۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه اعلام کرد محمدو بوهاری رئیس جمهور جدید نیجریه از نیمی از حقوقی که سلف خود گودلاک جاناتان دریافت می کرد، چشم پوشی کرد.

گاربا شهو، سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد محمدو بوهاری پنجاه درصد از حقوقی را که رئیس جمهور قبلی نیجریه می گرفت، دریافت نخواهد کرد.

طبق اعلام اداره مالیات نیجریه ، حقوق سالانه رئیس جمهور این کشور در حال حاضر حدود هفتاد هزار دلار یا شصت و سه هزار و پانصد یورو است.

یمی اوسینباجو معاون رئیس جمهور نیجریه نیز اعلام کرده از دریافت نیمی از حقوق سالانه خود چشم پوشی کرده است.
این خبرها در حالی منتشر می شود که نیجریه که اولین قدرت اقتصادی آفریقا و اولین تولیدکننده نفت در این قاره محسوب می شود، به علت کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی با شرایط اقتصادی و مالی دشواری روبرو است چرا که نفت اصلی ترین منبع درآمدهای دولت نیجریه است.

به نظر می رسد تصمیم رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور نیجریه برای چشم پوشی از نیمی از حقوق خود، ابتکاری است به منظور این که نمایندگان پارلمان نیز که حقوق بالای آنها موجب خشم افکار عمومی نیجریه شده است و همچنین فرمانداران ایالت های نیجریه ترغیب شوند همانند رئیس جمهور و معاونش عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوجا، هفته گذشته رئیس جمهور نیجریه تدابیری را به منظور تامین اعتبار صندوقهای دولتی که با مشکلات مالی روبرو شده اند، به اجرا گذاشت تا حقوق کارمندان دولت پرداخت شود. برخی از کارکنان و کارمندان دولت نیجریه از پایان سال دو هزار و پانزده تا کنون حقوق خود را دریافت نکرده اند.

محمدو بوهاری دولت پیشین نیجریه به ریاست جمهوری گودلاک جاناتان را متهم کرده که صندوقهای دولتی را عملا خالی تحویل دولت جدید داده است. پایان مارس گذشته بدهی های دولتی نیجریه به شصت و سه میلیارد و پانصد میلیون دلار رسید.
رئیس جمهور جدید نیجریه که سختگیری خود را در امور مالی و اقتصادی نشان داده است و به نظر می رسد خود نیز دارایی های شخصی کمی دارد، در انتخابات مارس گذشته رئیس جمهور پیشین را شکست داد و قدرت را در دست گرفت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =