جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی گفت که فعلا تصمیمی برای ثبت نام جدید از مشمولان جریمه خدمت سربازی گرفته نشده و بیش از 100 هزار پیامک برای ثبت نام کنندگان ارسال شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سرویس مشکلات مردم خبرگزاری همیشه شاهد سوالات پرتکرار حوزه نظام وظیفه است. سوالاتی که با طرح جدید خرید خدمت یا همان جریمه مشمولان فراری بیشتر هم شده است.


یکی از کاربران سوال خود را این طور مطرح می کند: من دانشجوی اخراجی دانشگاه هستم. می خواستم بدانم دانشجوی اخراجی با چه شرایطی مشمول طرح خرید خدمت سربازی می شود؟


سردار کریمی، جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی در این باره می گوید دانشجویان اخراجی در صورتی که از تاریخ آخرین مدرک تحصیلیشان هشت سال گذشته باشد، مشمول طرح هستند و در ثبت نام های بعدی می توانند به سازمان برای پرداخت جریمه مراجعه کنند.


سوال بعدی توسط یکی دیگر از کاربران اینطور مطرح می شود: من متولد سال 62 هستم که تا سال 81 در مدرسه روزانه درس می خواندم و بعد از آن در دوره شبانه ادامه تحصیل دادم. در طرح خرید خدمت جریمه را از سالی حساب کرده اند که مدرسه روزانه می رفتم و می گویند مدرسه شبانه حساب نیست. دلیلش چیست؟ چرا باید دوره شبانه حساب نشود؟
جانشین سازمان نظام وظیفه اما می گوید که دوره روزانه و شبانه مانند هم هستند و تنها داوطلبان آزاد هستند که دوره تحصیل آزادشان حساب نیست.


او می گوید: حتی اگر فرد در دوره شبانه پذیرفته شده باشد پیوستگی تحصیلش از بین نرفته و از زمانی که دوره روزانه و شبانه اش تمام شده می بایست غیبتش محاسبه شود.


سوال بعدی در مورد پر بودن پادگان هاست. یکی از مشمولان می نویسد: من و تعداد زیادی از سربازان برای خدمت سربازی، به مرکزی معرفی شدیم که به ما گفتند مرکز تا دو ماه دیگر پر است. در این دو ماه ما نه می توانیم سرکار برویم نه کار خاصی انجام بدهیم. تقصیر ما چیست که مرکز جا ندارد و سربازی ما دوماه عقب می افتد؟


سردار کریمی در توضیح این امر می گوید: پارسال زمانی که اعلام شد اگر تا تاریخ مقرر معرفی صورت بگیرد مدت سربازی همان 21 ماه باقی می ماند، حجم زیادی از مشمولان به سازمان نظام وظیفه مراجعه کردند که به سال بعد و 24 ماه خدمت سربازی نخورند. به همین دلیل مراکز پاسخگوی این حجم مراجعه نبود و به همین دلیل اعزام بعضی ها تاخیر افتاد که سازمان نظام وظیفه برای این مراجعه زیاد، کار خاصی نمی تواند انجام دهد.


کاربر دیگری پرسیده که برای این که مشمول طرح جریمه سربازان غایب قرار گیرد آیا مجموع فرار به اضافه غیبت حساب می شود یا باید فرار و غیبت مستمر باشد؟


جانشین سازمان نظام وظیفه در توضیح این مورد می گوید که تاریخ فرار هر چه باشد، از آن زمان هشت سال محاسبه می شود و آخرین فرار مدنظر است نه چیز دیگر.


آخرین مورد هم در مورد جور کردن پول جریمه است و مشکلاتی که ایجاد کرده. یکی از کاربران می نویسد: مهلتی که پس از آمدن پیامک برای جور کردن پول گذاشته شده بسیار کم است و در مدت یک هفته ما نمی توانیم آن مبلغ را مهیا کنیم. اگر سازمان نظام وظیفه چهار پنج ماه به ما وقت می داد خیلی بهتر بود.
سردار کریمی با بیان این که پس از رسیدن پیامک، فرد یک هفته وقت برای گرفتن برگه و ده روز برای پرداخت مبلغ جریمه وقت دارد می گوید: کسی که در طرح ثبت نام کرده، از چند ماه پیش می دانسته که قرار است بالاخره یک روز مبلغ جریمه را بدهد در نتیجه نیازی نیست منتظر بمانند تا برایشان پیامک بیاید.


او ادامه می دهد: هنوز تصمیمی برای ثبت نام جدید از مشمولان طرح غیبت سربازی گرفته نشده و تاکنون بیش از 100 هزار پیامک برای ثبت نام کننده ها ارسال شده است.

304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    17 3
    جناب سردار محترم خود شماها بودید که اعلام کردید تا پایان سال 94 فرصت برای پرداخت جریمه تعین شده است. پس چرا زدید زیرش؟ به خدا قسم پولم آماده نشده، بقیه اشو از کجا جور کنم؟ لطف کنید باز هم به امثال من فرصت بدهید.
  • علی A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    5 1
    چراسوال منو نپرسیدین؟ از زمانی که پولو ریختیم به حساب یک ماه میگذره ولی هنوزاز کارت خبری نیست مگه نگفتن ۱۰ روزه کارتارو میدن .
  • سيد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    4 0
    ممنونم از پيگيريهاى هميشگى تان برادر من هشت سال غيبت داره ولى نه سال براش حساب كردند، چرا؟ مداركش موجوده و مى تونم براتون با ايميل بفرستم. متولد 66/8/16 مدرك ديپلم فارغ التحصيل دى ماه 85 هست نيمسال اول سال تحصيلى 8586. مدرك ديپلمش اسفند 85 صادر شده. چطور ده درصد اضافه كردند؟ ما هم از نظام وظيفه شهرمون پيگيرى كرديم و هم با سامانه تلفنى نظام وظيفه كشور، ولى هيچ فايده اى نداشت. شهرمون كه خيلى از تهران دور هست و گفتن ما نه اجازه اصلاح مبلغ رو داريم و نه سيستم اجازه ميده. تهران گفتن همين درسته و تلفن رو قطع كردن. آيا نظارتى ميشه؟ چاره اى جز واريز مبلغ نداشتيم. اگه ميشه پيگيرى كنيد تا براى بقيه چنين اتفاقى رخ نده. متشكرم.
  • حسین A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    6 1
    سلام مگه اعلام نکردین خریدسربازى تمدید شد تا اخر سال 94 پس چیا میگن تصمیم گرفته نشد طرح دوم
  • محمد A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    5 0
    سلام مگه اعلام نکردین خریدسربازى تمدید شد تا اخر سال94 برا کسانى طرح اول نتوانستن ثبت نام کن چرا حق دیگران امثال ما که مى خواهیم ثبت نام کنیم از بین میبرید
  • على A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    4 2
    سلام من طرح اول نتوانستن خریدسربازى ثبت نام کنم تکلیف چیه چراعده اى باید طرح اول ثبت نام کردن پولشون جور نشد حق منم ضایع شد ثبت نام طرح جدید کنید کسانى طرح اول ثبت نام کردن پولشون جور نشد ثبت نام نکنید
  • على A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    4 1
    سلام مگه اعلام نکردین خریدسربازى تمدید شد تا اخر سال برا کسانى نتوانستن طرح اول ثبت نام کند حق ما را ضایع نکنید
  • مسعود A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    4 0
    سلام اگه تصمیم طرح جدید خریدسربازى گرفته نشد اعلام نکنید برخورد با غیبان که نتوانستن طرح اول ثبت نام کند بیشتر میشد بیاید تکلیف خدمت سربازیشون معلوم کند ما مى خواستیم طرح جدید ثبت نام کنیم که
  • یه دوست IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    2 0
    سردار گرامی چرا پس هنوز خبری از کارتم نیست 18 روزه پولو ریختم هنوز صادرم نشده لطفا پیگیری کنید
  • رضا A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    5 0
