نامه یک مجری صدا و سیما به سرافراز: احساس خفت می‌کنیم

در پی انتشار گزارشی درباره تعدیل یا حذف تدریجی بعضی از کارکنان صدا و سیما یکی از مجریان این سازمان به سرافراز نامه‌ای نوشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وضعیت استخدام در سازمان صدا و سیما و مشکلاتی که معمولا کارمندان قراردادی این سازمان با آن روبرو می‌شوند همیشه یکی از موضوعات اصلی این سازمان بوده است. مشکلی که حالا رویا صنعتی، مجری شبکه کرمانشاه را دست به قلم کرده است تا در نامه‌ای صریح به سرافراز نسبت به تعدیل یا حذف نیروها اعتراض کند. 

او در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما که حالا خبرگزاری ایلنا آن را منتشر کرده است نوشته: 

«جناب آقای دکتر سرافراز

رئیس محترم سازمان صداوسیما

با سلام و آرزوی قبولی طاعات- اینجانب رویا صنعتی؛ چهارده سال از زمانی که با هزار امید و آرزو به عنوان مجری، گزارشگر و گوینده قدم به صداوسیما مرکز کرمانشاه گذاشتم؛ می‌گذرد. به سبب پیشینه هنری که به جهت رشد در خانواده‌ای هنرمند و سرشناس در غرب کشور داشتم به سرعت پله‌های ترقی را به عنوان گوینده مطرح استان طی نمودم به طوری که همواره از بهترین و برترین گویندگان نه تنها مرکز کرمانشاه بلکه در سطح کشور بوده و هستم.

مردم کوچه و بازار هر بار که از جایی می‌گذرم مرا به اسم می‌شناسند و به من ابراز محبت می‌کنند اما هرگاه می‌پرسند وضعیت شغلی شما در صداوسیما چگونه است؛ نمی‌دانم چه پاسخی باید بدهم.

در سفر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و برنامه‌های مهمی از این دست و نیز مناسبت‌های ملی و مذهی همواره به عنوان یکی از گویندگان و نویسندگان برگزیده به انجام وظیفه پرداخته‌ام.

به یاد می‌آورم روزهایی که پسر کوچکم را در سرمای زمستان و آفتاب داغ تابستان به خاطر اجرای برنامه‌های زنده در ساعات مختلف شبانه‌روز با خود به اداره می‌بردم. چقدر از اوقات فراغت و تعطیلات‌ خود می‌زدم تا مخاطبان رادیو و تلویزیون ساعتی از وقت‌شان را در کنار رسانه‌ استانی و محلی به خوبی سپری کنند.

در این مدت سه‌ بار شرایط استخدام برایم مهیا شد اما هر بار با وضع قوانین جدید از سوی سازمان حقم ضایع شد.

بار سوم یعنی سال گذشته که پس از اتمام مراحل ازجمله کمیته تخصصی گزینش، استعلام حراست، معاینات پزشکی، تشخیص هویت و مالی به امضای مدیران تایید مدارک و تکمیل پرونده ساماندهی به دستور شما امضای احکام، به تعویق افتاد تا اعلام ساختار جدید... ماه‌هاست انتظار می‌کشیم. حدود 600، 700 نفری که در مراحل مختلف استخدامی بودیم و البته 218 نفری که فقط حکم‌مان منتظر امضایی پشت در اتاق معاونت شما بود. همکارانی که می‌دانم این روزها حال و روزی بهتر از من ندارند... آبرویمان بماند حق و حقوق پایمال شده‌مان هم که هیچ، ای‌کاش کمی برای آسیب روحی و روانی که ما و خانواده‌هایمان متحمل شدند؛ چاره‌ای اندیشه می‌کردید.

همین چند روز پیش بود که از طریق امور اداری و نیز مصاحبه آقای حیدری (مدیرکل سرمایه انسانی سازمان) در هفته‌نامه مورخ شنبه 30/30/94 شماره 1001 مطلع شدیم که احکام ما دیگر امضا نمی‌شوند و الباقی که در مراحل مختلف استخدامی ماه‌هاست بلاتکلیف هستند هم ادامه پرونده‌شان لغو و متوقف شده؛ چرا؟ چون صدور مجوز ساماندهی و امضای آن به دست مدیران قبلی سازمان بوده.

