هشدارمقام معظم رهبری به دووزیر و اعمال فشاربه تشکل‌های دانشجویی ازسوی افرادی که کلید کار دستشان است

مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان تاکید کردند که مبارزه با استکبار، تعطیلی بردار نیست.

صدها نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و نظرات، دغدغه ها و مطالبات خود درباره مسائل مختلف کشور را بیان کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايشان در اين ديدار اولین فریضه‌ دانشجویی را آرمان‌خواهی دانسته و فرمودند: آرمان‌خواهی مقابل محافظه‌کاری است، نه واقع‌گرایی. از واقعیت‌های خوب استقبال و با واقعیت‌های منفی مبارزه کنید. واقعیت‌ها نباید ما را از آرمان‌ها دور کند، بلکه باید مثل پلکان ما را به آرمان‌ها نزدیک کند.

رهبر انقلاب در پاسخ به سؤال یک دانشجو درباره‌ «تکلیف استکبارستیزی بعد از مذاکرات» گفتند: مگر مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار است؟ این از مبانی انقلاب است. اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم. آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است. خودتان را آماده کنید برای ادامه‌ مبارزه با استکبار.

رهبر انقلاب در فرازي از سخنانشان به حضار فرمودند: به‌هیچ‌وجه نگذارید افرادی که کلیدهای کار دستشان است به تشکل‌های انقلابی دانشجویی فشار وارد کنند.

معظم له با غلط دانستن «اینکه برای ایجاد نشاط در دانشگاه کنسرت و اردوی مختلط برگزار شود»، درباره وزراي آموزش و پرورش و علوم، فرمودند: هر دو وزیر محترم مورد اعتماد ما هستند ولی مراقب زیردستان خود باشند.‌

رهبر انقلاب همچنين با اشاره به شور و نشاط در جوانان ايراني، اظهار کردند: می‌گویند جوان ایرانی افسرده است؛ این یک دروغ محض و خباثت‌آمیزی است. امروز در دنیای غرب جوان اروپایی افسرده است. افسردگی این است که جوان اروپایی برای خودکشی می‌آید در سلک داعش، تعداد بالایی از عناصر داعش جوان‌های اروپایی‌اند. جوان ایرانی خوشبختانه جوان پرشوری است درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی که مراکز مغرض غربی آماری و با منشأ خارجی اعلام می‌کنند.

مشروح سخنان مقام معظم رهبري متعاقباً منتشر خواهد شد.

/2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435133

برچسب‌ها