    سلام تمدید خریدسربازى طرح جدید رءیس کل نطام وظیفه اعلام کرد احتمال زیاد اول یا اخر مرداد ثبت نام شروع میشد طرح جدید فقط برا کسانى طرح اول نتوانستن ثبت نام کن وکسانى طرح اول ثبت نام کردن واریز نکردن مبلغ جریمه را ثبت نام نمیکند
  • محمد A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    1 0
    سلام طرح جدید خریدسربازى چرا ثبت نام نمیکنید بلاتکلیف
  • حمید A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    9 0
    مدرک دارم که من تا پایان سال81مجازبه ادامه تحصیل بودم ولی شروع به غیبت منواز78حساب کردین.چه توظیحی داریدجناب سردار؟یعنی3سال وزیادی حساب کردین.هرجاهم رفتم گفتن سیستم خودش هوشمندمحاسبه میکنه.چطوری دیپلم منوقبول دارین چون مبلغش15تومنه ولی سن پایانش وچون3تا1ونیم ملیون به ضررشمامیشدوقبول ندارین؟؟؟؟جالبه.سال78هنوزداشتم درس میخوندم برام شروع غیبت زدین ولی سال81که تازه دیپلم گرفتم وبرام همشوتااون موقع محاسبه کردین.چراحرف باعمل خودتون باهم فرق داره؟مگه نمیگین شبانه وروزانه فرقی نداره؟من الان یه نمونه کامل.زنده جلوی شمالطفاجواب بدین؟؟؟تمام مدارک هم دراتوماسیون نظام وظیفه موجوده چون ازنظام وظیفه اینجابراتون ارسال شده.چراپول زورگرفتین؟چراپول ناحق گرفتین؟میدونین باچه بدبختی این27تومن جورشده؟
  • حامد A2 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    3 0
    در تاریخ 93/11/18 کار ثبت نام مشمولان رو انجام دادم و حدود 47 روز از تسویه ام با یگانی که داشتم رو انجام دادم سردار کمالی در کفتگو با خبرگزاری ها گفتن تا آخر این ماه برای همه پیامک میاد و سردار کریمی هم در مصاحبه ای که داشتن بیان داشتن تا 31 شهریور به کار همه مشمولان ثبت نام رسیدگی میشود ضمن تشکر از مسئولان نظام وظیفه تقاضا دارم پیامک هایی به مشمول ارسال کنند که چه زمانی به پلیس بعلاوه ده مراجعه کنند اینجوری آدم سرگردانی میاد بیرون و می دونه به برنامه هایی که دارد میرسد یا نه؟ با تشکر فراوان.
  • مهدى A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 1
    سلام طرح دوم ثبت نام خریدسربازى زودتر شروع کنید بلاتکلیف
  • حمید A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    1 8
    سلام.یک سوال دارم.من مبلغ جریمه که27تومن بودوهفته قبل واریزکردم.الان مشگلی دارم که ازسربازی برام مهم تره.بخوام میتونم انصراف بدم؟پولم برگشت بخوره.بعدازواریزوجه انصراف شدنی هست؟
  • امير A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 1
    سلام تكليف انهايي كه سى و خورده اى سن دارند اما از فرارشون از يگان دو سه ماه از هشت سال كم دارند چيست،چرا ان يكى با٢٧سال سن معاف ميشه ولى يكى با ٣٥ سال سن چون هشت سال از فرارش نميگذره نميتونه جريمه بده و بره دنبال زندگيش،عجيبه واقعا
  • mehdi A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    1 0
    سلام خواهشا اگه کسی شرایط منو داشته راهنماییم کنه. سال 85رفتم خدمت و بعد از دو روز فرار کردم بعد دوباره سال 87رفتم پادگان و یه دادگاه برام گرفتند و تاریخ اعزام زدند برام برای تیرماه 87ولی نرفتم خودمو معرفی کنم ایا سال 87تو سیستمشون ثبت شده؟؟؟ایا مشمول طرح خرید میشم یا نه؟