 بعد از ماه‌ها انتظار که احکام بعد از اعلام ساختار جدید امضا خواهند شد تازه فهمیدیم هیچکدام از این مراحل و مدارک نه برای شما اعتبار و نه برای ما امتیازی دارد و ما نیز باید جزو ده هزار نفری باشیم که در سامانه خرید خدمت قرار می‌گیریم با قراردادی که نشان می‌دهد سازمان هیچ‌گونه تعهدی نه به سوابق گذشته، نه حال و نه آینده شغلی ما نخواهد داشت و البته از نظر محتوایی فرقی با قرارداد ترکمانچای ندارد.

 شنبه ششم تیر ماه همراه چند نفر از همکاران با وضعیتی مشابه به تهران آمدیم و خدمت آقای حیدری (مدیرکل سرمایه انسانی) رسیدیم. ایشان بدون توجه به سوابق و کارآمدی ما عنوان کردند که شما نیز جزو این ده هزار نفر قراردادی خواهید بود. البته این طرح هنوز در مرحله آزمون خطاست. چهار سال آینده آزمونی برگزار می‌کنیم با شرایطی که تعیین خواهیم کرد و امتیازاتی که در نظر خواهیم گرفت. در این آزمون شرکت کنید تا قراردادی شوید. واضح‌تر توضیح دهم؛ اگر بنده چهار سال دیگر در این آزمون شرکت کنم و قبول شوم؛ به جایگاه شغلی که باید سال گذشته می‌رسیدم؛ خواهم رسید.

تاسف‌آور است که مدیرکل سرمایه انسانی؛ سازمان بالاترین سرمایه زندگی ما که چندین سال از عمرمان است که صرف خدمت به سازمان شده را نمی‌بیند و ما را هم‌طراز یک تازه‌وارد می‌نگرد.

جناب دکتر سرافراز به فرموده رهبر معظم انقلاب در زمانی که مملکت ما مورد تهاجم فرهنگی است پس ما به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این تهاجم جای آنکه مورد توجه قرار گیریم و از دغدغه‌هایمان کاسته شود؛ باید روز به روز احساس خواری و خفت کنیم؟

به خاطر آنکه نه جایگاهی در خور و شایسته در سازمان داریم و نه درآمدی که کفاف ابتدایی‌ترین نیازهای مادی زندگی‌مان را بدهد.

چگونه است که سازمان به‌طور یک‌جانبه هر طور که می‌خواهد با پرسنلش برخورد می‌کند و به هیچ وجهی هم پاسخگو نیست.

چه کسی باید پاسخگوی جوانی و عمر از دست رفته ما باشد؟

آیا گمان نمی‌کنید که این طرز برخورد یا به قول خودتان سرمایه‌های انسانی سازمان باعث دلزدگی مرگ انگیزه و عدم امنیت روانی در محیط کار می‌شود؟ باور کنید این روزها دیدن چهره‌های مضطرب همکاران حق‌الزحمه‌ای و تکرار این سوال که بعد از این قراردادها چه بر سرمان می‌آید؛ سخت عذابم می‌دهد.

جناب آقای سزاوار پشت درهای بسته و در جلسات مدیران شما که به عنوان تعیین دستمزد قراردادهای مدت معین تشکیل می‌شود؛ قیمت جوانی از دست رفته ما در این سازمان به هیچ وجه تعیین نخواهد شد چه برسد به کرم چند صد هزار تومانی شما!

برادر بزرگوار! اگر شما امروز به عنوان سکاندار بزرگترین و فراگیرترین رسانه کشور شناخته می‌شوید به خاطر زحمات شبانه‌روزی امثال ماست که سال‌ها بی‌توقع و با علاقه و تعهد در این رسانه پویا و مردمی فعالیت می‌کنیم.

جناب آقای سرافراز! اگر اولویت شما ساماندهی نیروهای انسانی و کاهش دغدغه‌های کارکنان است پس به فرموده قرآن مجید: «یا ایها الذین ‌آمنو لم تقولون مالاتفعلون». (صف آیه 2)»

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    من با ایشان در احساس خفت در این مملکت همدردی می کنمم
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      95 2
      حق التدریس های دانشگاه فنی و حرفه ای هم که سال هاست هنوز حق التدریس هستند و قرار است حق التدریس بمانند نیز احساس خفت می کنند
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      35 25
      البته در خصوص قرارداد و مسائل مربوطه حق با سركار خانم است و بايد به مشكلات اين عزيزان رسيدگي شود، ولي يه نكته هم بگم؛ حقوق و مزايايي كه كارمندان صدا و سيما دريافت مي كنند قابل مقايسه با 99 درصد ساير دستگاهها نيست. من ميشناسم كارمندي كه خيلي البته معموليه در صدا و سيماي كرمانشاه، فيش حقوقيش 7 ميليون تومان بود. از مسئولين محترم تقاضا داريم علاوه بر مشكلات اشتغال و استخدام، حقوق ساير دستگاهها رو نيز واقعا يكسان سازي كنند. با يك ميليون تومان پوشك بچه رو هم نميشه تامين كرد، چه رسد به ...
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      23 1
      بازنشستگان آموزش و پرورش هم که پس از حدود یکسال پاداش پایان خدمت خود را نگرفته اند نیز احساس خفت میکنند.
    • سامان IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      15 0
      و من هم... در این مملکت متاسفانه هم زنده مان احساس خفت می کند و هم مرده مان روند خاکسپاری یک مرده در بهشت زهرا خود گواه همه چیز است فقط شعار می دهند و بس... اینجا کسی برای زندگی و انسان اهمیتی قائل نیست
    • یک کارمند حق وزحمه ای صداوسیما A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      1 0
      من نیز با نظراین دوست وهمکار محترم موافقم،خیلی از ما ک در این سازمان کار میکنیم،ب خدای محمد جوانیمان راپای عشق به کارمان گذاشتیم،وامروز میبینیم خیلی راحت از این همه وظیفه شناسب و مسئولیت پذیری ما میگذرند،پس حقی که همه از آ ن دم میزنیم چه شد،،،در صمن در پاسخ ب آ ن عزیزی ک میگونید حقوق یک کارمند عادی صداوسیما هفت میلیون است،باید بگویم همچین چیزی صحت ندارد
    • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      2 1
      سلام ، دوست عزیزمون یک صفر اضافی دیده که میگه 7 میلیون . شاید ریال رو تومان خونده، من سال 94 مدیر صداوسیما بودم فیشم با اضافه کار و.... مقداری بیش از 2 تومان بود. بعد مدیریتم هم دریافتی یک میلیون و اندی چون اضافه کار نداشتم. با چند سال سابقه... لطفا خبر راست متشر کنید و مردم رو به زحمت نیندازید.
  • صادق IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    من سالهاست کارمند صدا و سیما هستم و بیمه نشدم.هزاران نفر مثل من هستن.بعد معلوم نیست کسایی که استخدام میشن و دوروزم سابقه ندارن از کجا فرود میان و به کی وصلن.سالهاست صدا و سیما ادمارو استثمار میکنه و میلیارد میلیارد صرف برنامه های بی کیفیت میکنه.اما نظارتی در کار نیست دلیلشم واضحه
    • سجاد IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      ممکنه بفرمایید شما خودتون از کجا فرود اومدید تو سازمان؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      54 5
      صدا و سیما یک نهاد دولتی است به همین دلیل زیر سوال نخواهد رفت اگر یک شرکت خصوصی کوچک در فلان روستای دورافتاده یک کارگر روزمزد بگیرد و بیمه نکند همین نهادهای دولتی جرایم سنگین و فوری برای آن شرکت صادر خواهند کرد ولی خودشان .... واقعا متاسفم از این همه تضاد
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      20 0
      در جواب اقای بی نام بودجه اش را از دولت می گیرد ولی به دولت و مردم پایخگو نیست
  • ali IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    179 6
    تعدیل نیرو همیشه یکی از واژگان منحوس و منفور بوده حالا هر کجا که می خواهد باشد.
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    65 2
    پس این پولها کجا می ره؟ این آقای حیدری چکار می کنه که الان با مازاد نیروی انسانی مواجه شده؟ چرا قبلا مدیریت نکرده؟ مردم سرگردان شده اند.
  • گلابی بامبو A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    112 5
    اخ از ای دلهای پر درد مردم که هیچ جایگاهی در این مملکت ندارند جز یک عده خاص
  • کارمند سازمان IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    64 4
    سازمان تعهد نداره من هشت سال بدون بیمه کارکردم ، بعد با کلی دوندگی چندساله پیمانی شدم، الان 9 ساله پیمانی ام آیا این مغایر با قانون نیست 9سال پیمانی و سرکار......تازه بخوام رسمی بشیم دوباره باید چند سال رسمی ازمایشی بشیم چند سال باید محک بخوریم
  • yaha A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    118 6
    بیخود نیست عده ای از صدا وسیما میذارن میرن خارج... جذب تی وی های اونجاها میشن....
  • با نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    43 3
    شما دقت کنید به برنامه های رادیو ،نه از فرم و محتوا خبری هست نه برنامه خوبی فقط میخوان آتنن پر کنن ... تلویزونم که مشخثه وضعیتش اگه حامی فلان نباشه که اونم برنامه نداره ...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    57 11
    ۱۴سال برای فهمیدن احساس خفت دیر نیست
  • احسان A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    51 6
    من فکر کردم که از کیفیت بد برنامه ها احساس حفت میکنند.
  • محمد GB ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    65 5
    آفرين بر عزت نفس شما خواهر بزرگوار
  • کریم IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    83 4
    کلا صدا سیما نه فقط در حق کارمندان خودش بلکه در حق مردم نیز با پخش برنامه های بی کیفیت اجحاف میکند
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    68 3
    حالا نارضایتی اکثر مردم از برنامه های سیما و جهت دار بودن برنامه ها بماند
  • علي GB ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    16 0
    وقتي وضع كساني كه در ادارت و نهادهاي دولتي فعاليت ميكنند اونوقت از صنايع رو به ورشكستگي چه انتظاري داريد؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    5 0
    با سلام جناب آقای سرافراز . با سلام حدود 6 ساله که بدعتی در شبکه های سازمان بوجود آمده و ان هم استفاده از عوامل خارج از سازمان برای تهیه برنامه های تلویزیونی است. در حالی که سازمان چندین نفر کارمند رسمی در زمینه های مختلف از تهیه کنندگی و کارگردانی تا... دارد . متاسفانه تعدادی از مدیران شبکه ها و مدیران گروه به بهانه های واهی کارها را به افراد غیر متخصصی که فقط رابطه خوبی با بعضی از مدیران دارند میدهد. لطفا این روند را که فکر میکردیم با حضور شما در سازمان اصلاح میشود ولی متاسفانه بدتر شده را تغییر بدهید. از طرف کارکنان بیکار شده سازمان
  • فرياد IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    36 6
    تا وقتى دستمزدهاى چند ده ميليونى براى امثال عليخانى هست و تلويزيون تمام انرژيشو واسه اونا ميذاره، خواهر گرامى شما انتظار چه عدالتى دارين؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    5 1
    بنده بیست و دو سال در سازمان صدا و سیما خدمت کردم از سیر تا پیاز آن را می دانم صدا و سیما یقینا به این حجم وحشت ناک نیرو استخدامی نیاز ندارد شاید ده درصد کافی باشد .اما متاسفانه کیفیت کار نیرو مهم نیست .وقتی به سرویس حمل و نقل کارمند ها نگاه می کنی متوجه می شوی اینجا گروهی می آیند تمام هم فاز ها و بستگان را می آورند استخدام رسمی می کنند بعد خودشان می روند . بیچاره تلویزیون که می ماند با ده ها هزار نیروی غیر متخصص بیچاره من که آخرش استخدام نشدم ....
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    36 2
    حرف حساب زده. جسارتش در بیان خواسته هاش قابل تحسینه. ما معلمها، ما مهندس ها و ما کارگرها هم همین وضعیت را داریم.
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    22 1
    اگر شما باعبانی باشید که محصولات را شبانه روز پرورش دهید موقع برداشت یک بلایی بیاد و آن را از بین ببرد چه احساسی خواهید داشت آیا دلتان خون نمی شود . ما هم در این شرایط هستم . خانم صنعتی با شما هم دردی می کنم من هم دلم خون است و شب روز ندارم . از خداوند فقط صبر می خواهم اینها کاری به ما نمی کنند.
  • نوراليس IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    10 9
    خب شايد مجوزهاي استخدام بي حساب و كتاب صادر شده و مي بايست جلوش گرفته مي شده ... صرفا يك امضا به دست مديران سابق نبوده، احتمال اينكه دستور هاي استخدام در دوره قبل مغاير قانون بودند خيلي زياده ... در همه سازمانهاي دولتي 600،700 نفر به يك سازمان دولتي اضافه بشوند به همين راحتي؟ يك جوري نوشته "امضا نمي كنيد" انگار همه چيز فقط يك امضاست و هيچ تبعاتي وجود نداره همين نگاه مشكل همه ي ماست، وقتي كارمون انجام نميشه سعي نمي كنيم بفهميم دليلش چيه "يك امضا" نه عزيز من همه چيز بايد مطابق اصول پيش بره
    • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      12 1
      دوست عزیز من سه ساله دوندگی می کنم هفت خوان رستم در صداوسیما را رد شدم با سی هزار تومان کار کردیم حالا ابلاغ اماده هست که میگن نمیشه اگر خودتان باشید چه احساسی میکنید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    31 2
    آقا صبح میری ادارهصدا و سیما میبینی 5 نفر استخدام شدن و همکار شما شدن که هیچ سررشته ای هم ندارن.از کجا میان معلوم نیست.به همین دلیل هم کیفیت رسانه ملی روز به روز بهتر میشه و مخاطبانش افزوده میشن.
    • بدون نام ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      7 1
      همه ارگانها استخدامشون بر اساس رابطه سالاريه
  • علی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    26 1
    هیچ احتیاجی به تهاجم فرهنگی و یا غیره نیست وقتی که اینهمه آدم ناکار بلد سر کار هستند
  • پیراسته فر A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    3 18
    اگرچه حرفهای خانم صنعتی حق بوده وامازبان تیز وگزنده ای دارند شایدبخاطراین گزشهاست که سازمان مردداست اگرکسی گفت"گزشش"کجابود،یک باردیگرنامه اش رابخواند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    16 1
    با سلام دوستان عزیز این قضیه در تمام ادارات کشور حاکم است و تنها به یک سازمان بر نمی گردد حالا این خانم شجاع از حق خودشان دفاع می کنند اما بعضی ها مثل ما فقط سکوت می کنند و باید بگویم متاسفانه مدیران به وظایف خود عمل نمی کنند ....
  • بی نام EU ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    24 2
    ایشان از مجریان محبوب حرفه ای و بسیار مجرب استان کرمانشاه هستند. حیف حیف.
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    12 2
    همه جا همینجوره تمام اداره های دولتی دارن زیر پوستی کارکنان حتی قرار دادی شون رو به بهانه کمبود بودجه تعدیل میکنن اونوقت دولت دم از ایجاد اشتغال میزنه نیروهایی که دارن کار میکنن رو بیرون میکنن بعد میرن ازمون استخدامی 8 هزار نفری برگزار میکنن یعنی کسی که 13 سال سابقه کار داره ولی با حق خوری هایی که میشه هنوز تغیر وضعیت شغلی ندادنش الان باید بره بیرون تازه دنبال کار بگرده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    54 2
    خواهرم امثال ماها هم كه از 19 سالگي وارد دانشگاه شديم و بطور مستمر درس خونديم و در 33، 34 سالگي دكترا گرفتيم هم امروز آواره ايم و احساس خفت مي كنيم. به امثال ماهائي كه بدون هيچ رانت و امتيازي و فقط با همت خودمون آزمون داديم و ليسانس و فوق ليسانس و دكترا گرفتيم امروز ميگن« مدرك بدست» در حالي كه خودشون با هزار رانت و امتياز مدرك گرفتن و بعضياشون اصلا سركلاس نرفتن. ماهم احساس خفت مي كنيم خواهرم ... ماهم
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      7 2
      آخ آخ آخ، نگو که دلمون خونه
  • علی.ح EU ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    17 1
    ایشان بهترین مجری کرمانشاه و یکی از مجریان مستعد و لایق کشور است، حرف هایش نشان از لبریز شدن کاسه ی صبرشان دارد..این درد فقط ب کارکنان صدا وسیما منحصر نمیشه، به قول دکتر کاتوزیان؛ جامعه ی ما "خانه ی کلنگی" است، بیشتر این خانه ها بناهایی است که بیش از 30یاحتی 20 سال ندارد واغلب از شالوده واسکلتی مناسب برخورداراست،درمواردی معدود این خانه ها ممکن است نیاز به مرمت داشته باشد اما آنچه مایه‌ی محکومیت آنها می شود وساختمان را بی ارزش قلمداد می کند، این داوری است که معماری این ساختمانها و/یا طراحی داخلی آنها بنا بر آخرین مد وپسند روز کهنه شده است،بنا بر این به جای نوسازی آن یا هربنای دیگروافزودن بر سرمایه‌ی موجود ،‌کل ساختمان به دست مالک یا خریدار ویران می شود وبنایی جدید برزمین آن بالامی رود.
  • مرتضی جعفریپور A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    18 4
    احسنت به ملت ایران که با سیلی صورتشون را سرخ نگه میدارند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    19 5
    خواهر بزرگوار شما در صدا وسيما زحمت میکشید ولی ما تلویزیون میلی اصلا نگاه نمیکنیم
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    16 2
    عالی نوشتی
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    7 0
    تحقیر کارکنان از مدیران کل مراکز به یکی از هدفهای کلی تبدیل شده ، گماردن افراد نالایق و بله قربان گو در پستها، دروغگویی و و ..
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    22 8
    ما کلا از صدا و سیما راضی نیستیم و پولی که از حق ما بهشون میدن حلال نیست.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    9 3
    چه حس مشترکی..من هم ارشد مهندسی دارم.هیچ گونه سابقه کاری ندارم.هر جا رزومه بدم قسمت سابقه کار خالیه خالیه ... خب من چیکار کنم جایی کار گیرم نیومده.باید بالاخره یه جایی کارم رو شروع کنم که سابقه کار داشته باشم.بازم شما سابقه کاری داری..نکته مهم دیگه اینکه شما در جوانی کار کردی من چه کنم که جوانیم رو در بیکاری میگذرونم....فقط احساس بیهودگی میکنم.
  • مروارید IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    12 0
    کسانی که از دور تماشاگرند، به آدمایی مثل من و خانم صنعتی هزار جور برچسب هم میزنن. من خانومی ام که در عنفوان جوانی در 18 سالگی وارد صداو سیماشدم و وقتی مدرک لیسانسم رو در سال 74 گرفتم هم استخدام نشدم در حالی که بودند آقایان و بانوانی که بعد از من با مدرک دیپلم حتی مدیر خودم شدند و متاسفانه همون آدم دیپلم حالا تازه یک ساله که فوق دیپلم گرفته یعنی بعد از حسابی خوردن البته منکر شایستگی های فردی و شغلی برخی خادمان دلسوز در این عرصه نیستم ولی اینی که میگم سنده. منم آخرای سال 1385 مثلا با لطف سازمان پیمانی شدم و قرار شد بپ از گذر 3 تا 5 سال رسمی آزمایشی بشیم اما حالا که 9 سال گذشته هنوز خبری نیست. در سال 72 من توی رادیو 14 هزارتومان حق الزحمه می گرفتم
  • محمد IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    8 0
