ایسکانیوز نوشت:

بیش از دوسال است که از عمر دولت های نهم و دهم می گذرد اما در این مدت هیاهوی خبری و رسانه ای از دولتمردان سابق همواره با عناوین مختلف توجه همگان را متوجه خود ساخته و این تفکر را ایجاد کرده که یاران احمدی نژاد به دنبال فرصت برای رسیدن به قدرتی دوباره هستند. اما اینکه قدرت مدنظر احمدی نژاد و یارانش در چه حدی است همچون فعالیت های ناگهانی و تصمیمات آنی وی در دوران ریاست جهوری اش نامشخص است.

آغاز سفرهای استانی پس از پایان ریاست

 فعالیت های انتخاباتی احمدی نژاد در قالب سفرهای استانی که قصد و نیت آن از سوی این طیف محدود همواره تکذیب می شود را باید اصلی ترین عملکرد دولت سابق در حال حاضر دانست. سفرهایی که اگرچه نامش انتخاباتی و دادن وعده و وعید و سر دادن شعار نیست اما در جلب افکار عمومی و طبقه خاص جامعه به نفع خود شاید بی تاثیر هم نباشد. در چنین شرایطی این مسئله در ذهن متبادر مي شود که سخنرانی های احمدی نژاد در کوچه پس کوچه های تهران و دیگر شهرهای ایران چه هدفی جز حضور دوباه به قدرت دارد؟!

ساختمان ولنجک از دیگر سوژه های پر هیاهوی احمدی نژاد و یارانش است. از زمان جابه جایی از ساختمان لادن گرفته تا برگزاری جلسات هفتگی و در نهایت مراسم افطاری این گروه. اگرچه انجام برگزاری جلسات و مهمانی ها جزیی از حریم شخصی و حق قانونی هر فردی است اما به طور طبیعی کوچکترین حرکات هر فرد و مقام مسئولی از نگاه هیچ دوربین و خبرنگاری دور نمی ماند.

حاشیه های یک افطاری ساده

حلقه ای از یاران از جمله علی نیکزاد، شمس‌الدین حسینی، غلامحسین الهام، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار، مجتبی ثمره هاشمی، محمد شیخان، محمدرضا میرتاج‌الدینی، نسرین سلطان‌خواه، بهروز مرادی، محمدرضا فرزین، مرتضی تمدن و عباس امیری‌فر امام جماعت نهاد ریاست جمهوری و برخی دیگر از مدیران دولت سابق در مراسم افطاری دوستانه در این ساختمان به گرد هم آمدند و رئیس دولت سابق بر اهمیت و ضرورت بازخوانی مجدد آرمانهای انقلاب و تبیین خط نورانی امام خمینی (ره) تاکید کرده و گفته است که عده‌ای از دوستان در اینجا از سراسر کشور در حال برنامه‌ریزی برای تبیین آرمان​‌های انقلاب اسلامی و بازخوانی مجدد خط امام راحل (ره) هستند. او همچنين گفت: البته شما می‌دانید که فشار بر جمع ما برای حضور در برنامه‌های سیاسی مثل انتخابات مجلس و دولت و چه و چه زیاد است. من می‎خواهم خدمت آن دسته از عزیزانی که اطلاع ندارند عرض کنم که ما در اینجا به طور مطلق هیچ برنامه‌ای و علاقه‌ای برای فعالیت‌های انتخاباتی نداریم.

وی با تبری جستن از انجام فعالیت های سیاسی تاکید کرده بود که به کار سیاسی معمول هم، نه علاقه و نه انگیزه‌ای داریم. جلساتی که در اینجا برگزار می‌شود. مطلق راجع به مسائل دیگر اینجا بحثی نیست. البته شما من را می‌شناسید. اگر تصمیم یا تکلیفی داشتم که کاری را انجام دهم، در آن صورت خودم صراحتا به ملت اعلام می‌کردم. بنده با سیاسی‌کاری‌هایی که معمولا در گروه‌های سیاسی مطرح است میانه‌ای ندارم.

حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بار ها و بارها از سوی یاران نزدیک احمدی نژاد و خود وی تکذیب شد تا جاییکه وی در مراسم ختم همسر معاون اولش محمدرضا رحیمی در این باره گفت: عجب سوال کوچکی پرسیدید! بیان سخنان ضد و نقیض در این مدت دو ساله با ادبیات خاص یکی از هنرهای کلامی احمدی نژاد است که گویا نباید خیلی برای انجام تاکتیک های تیمی از سوی هر جریان سیاسی برای انتخابات ملاک قرار بگیرد.

رویاهای بلندپروازانه با یکتا و هما

اما بیان سخنانی در گذشته نه چندان دور با در پیش گرفتن سیاست سکوت با ادعای حفظ آرامش در جامعه و از آن طرف پاسخ بلند پروازانه احمدی نژاد(عجب سوال کوچکی پرسیدید!) این سوال را ایجاد می کند که تشکیل حزبی به نام یکتا در این شرایط چه معنا و مفهومی دارد؟ حزبی که تاکنون درخواستی به کمیسیون ماده ده احزاب ارایه نداده اما برای خود سخنگو دارد و اعلام موجودیت می کند و حنی نام اعضای خود را رسانه ای کرده است.

آیا به راستی حزبی متشکل از فریدون عباسی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، مسعود زریبافان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت دهم، مصطفی محمدنجار ، طریقت منفرد، حمیدرضا حاجی بابایی، کامران دانشجو، سید محمد حسینی به ترتیب وزرای کشور، بهداشت، آموزش و پرورش ، علوم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم و برخی استانداران دولت سابق به دنبال تبیین آرمان های امام راحل هستند یا اهداف سیاسی بزرگتر برای چند سال آینده در ذهن دارد؟!

قدر مسلم این است که با توجه به رویگردانی جریان اصولگرای حامی دولت های نهم و دهم از آنها، قطعا و باید برای ادامه حیات سیاسی خود به دنبال فعالیت های تشکیلاتی باشند هرچند گفتن سخنان احمدی نژاد در مراسم افطاری و تشکیل حزبی سیاسی با یکدیگر همچون فعالیت های هشت ساله ای که هیچ قرابتی با قانون نداشت با یکدیگر منافات دارد.

اما فقط بود و نبود حزب قانونی یا غیر آن از سوی یاران سابق مهم نیست. حتی شاید تکرار بی قانونی ها از سر عادت است، یکی از چهره هایی که از طریق صفحات اجتماعی به اظهار نظر درباره هر موضوعی مرتبط یا غیر آن می پردازد عبدالرضا داوری است چهره ای که شاید بتوان او را تریبون رسانه ای یاران رئیس جمهور سابق دانست که به بهانه های مختلف به دنبال ایجاد موج رسانه ای به نفع سردمداران طیف موسوم به خود است تا بتواند از این طریق نامشان را در اذهان عمومی نگاه دارد و در کنار چنین فعالیت مجازی وی با تشکیل تشکلی به نام هما که مخفف هوادران محمود احمدی نژاد است فعالیت دارد تا هر از چندگاهی با اظهار نظرهای عجیب و نسنجیده درباره چهره های بزرگ و شناخته شده انقلاب و بعضا انتقاد از عملکرد دولت به ویژه در بخش سیاست خارجی در صحنه سیاسی باقی بمانند.

از آن طرف شنیده شده که «ناما» یا نهضت ملی استقلال ایران با رئیس دولت دهم ارتباط دارند و حتی با انجام فعالیت هایی اقدامات لازم برای بازگشت وی به قدرت را فراهم می سازند البته برخی ناما را گروه وابسته به جریان انحرافی می دانند که با احمدی نژاد ارتباط دارند. اگرچه هنوز او عدم ارتباط خود با گروه اخیر را تکذیب نکرده است.

