ایرنا نوشت:

رسانه های امریکای از رکورد شکنی جان کری وزیر خارجه این کشور به لحاظ اقامت یک در کشوری دیگر نوشتند. کری 15 روز است برای مذاکره با ظریف به وین آمده است.

این رسانه ها نوشتند : اقامت کری در وین روز جمعه وارد پانزدهمین روز خود شد . او در صورت ماندن در وین در روز یکشنبه با رکورد جرج شولتز وزیر خارجه دولت ریگان درسالهای 1982 تا 1989 برابری خواهد کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، رکورد طولانی تر بعدی در زمینه اقامت یک وزیر خارجه ایالات متحده در خارج از کشور برای گفتگو بر سر یک موضوع مشخص، به سفر 34 روزه هنری کیسینجر به خاورمیانه در سال 1974 میلادی به منظور پیگیری مذاکرات صلح اعراب و اسرائیل اختصاص دارد.

اما تفاوت در این است که کیسنجر در آن سفر، بین بیت المقدس ، دمشق، امان و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه در تردد بود و در طول این گفتگوها در یک شهر و محل خاص اقامت نداشت، در حالی که کری در طول این مدت پانزده روز، بطور دائم در پایتخت وین بوده است.

با مراجعه به بایگانی وزارت خارجه ایالات متحده، طولانی ترین زمان اقامت یک وزیر خارجه آمریکا در خارج از کشور، به سال 1919 میلادی و سفر رابرت لنسینگ وزیر خارجه دولت وودرو ویلسون باز می گردد، که ماه ها در اروپا ماند و کنفرانس صلح پاریس، که منجر به پایان جنگ جهانی اول شد، را پیگیری کرد.

باید به تفاوت شرایط آن زمان با دوران کنونی، از نظر وسایل حمل و نقل و تجهیزات ارتباطاتی، نیز توجه داشت. در گذشته زمان زیادی برای سفر صرف می شد، در حالی امروزه این زمان بسیار کوتاه تر شده است. پیچیده تر شدن مناسبات بین المللی نیز عامل دیگری در به درازا کشیده شدن مذاکرات است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلانتر IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    38 21
    راستی این سوالی بود برایم؟ چرا با عصا میاد. مشکلی داشت؟ ایشون پدر زن یک ایرانی است.خوب بد انرا کاری ندارم.اگر تفاهم خوب صورت گیرد حتما باید از ایشون برای دید و بازدید کشور دامادش دعوت به عمل اوریم. سانسور میشه؟ نمیدونم .شاید هم بشه. اما چرا باید بخاطر این جمله که دامادش ایرانیه مطالب من سانسور بشه؟ اگر شد هیچ و اگر نشد دم خبر انلاین گرم ./