ایرنا نوشت:

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی در گفت وگوی تلفنی در مورد مساله هسته ای ایران و روند مذاکرات در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف و جان کری در گفت وگوی تلفنی خود در مورد مرحله نهایی مذاکرات هسته ای در وین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در اطلاعیه خاطرنشان شده است: وزرای خارجه روسیه و آمریکا وضع مذاکرات وین برای دستیابی به توافق جامع را بررسی کردند.

طرف های روس و آمریکایی در این گفت وگوی تلفنی در مورد برخی مسایل مهم بین المللی هم بحث و مذاکره کردند.

دور کنونی مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 از دو هفته پیش در وین جریان دارد و طرف های مذاکره تا کنون دو بار برای دستیابی به توافق جامع موعد پایانی مذاکرات را تمدید کرده اند.

بر اساس توافق طرفین، موعد کنونی مذاکرات امروز جمعه به پایان می رسد اما برخی از طرف های مذاکره کننده ازجمله طرف روس خاطرنشان کرده اند که تاریخی برای پایان مذاکرات قائل نیستند و هر قدر که برای دستیابی به توافق جامع لازم باشد به مذاکره ادامه می دهند.

وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه افزود: به توافق جامع بسیار نزدیک شده و این توافق کاملا قابل دسترس است.

لاوروف با اشاره به آمادگی خود برای پیوستن به مذاکرات هسته ای در وین اظهار داشت: امیدوارم که با پایان یافتن شرکت من در برنامه های اوفا (اجلاس گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای) برای پیوستن به شرکای خود در وین آماده شوم.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 در هر زمانی ممکن است انجام گیرد و به محض پایان کار من در اوفا برای عزیمت به وین آماده خواهم شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =