۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰

واحدمرکزی خبر نوشت:

برزیل،روسیه،هند،چین وآفریقای جنوبی ،بانک توسعه بریکس، را با هدف دور زدن صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، در سال 2016 راه اندازی می کنند. 

به گزارش شبکه خبری یورونیوز ،بانک توسعه بریکس، در سال 2016 عملیاتی خواهد شد.یک سال پیش کشورهای عضو گروه بریکس(برزیل،روسیه،هند،چین وآفریقای جنوبی) برای ایجاد چنین بانکی ، با هدف تامین مالی هزینه اجرای طرح های زیرساختی خود تصمیم گیری کردند. هدف دیگر کشورهای عضو این گروه در ایجاد این بانک،این است که برای تامین مالی طرح های زیرساختی خود به صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیازی نداشته باشند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این باره می گوید با اجرای این بانک، می توان به نوسانات بازار مالی واکنش نشان داد.وی افزود ما در نشست خود درباره اوضاع اقتصادی جهان رایزنی کردیم . ما در خصوص نوسان شدید در بازار، متزلزل بودن قیمت مواد اولیه و انرژی و همچنین افزایش بدهی های برخی از کشورهای بزرگ نگران هستیم .پوتین گفت ما درباره این عوامل نگران هستیم چون ادامه وجود آنها، پویایی رشد اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
گروه بریکس با در اختیار داشتن حدود 20 درصد کل تولید ناخالص داخلی جهان و حدود 40 درصد کل جمعیت جهان ،سرمایه بزرگی به حساب می آید که به گفته رئیس جمهور چین باید مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس جمهور چین در همین باره می گوید گروه بریکس دارای منابع طبیعی و انسانی فراوان ، بازار داخلی گسترده و ظرفیت بالقوه اقتصادی قوی و همچنین دارای نفوذ سیاسی زیادی در جهان است .
این بانک قرار است با سرمایه اولیه 50 میلیارد دلار آغاز به کار کند که کشورهای عضو گروه بریکس یعنی برزیل،روسیه،هند،چین وآفریقای جنوبی آن را تامین خواهند کرد.این بانک همچنین دارای ذخیره ارزی به میزان 100میلیارد دلار خواهد بود . مقر این بانک در شانگهای قرار دارد و یک هندی ریاست آن را به مدت پنج سال برعهده خواهد داشت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =