دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: در داغ‌ترین روز تهران شاهد هستیم که نسل‌های مختلف در راهپیمایی روز قدس با زبان روزه به شکل گسترده حضور پیدا کردند و این بیانگر زنده بودن شعارهای انقلاب اسلامی در بین مردم از جمله دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم است.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس تهران پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که به نظر وی آیا امکان توافق بین ایران و گروه 1+5 وجود دارد یا نه گفت: حصول توافق امکان‌پذیر است البته این منوط به این موضوع است که طرف مقابل تصمیم سیاسی درست و مناسبی را اتخاذ کند.

وی همچنین با رد اخباری مبنی بر این‌که داعش به پشت مرزهای ایران رسیده است، گفت: خطری ایران را از سوی داعش تهدید نمی‌کند و اخبار منتشر شده در این ارتباط درست نیست.

شمخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خبرنگاران در ارتباط با مذاکرات و زیاده‌خواهی‌هایی که طرف مقابل در حال مطرح کردن است، گفت: پیش‌بینی می‌شد که آنها چنین زیاده خواهی‌هایی را مطرح کنند و ما به طرف مقابل اعتماد نداریم و این موضوع در کلام رهبری نیز بود که فرمودند ما به طرف مقابل خوش‌بین نیستیم.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده که به دنبال این است که به یک توافق مرضی‌الطرفین برسد، تأکید کرد: حصول توافق امکان‌پذیر است مگر این‌که طرف مقابل تصمیم سیاسی درستی را اتخاذ کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =