ایرنا نوشت:

همزمان با تلاش دولت یونان برای به هدف رساندن مذاکرات خود با تروئیکای وام دهنده با هدف برون رفت ز بحران بدهی ها، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که 84 درصد مردم آن کشور ماندن یورو به عنوان پول رایج کشورشان را بر «دراخما»، پول سنتی یونان ترجیح می دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی موسسه افکار سنجی «مترون آنالیزیس» برای روزنامه یونانی «باراپولتیکا» حاکی از آن است که 84 درصد مشارکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان حفظ پول رایج اروپا به عنوان ارز کشور خود هستند و تنها 12 درصد ابراز تمایل کرده اند که دراخما جایگزین یورو شود.

نتایج این نظرسنجی درحالی روزجمعه منتشرشد که دولت یونان و طرف های وام دهنده (صندوق بین الملی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا) مذاکرات خودرا بعداز بن بست گفتگوها به دنبال جواب رد مردم یونان در رفراندوم هفته پیش به پیشنهادهای ریاضتی وام دهندگان همچنان به عبور از بحران بدهی ها امیدوارند و به مذاکره ادامه می دهند.

«ژان کلود یونکر»رییس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از اجلاس سران کشورهای حوزه یورو به خبرنگاران گفت: به رغم تلاش های که درباره حل بحران مالی یونان صورت گرفته، هنوز مساله احتمال خروج یونان از حوزه یورو و اتحادیه اروپا کاملاً منتفی نیست.

یونان از سال 2010 میلادی تا کنون مبلغ 340 میلیارد یورو از بانک مرکزی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول منوط به اجرای کامل خواسته های آنان وام دریافت کرده است.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول بر ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در یونان اصرار می می کنند و حدود 62درصد مردم این کشور روز یکشنبه گذشته با شرکت در یک همه پرسی به این خواسته وام دهندگان رای منفی دادند.

رییس جمهوری و احزاب سیاسی یونان در جلسه اضطراری روز دوشنبه خود از نخست وزیر یونان خواستند با ارایه برنامه ای منسجم به وام دهندگان، مانع خروج کشور از حوزه یورو گردد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =