واحدمرکزی خبر نوشت:

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: رؤسای جمهوری ایران و روسیه در دیدار خود در اوفا در مورد وضع پیرامون برنامه هسته ای ایران گفت وگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، اوشاکوف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس بریکس در اوفا دیدار دوجانبه ای با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت و در جریان آن در مورد وضع برنامه هسته ای ایران گفت وگو و مذاکره خواهند کرد.

روز پنجشنبه اجلاس سران سازمان بریکس در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه برگزار می شود و روز جمعه نیز به برگزاری اجلاس سازمان شانگهای اختصاص یافته است.

دستیار امور بین المللی رییس جمهوری روسیه اضافه کرد: رؤسای جمهوری ایران و روسیه در خصوص مقابله با تروریسم، حل و فصل مناقشات منطقه ای، مسایل مربوط به همکاری دو کشور در عرصه های اقتصادی و بازرگانی و فنی- نظامی گفت وگو می کنند.

وی افزود: سران دو کشور در دیدار خود نتایج مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران که در وین جریان دارد را هم بررسی خواهند کرد.

دستیار پوتین گفت: امید زیادی داریم که در جریان این مذاکرات، پیشرفت به دست آید و وضع، به آن سو پیش می رود و به همین دلیل نتایج و دورنمای این مذاکرات و اقداماتی که ایران و روسیه می توانند در مذاکرات بین المللی انجام دهند، مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این مذاکرات همچنین موضوعات کلیدی روابط ایران و روسیه مطرح خواهد شد.

دستیار امور بین المللی رییس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود همچنین به دستور ولادیمیر پوتین برای لغو ممنوعیت فروش مجموعه های اس-300 به ایران اشاره کرد که در ماه آوریل سال گذشته انجام گرفت.

وی همچنین گفت که در زمان حاضر یادداشت تفاهم دولتی میان ایران و روسیه اجرا می شود که نحوه تأمین مالی طرح های مشترک از طریق نفت در ازای کالا و خدمات را تعیین می کند.

وی افزود: شرکت های روسی در چارچوب این معاملات طرح های معینی را از جمله در عرصه های اکتشاف نفت و گاز، تولید کامیون کاماز در ایران و سایر طرح های صنعتی را بررسی می کنند.

دستیار امور بین المللی پوتین در مورد عضویت ایران در سازمان شانگهای گفت: در زمان حاضر درخواست عضویت بیش از 10 کشور برای عضویت در سازمان شانگهای بررسی می شود که درخواست رسمی ایران از آن جمله است.

به گفته اوشاکوف، درخواست ایران برای عضویت در دستور کار سازمان شانگهای قرار دارد؛ امیدواریم که این درخواست پس از لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ایران پذیرفته شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 1
    روسها باج تازه میخوان؟