۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

مهر نوشت:

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از کاهش دما در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: در سه روز آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش پیدا می کند.

احد وظیفه، افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از این رو طی این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و در روزهای شنبه و یکشنبه در استان خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و بارش متناوب باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی گفت: همچنین افت دما در سواحل دریای خزر محسوس بود و شدت بارندگی روز جمعه در استان گیلان، گلستان و خراسان شمالی و در روز شنبه در استانهای گیلان، گلستان، خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی خواهد بود. دریای خزر نیز روزهای جمعه و شنبه مواج است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی سه روز آینده وزش باد در شرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت که در برخی مناطق به ویژه در زابل با گرد و خاک همراه است و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر و رعد و برق موقتی، بارش پراکنده و وزش باد در برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب شرق فارس و احتمالا جنوب سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

وظیفه اظهار داشت: همچنین در برخی ساعات سه روز آینده، وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نمی‌باشد.

به گفته وی، آسمان تهران در روز شنبه کمی ابری با وزش باد و در ارتفاعات ابری و همراه با بارش پراکنده خواهد بود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا با دو درجه کاهش نسبت به امروز به ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =