محافل دیپلماتیک اروپایی اطلاع می دهد که موافقتنامه درباره برنامه هسته ای ایران تا 13 جولای (دوشنبه هفته آینده) به امضا نخواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو ، روزنامه ایزوستیا روسیه به نقل از منبعی در محافل دیپلماتیک اروپایی اطلاع می دهد که موافقتنامه درباره برنامه هسته ای ایران تا 13 جولای (دوشنبه هفته آینده) به امضا نخواهد رسید.

وی خاطرنشان می کند که سران نهادهای سیاست خارجی فدراسیون روسیه و چین تا 10 جولای در اوفا در رابطه با اجلاس سران بریکس و سازمان همکاری شانگهای به سر می برند و لذا قبل از روز شنبه نمی توانند خود را به وین برسانند ولی تهران بر امضای این سند با حضور همه وزیران گروه 1+5 تأکید می کند. نویسنده تأکید می کند که روسیه در پیشبرد مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران سهم عظیمی ایفا کرده و به برقراری تماس بین تهران و میانجی گران بین المللی مساعدت نموده است.

نویسنده به اظهارات سرگئی لاوروف در اوفا اشاره می کند که به گفته وی، مذاکرات طی سال های زیادی در بن بست بود ولی حدود دو سال پیش روسیه مبنایی برای ازسرگیری مذاکرات بر اساس دو اصل گام به گام و اقدام متقابل پیشنهاد کرد. به گفته وزیر، این توافقات بر فرمولی استوار خواهد بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در چارچوب نظریه سیاست خارجی روسیه تأیید کرد و آن تأمین حق ایران برای توسعه صلح آمیز انرژی هسته ای و از جمله غنی سازی اورانیوم با روشن کردن همه مسایل مربوط به محتوای برنامه هسته ای ایران و رفع همه تحریم هاست.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =