خرید رای مردم با توزیع کارت‌های اعتباری در گونی‌های برنج!

ایسنا نوشت:

نماینده ملایر هشدار داد که در شهرستان متبوعش از هم اکنون برخی، برای خرید رای مردم در میان گونی‌های برنج کارت‌های اعتباری قرار داده و بین مردم منطقه توزیع می‌کنند.

علی نعمت چهاردولی گفت: بنده این مساله را به مقامات مسئول اعلام کرده‌ام، امیدوارم تا دیر نشده با متخلفان وهواداران آنان برخورد قاطع شود تا برگزاری انتخابات سالم از هم اکنون تضمین شود.

وی در پیشنهادی اختصاص شعبی مستقل برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به دستور رئیس قوه قضاییه را ضروری دانست و افزود: مقام معظم رهبری رای مردم را حق‌الناس می‌دانند اما متاسفانه در مقطع انتخابات بداخلاقی‌هایی می‌شود و افرادی در گردونه‌ی انتخابات می‌شوند که شایستگی و لیاقت نمایندگی مردم ایران را ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران، وجه تمایز انسان و حیوان را حق‌ رای دانست و افزود: باید با افرادی که به خودشان اجازه می‌دهند به هر شیوه ، حیله ، تخلف ، تقلب و تزویری رای مردم را کسب کنند، برخورد قاطع شود. حق‌الناس بودن این مساله حتی ایجاب می‌کند قوه قضاییه با این نوع تخلفات خارج سیستم جاری برخورد کند.

وی خواستار راه اندازی شعب و انتخاب قضاتی مخصوص جهت رسیدگی به این گونه تخلفات انتخاباتی شد و گفت: وقتی فرد یا افرادی با تخلف موفق به پیروزی در انتخابات شدند، حق سایر کاندیداها ضایع می‌شود و موجب انحراف در آرای مردم می‌گردد، انجام دادرسی پس از شش ماه به چه درد مردم می‌خورد، به فرض باطل شدن انتخابات میان دوره‌ای که باعث تضییع مجدد حق مردم و تحمیل هزینه سنگین بر نظام می‌شود این کار به چه دردی می‌خورد؟

نماینده مردم ملایر تدوین دستورالعملی برای برگزاری انتخابات سالم را پیشنهادی به موقع از سوی رییس مجلس دانست و افزود: قوه قضاییه در قالب چنین دستورالعلمی باید شعب مستقل را با اختیار تام راه اندازی کند تا در کمترین زمان ممکن به تخلفات فوق‌الذکر تا قبل از دیر شدن رسیدگی کند.

چهاردولی خواستار شفاف سازی مصادیق تخلف‌های انتخاباتی شد و افزود: وقتی برای تخلف مصداق تعریف شود، برخورد به موقع نیز امکان پذیر می‌شود. بارزترین تخلف انتخاباتی که از هم اکنون در شهرستان ملایر در حال اجرا است خرید آراء از طریق توزیع سبد کالا و پول نقد است. وقتی با این تخلفات برخورد نشود در آینده و پس از ورود عده‌ای متخلف به مجلس چه باید کرد؟

وی گفت:‌ ورود کاندیداهای متخلف به مجلس باعث ظهور نمایندگان اهل زده بند سیاسی و اقتصادی و شیوع انواع مفاسد در بدنه حاکمیت می‌شود. برای جلوگیری از شکل گیری چنین مجلسی فقط کافی است وزارت کشور وشورای نگهبان و قوه قضاییه با تعریف مصادیق تخلف به طور قاطع از ورود کاندیداهای متخلف به عرصه رقابت‌های انتخاباتی جلوگیری کنند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    11 0
    اوف بر کسی که در برکت خدا برنج منافع کثیفش را میگنجاند اگر این دون صفتان واقعا مردمی و درست بودند و برای کشور و مردم میخواستند کار کنند احتیاج به رشوه دادن این مدلی نبود. و وای برکسانی که با این رشوه به برکت خدا داد و کشور و انقلابشون خیانت میکننددرماه مبارک رمضان که ادعای مسلمانی دارین حداقل لقمه حرام به خانه هایتان نبرید
  • reza IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    9 1
    یاد سریال کیف انگلیسی افتادم
    • بی نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      9 0
      من یاد سیب زمینی افتادم