رقابت و رفاقت نارمکی ها با ولنجکی ها

سایت شخصی احمدی‌نژاد در بهمن ماه از سوی وی و با حضور تعدادی از مدیران دولت‌های نهم و دهم با مدیریت مهدی احمدی‌نژاد و با وجود شورایی ۴۵ نفره رونمایی شد. چهره‌هایی نظیر غلامحسین الهام، سید مجتبی ثمره‌هاشمی، مهدی کلهر، مرتضی تمدن، مهدی احمدی‌نژاد(فرزند محمود احمدی‌نژاد)، خسرو معتضد، سید محمد حسینی، فاطمه بداغی٬ عبدالرضا داوری، محمدجعفر بهداد، کاوه اشتهاردی و... در برنامه‌ریزی و راه اندازی سایت فعالیت دارند.

در کنار این سایت، سایت‌های خبری تحلیلی آئین نیوز؛ دولت بهار؛ رئیس جمهور ما؛ میدان ۷۲ از جمله رسانه هایی هستند که به شدت معتقد به سیاست های احمدی نژادی هستند. حمایت از محمود احمدی نژاد تا حدی است که نام یکی از این سایت ها از نام میدان ۷۲ نارمک که محل زندگی احمدی نژاد است گرفته شده است.این سایت ها با رویه ترویج و ارتقای دستاوردهای محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری وی و حمله به سیاست های رئیس جمهوری و آیت الله هاشمی رفسنجانی فعالیت می کنند و این خط را پیش می برند که احمدی نژاد به درخواست رهبر ایران قصد بازگشت به سیاست را دارد.

حاشيه ديگر احمدي نژادي ها مسئله دانشگاه ايرانيان است. دانشگاهی که از ابتدا مشکلات عدیده ای به همراه خود داشت و تاکنون از سوی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به دلیل تخلفات اداری مجوز فعالیت نگرفته است. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در اولین روز پس از پایان کار دولت دهم، اعلام کرد که با تاسیس این دانشگاه موافق نیست و علت آن نیز حضور اسامی اسفندیار رحیم‌مشایی و حمیدرضا بقایی در فهرست اعضای هیئت موسس دانشگاه است؛ زیرا بر اساس مقررات وزارت علوم، هر دانشگاه غیر انتفاعی باید ۷ تا ۸ عضو هیات علمی داشته باشد. این موسسات موظف اند در چارت سازمانی خود، از ۳ عضو هیئت علمی با مرتبه استادیاری به بالا و یک روحانی واجدالشرایط بهره ببرند. بنابراین اسفندیار رحیم‌مشایی که هم‌اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور می‌باشد، فاقد صلاحیت عضویت در هیئت موسس دانشگاه است . از سوي ديگر در روز ۱۳ مرداد جاری، یعنی روز تحلیف حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، موجودی حساب دانشگاه آقای احمدی نژاد از ۱۲ میلیون تومان، به ۱۶ میلیارد و ۱۲ میلیون تومان رسيده است. چرا که یک فقره چک به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از ذی حسابی نهاد ریاست جمهوری به حساب کوتاه مدت بانک ملت به نام دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان واریز شده است.

اینکه یاران احمدی نژاد با هدایت های وی در پی چه اهداف و آمالی هستند شاید بر کسی به دلیل انجام حرکات غیرمنتظره مشخص نباشد لذا باید دید در آینده نزدیک چه رخ خواهد داد اگرچه نفس فعالیت های مذکور برای کسب دوباره پایگاه اجتماعی از اذهان به دور نیست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی RO ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    13 4
    8 سال ..... کم بود بازم میخواهد بیاد
  • محبت اله زارع A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 1
    نظر آقای مرعشی در خصوص میل آقای احمدی نژآد به "نفر اول بودن" را نباید نادیده گرفت..