    حالا باز موقعیت خانم صنعتی طوری است که اگر این اتفاق نا مبارک بیفتد همسر ایشان هستند که طبق شرع و عرف خرج و مخارج ایشان را تامین کنند پس آن بندگان خدایی که خودشان نان آور خانه هستند و تامین مخارج زندگی به عهده آنان است چه باید بکنند؟؟؟؟ خوشا بحال آنان که با پارتی و رابطه وارد سازمان شدند و استخدام و دیگر دغدغه این مسائل را نداردند./ کسانیکه با عناوین شغلی صوری در این سازمان استخدام شدند./ تایپیست را با غنوان شغلی صدابردار استخدام کردند ./ تایپیست را به عنوان متصدی حراست استخدام کردند و قس علیهذا...
  • مراد A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    22 0
    آنچه بگندد نمکش میزنند وای به زمانی که بگندد نمک......رسانه ملی بهتره اول خودشو اصلاح کنه بعد بره سراغ حق حقوق مردم در جاهای دیگه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    12 1
    امثال این خانوم در سازمان زیادن باید نیروهای خوب در این اوضاع قربانی نشن همین چند وقت پیش در مجموعه ما شخصی با حکم استخدام از دانشکده صدا و سیما اومد رشته تحصیلی یه چیز دیگه بود ولی عنوانش رو تهیه کننده زدن در حالی که یه بارم پاشو در استودیو نذاشته بود الانم خیالش راحته که استخدامه هیچ تلاشی برای یادگیری نمی کنه یه حقوقی می گیره و خوشحال از این استخدام در حالی که کسانی رو داریم که واقعا مهارت برنامه سازی دارن با سابقه طولانی اما استخدام نیستن الانم وضعیتشون نامشخصه که اگه برن واقعا جایگزین ندارن مدیران باید حواسشون به این نیروها باشه نه اینکه هر کسی رفت دانشکده صدا و سیما با حکم استخدام بیاد مشغول کار بشه اونی که سالها در این سازمان کار کرده و تجربه به دست آورده واقعا یه گنجه
  • بدون نام ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    4 1
    صدا سيما موظفه رضايت صاحبشو بدست بياره ما كه عددي نيستيم
  • رضا. DE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    8 0
    وقتی مدیران مراکز با رابطه انتخاب میشوند. هیچ اتفاقی برای رسانه نمی افتد .
  • مروارید IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    10 0
    حالام پس از 20 سال کار در سازمان فقط از آخرای سال 85 سنوات دارم یعنی از سال 72 تا 85که روتین 165 ساعت مثل همکاران رسمی کار میکردیم هیچیش برام حساب نشد چرا چون هیچ پ جز خدا ندارم. با اینکه سرپرست خانوارم و اجاره نشین و نیازمند ضروری اقامت در منازل سازمانی ام اما با نوشتن 3 نامه و گذر 3 سال هنوز درمرکزی که هستم بهم خانه ی سازمانی ندادند.یه حقوق بخور و نمیری پس از 20 سال کار سخت حدود 1میلیون سیصدهزارتومان دارم که باید به سختی امرار معاش کنیم و صورتمونو با سیلی سرخ کنیم. از اونطرف هستند تازه واردینی که بدون کمترین تعهد کاری سازمانی و وجدانی و بدون مهارت لازم برای کار از من و امثال خانم صنعتی بیشتر میگیرند و تازه به ما تکلیف هم میکنند که کار رو به این تازه واردان یاد هم بدهیم خدا خودش حقمونوبگیره
  • رضا A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    6 0
    چی بگم ؟متاسفم.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    8 0
    فاصله ی حقوقی و تبعیض غوغا میکنه
  • علی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    9 0
    بعنوان کارمند صداسیما که حقش تباه شده در ابتدا از نامه این خواهر محترم کمال تشکر را دارم..من هم وضعیتم کاملا مشابه نوشته های این نامه است و یازده سال عمرم تباه شده است..خیلی حس بدی دارم ومدام در فکرم این است که شغل جدید و آبرومندی برای خودم پیدا کنم..سازمانی که نونش حلال نیست...چون بی عدالتی مطلقی در آن جاریست..جواب عمر تباه شده ما که یازده سال با حقوق ناچیز کار کردیم تا مدیران حقوقهای کلان بگیرند و گردن کلفتتر شوند و ما حتی یک ازدواج ساده نتوانیم کنیم،چیست؟...واگذارتان کردم به ذولفقار حضرت علی...از هر دست بدهید از همان دست میگیرید...
  • سلام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 6
    به نظر من چابک سازی اتفاق باید بیافتد. شبکه های عالی و پرمخاطب جهانی با نیروی انسانی والبته متخصص و باتجربه.به تعداد کم اداره میشود .و بقیه خرید خدمت است .شاید رفع برخی تبعیض ها و بکارگیری نخبگان هنرو فرهنگ والبته مجرب وعلاقمند .این ایراد را به رسانه ی ملی وارد کرد.اراک
  • رضا A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    5 2
    سلام بر خواهر کرمانشاهی
  • من A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    1 5
    فقط تهران
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    11 1
    درود برشیرزنی از تبار کرمانشاه، ما به داشتن همکار هنرمند وتوانا خانم رویا صنعتی افتخار میکنیم، دراین یکسالی که ایشان منتظر امضای حکمشان بودن ماشاهد بودیم که از لحاظ روحی چقدر آسیب دیدن وچه مراحل سختی رو پشت سر گذاشتن تابعد از 14 سال به مرحله استخدام رسیدن، واین گونه تصمیم گیری خیلی ناعادلانه است و امیدواریم خداوند خودش قضاوت کنه وحق خانم صنعتی وامثال همکاران ایشان در مرکز صدای کرمانشاه که واقعا شایستگی استخدام رو دارن بگیره.....
  • حسین A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    4 6
    روزی با خداست ....
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    10 0
    حق با خانوم صنعتی،دوستان حق زحمه ای واقعا مظلوم هستن،تو رابه خدا زیرباره قرارداد 89روزه نروید،امضای این قرارداد یعنی اینکه هیچ ادعای استخدامی بعد ازهمه سال نکنیم،واقعا خدا حقمان رو از باعث وبانی بگیره،همه ما افسردگی گرفتیم،این روزا حالا بچه های حق زحمه ای اصلا خوب نیست،همدردتیم خانم صنعتی ا
  • آگرین A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 1
    سلام و درود به خانم صنعتی برای شجاعت قابل احترامشون در بیان حق اجحاف شده شون.اینجانب یمی از کارمندهای قراردادی صدا و سیما هستم ده سال حق الزحمه ایی و هفت سال قراردادی با مدرک کارشناسی ارشد و با وجود اینکه در ابتدای ورودم که سال سوم راهنمایی بوده و مجری گوینده تی وی بودم بزور منو وادار به تایپ کردند و یک شغل من درآوردی رو بهم دادند و هرسال تحت عناوین مختلف تحت شکنجه روانی مدیر حراست و دیگر مدیران قرار گرفته به علت قبول نکردن حرف زور چندین و چند بار تهدید به اخراج و برایم پرونده سازی کردند و آنچنان با روح و روانم بازی شده که نزدیک روزی بیست بار طلب مرگ از خدا داشته ام اگر امکانات مالی و یا حمایت کننده ایی داشتم برای ثانیه ایی این بی عدالتی و بی احترامیها که عزت نفسم را پایمال و غرورم لگدمال
  • مریم قنبری RO ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 3
    این مشکلات تنها منحصر به سازمان صدا و سیما نیست.بنده کارمند قرارداذی دانشگاه پیام نور هستم و بامدرک کارشناسی ارشد و ۱۲سال سابقه هنوز پیمانی نشده ام.همکاران زیادی در سراسر کشور مانند من هستند که متاسفانه کسی به فکرشان نیست.بارها اعتراض نموده و نامه نگاری نموده ایم ولی آنچه به گوش نرسد فریاد است.
  • مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای زیر نظر وزارت کار RO ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 2
    مربیان فنی و حرفه ای با موظفی 44 ساعت در هفته و بیش از 30 ساعت موظفی در هفته در تابستان و سرتاسر سال حقوقمون از معلم با رتبه عالی با طبقه 13 در شرایط یکسان 600 هزار تومان هم کمتر ...وا عسفا ما هم احساس خفت می کنیم حقو ق مربیان فنی و حرفه ای از آموزش پرورش هم کمتر است
  • بی نام DE ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    3 1
    با بیش از ده سال سابقه کار دلسوزانه و سن حدود چهل سال، به علت افزایش سن امکان استخدام مجدد نداریم. ما که عمروجوانی را برای این سازمان گذاشته ایم والله مستحق اخراج نیستیم.