ایرنا نوشت:

یمن در واکنش به ادامه حملات جنگنده های آل سعود و کشتار مردم بی دفاع این کشور، بیش از 150 فروند موشک و گلوله خمپاره به پایگاه های نظامی عربستان شلیک کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، یک مقام نظامی یمن روز پنج شنبه گفت: ارتش و کمیته های مردمی، پایگاه نظامی عربستان سعودی در مناطق «الدود»، «الدخان» و «جلاح» در منطقه جیزان را با موشک هدف قرار دادند.

وی افزود: بر اثر این حمله شماری از سربازان سعودی به هلاکت رسیدند و بقیه نیز فرار کردند، همچنین شماری از خودروها و تجهیرات نظامی آنها نیز منهدم شد.

این نظامی یمنی خاطرنشان کرد که ارتش و کمیته های مردمی، بیش از 150 فروند موشک به پادگان های «العین الحاره» و پایگاه های «مشیح»، «قزع»، «المعطن»، «القصیبات»، »القرن»، «الخوبه»، «السودانه» و «ملحه» در منطقه مرزی جیزان عربستان شلیک کردند.

وی خاطرنشان کرد که حملات روز پنج شنبه بر روی پادگان های العین الحاره و پایگاه های مشیح، قزع و المعطن و نیز تجهیزات نظامی ارتش عربستان در القصیبات و پایگاه القرن در جیزان متمرکز بود.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین با چند فروند موشک، مرکز گارد مرزی «الطوال» در «جیزان» عربستان را نیز هدف قرار دادند.

در پی حملات موشکی و خمپاره ای یمن به این پایگاه ها، خسارت های جانی فراوانی به نیروهای عربستان وارد شد و تعدادی از تجهیزات و تاسیسات نظامی ارتش این کشور منهدم شد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از چند ماه پیش تهاجم هوایی گسترده ای را علیه مواضع جنبش مردمی انصارالله و متحدان این جنبش در یمن آغاز و این کشور را از هوا، زمین و دریا محاصره کرده است.

بیش از 21 میلیون و 100 هزار تن در یمن (بیش از 80 درصد از جمعیت این کشور) به کمک نیاز دارند و 13 میلیون تن نیز با کمبود غذا روبه رو هستند.

براساس گزارش های سازمان ملل، بیش از 2 هزار و 800 تن در چند ماه اخیر در یمن کشته شده اند.

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

بر اثر حملات آل سعود، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =