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    27 1
    مرزهای خیانت به وطن تا دکل گمشده است آقای روزنامه نگار رسالت تا غارت بیت المال و دستگیری دو تن از بالاترین مقامات پاکدست ترین دولت تاریخ به اتهام فساد مالی چند هزار میلیاردی تا حضور نوکیسگانی مانند بابک زنجانی و ... تا افزایش فقر و روسپی گری و اعتیاد... باز هم بگم آقای دلواپس؟
  • میرزا A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    12 2
    روزنامه رسالت شما و کیهان که حال و روزتان مشخص است این از شما اونم از کیهان که حتی بخود اجازه میدهد سخنان رهبری را هرطور دلش میخواهد تفسیرکند نیت شماها واقعا چیست؟ بابودن شماها ایران و ایرانی احتیاجی به دشمن ندارد ضمنا نوشتید:چند شب پيش در حاشيه يک ميهماني، توفيق اجباري دست داد تا اخبار و تحليل هاي هسته اي را از چند شبکه ماهواره اي فارسي زبان تماشا کنم. چرااینقدر جانماز آبکشی میکنید شما و امثال شما به اجبار دیدی؟بس کنید این متظاهربودن هایتان راشرم هم خوب چیزیه.