چند روز پس از آن‌که امام‌جمعه‌ی مشهد مخاطبان کنسرت‌های موسیقی را یک اقلیت هوس‌باز خواند، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ این انتقادات را داده و گفت که این افراد خانواده‌های محترمی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم تفسیر سوره محمد (ص) قرآن کریم در مهدیه‌ی مشهد گفته بود: «یکی از مسئولان گفت که چرا شما مزاحم مردم می‌شوید و به برگزاری کنسرت ایراد می‌گیرید و من گفتم این مردم را چه کسانی تشکیل می‌دهند درصورتی‌که بعضی از کنسرت‌ها بلیت‌هایشان ۷۰ هزار تومان است و افرادی که این بلیت را خریداری می‌کنند یک اقلیت هوس‌باز شهوت‌ران هستند و باید گفت شما به‌عنوان کسی که مسئولیت در نظام دارید می‌‌خواهید مسیر را برای شهوت‌رانی بازکنید درصورتی‌که در زندگی مردم مشکلات بسیاری وجود دارد.»

حسین نوش‌آبادی حالا به خبرگزاری ایلنا گفته است که ما [وزارت ارشاد] در بحث موسیقی به‌شدت دنبال حاکمیت قانون هستیم و امیدواریم بتوانیم به‌دوراز سخت‌گیری‌هایی که گاهی ناشی از برداشت‌های شخصی است؛ مسائل را پیش ببریم. البته وزارت ارشاد همواره مسائل شرعی را در نظر گرفته و همه‌ی مسائل را تحت نظر داشته است.

او در واکنش به اظهارات اخیر آیت‌الله علم الهدی و سایر مخالفان برگزاری کنسرت‌های موسیقی؛ گفته: «کسانی که به سالن‌های موسیقی می‌آیند؛ خانواده‌های محترمی هستند که تصمیم گرفتند اوقات خود را با تفریحات فرهنگی هنری سپری کنند. همین خانواده‌ها در این شب‌های ماه رمضان به مراسم‌های مذهبی می‌روند. ما هم با موسیقی مبتذل مخالفیم اما معتقدیم که موسیقی می‌تواند سازنده باشد و همواره به این مسئله دقت کردیم که عده‌ای از فضاهای هنری سو استفاده نکنند.»

نوش‌آبادی بابیان اینکه بزرگان ما با ملایمت و ملاطفت رفتار کنند؛ ادامه داد: «اظهارات بزرگان در مخالفت با موسیقی همواره ناشی از نگرانی آن‌ها بوده و ما به آن احترام می‌گذاریم اما همان‌طور که پیش‌تر گفته شد؛ خانواده‌های محترمی به کنسرت می‌آیند که نشان می‌دهد فضایی که ترسیم می‌شود واقع‌بینانه نیست. ما باید به تمام سلیقه‌ها احترام بگذاریم تا کشور به سمت فضای فرهنگی پیش برود.»

علم‌الهدی در روزهای پایانی سال 1393 هم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی مشهد گفته بود: «ازنظر بنده برگزاری کنسرت در مشهد آزادی هنر نیست بلکه ولنگاری و مطرب بازی است و طرفداران برگزاری کنسرت بدانند که حامی‌شان خبرگزاری رسمی آلمان همان کشوری است که با سلاح شیمیایی، صدام را در هشت سال جنگ علیه ایران یاری می‌کرد. به آلمان چه ربطی دارد که در یک‌گوشه مشهد کنسرت برگزار نشده است.»

عکس تزئینی است

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    توهین به هنرمندان جای تاسف دارد... آیا توهین به دوست داران هنر هم در اسلام آمده است؟
    • نیما IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      18 74
      نه برادر عزیز اسلام کاملا با توهین مخالفه.اسلامی که میگه به بت بت پرستان هم ناسزا نگید چطوری میتونه با توهین موافق باشه؟اسلام فقط فحشا و ابتذال رو حرام کرده.اگر هم در کنسرت ها اشکالی هست این اشکال یا از هنرمندانه یا از مسئولین و به اسلام مربوط نیست.اسلام لقمه رو آماده کرده دیگه بقیش دست خودمونه.یا قدر شناسیم یا قدرنشناس.
    • مصطفی BE ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      134 5
      برادر گرامی آقای علم الهدی نماینده اسلام نیست. ایران هم ملوک االطوایفی نیست که هر کس در هر گوشه کشور نظر خودش رو به کرسی بنشاند. قانون فصل الخطاب است. همه باید به قانون جمهوری اسلامی احترام بگزارند هیچ کدام از مراجع بزرگوار ما حتی اگر نظر مخالف داشته باشند، با این لحن بی ادبی سخن نمیگویند. باز هم میگم که ایشون نماینده اسلام نبست.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    48 2
    دفاع وزارت ارشاد منو که وااااااااقعا تحت تاثیر قرار داد...........
  • امیر A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    171 4
    جناب آقای علم الهدی اقلیت هوسباز اونایی هستند که 3000 میلیارد پول اختلاس میکنن.آقازاده هاشون پورشه سوار میشن.دکل نفت میدزدن.روغن پالم بخورد ملت میدن.اقلیت هوسباز ما نیستیم چشماتونو باز کنید و جامعه رو ببنید ما نه عقلیتیم و نه هوسباز...
    • کویرباور A1 ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      35 1
      خیلی دوست دارم بهت هزارتا مثبت بدم...آفرین
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    57 3
    دست از سر این موسیقی بردارید. ملت جیبشون خالیه. آیا چپاول مال مدت حلاله؟
  • مشهدي A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    60 4
    پا شم برم كاراي اقامتمو در يه كشور ديگه شروع كنم اينجا ديگه جاي موندن نيست، به اهل هنر ميگن عياش
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    56 2
    موسیقی نوعی هنر و خود در متن زندگی ها جاری است و اشکالی ندارد. بزرگان دینی و مفاخر علمی ما در دورانهای بعد از اسلام همواره بر موسیقی و تاثیر آن در رشد روحی انسان تاکید داشتند، چرا که نقل به مضموم از استاد الهی قمشه ای "موسیقی هارمونی است و درک این عالم و خالق این عالم نیاز به درک از هارمونی دارد".
  • رها A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    90 4
    "طرفداران برگزاری کنسرت بدانند که حامی‌شان خبرگزاری رسمی آلمان همان کشوری است که با سلاح شیمیایی، صدام را در هشت سال جنگ علیه ایران یاری می‌کرد. به آلمان چه ربطی دارد که در یک‌گوشه مشهد کنسرت برگزار نشده است." این حرفای آقای علم اهدی آخر استدلال بود. اگر قرار باشد درستی و نادرستی هر چیزی را با موافقان و مخالفان ان بسنجیم می توان گفتک مقامات غربی و اسراییل هم می گویند دزدی کار زشتی است و نباید انجام شود. پس با همین استدلال میتوان به مخالفان دزدی گقت حامیان شما اسراییل کودک کش است و دزدی خیلی هم کار خوبیست. شاید هم به همین خاطر است که وضعیت اختلاس ها اینگونه است. بنده های خدا خواستند مشت محکمی به دهان استکبار وصهیونیست بزنند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    66 5
    یعنی واقعا ندیدین مردم در ختم پاشایی چیکار کردن؟جمعیتو ندیدید؟این نشانه علاقه مردم به موسیقی و هنر است.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    9 90
    بعضي از اين کنسرت ها که مجوز ميگيرن واقعا چرته حرف بدي نزده
  • arash IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    21 2
    چه میشه گفت
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    8 44
    هنرمند یا مطرب مساله این است.
  • سهیل هوشداران A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    47 2
    جناب بی‌نام: آقای غلم‌الهدی سابقه اینگونه حرف زدن در مورد مردم را دارند به دل نگیرید. ولی قشنگ رفته‌اند نرخ بلیط را درآورده‌اند احتمالا شکایتشان از قیمت بلیط باشد
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    53 2
    عالم دینی میتونه توهین کنه؟این با دین منافات داره
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    35 2
    من زندگی در ایران را به کانادا ترجیح دادم و برگشتم وقتی جند روز پیش این خبرو دیدم واقعا متاسف شدم و گفتم برای چی من اینجام که اینجوری بخواد بهم توهین بشه.متاسفم.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    67 3
    این آقا چطور به خودش اجازه میده در هر مساله ای دخالت کنه و به مردم توهین کنه باید از ایشون شکایت بشه در دادگاه.
  • مخالفت مطرب بازی IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    49 1
    مخالفت با مطرب بازی و ولنگاری و اشاعۀ فحشا یک چیز است و توهین به اشخاصی که علاقه به شنیدن اجرای زندۀ موسیقی دارند چیزی دیگر. آیا چنین توهین های در شرع مقدس اسلام جایز است؟ آن هم از سوی امام جمعه در حکومت اسلامی.
  • المستور IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    28 1
    انانکه درجایگاه بلندی نشسته اند بایدازمولای دین امیرمومنان بیشترشیوه سخن ورفتاربیاموزند تااسباب جذب جوانان به دین باشندنه گریز وبدبینی
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    66 1
    آقای علم الهدی اولا اگر این جماعت شهوتران...هستند دزدای سه هزار میلیاردی چیین و چکارن و چرا شما دراون مورد سکوت کردید؟دوما اصلا این گرفتاری و مشکلات مردم که گفتید رو چه افراد جناحی برای مردم بوجود آوردند؟
  • ابوالفضل A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    79 3
    آقای علم الهدی باید در این روزها و شبها از مردم حلالیت بطلبند توهین کردن حق الناس مگر اینکه موعظه ها را برای دیگران میکنند و خودشان پاکنند،باید برای اعتلای موسیقی با جدیت تلاش کرد
  • لیلی A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    106 4
    افکارمون کم کم داره به افکار مفتی های عربستان و داعشی ها نزدیک میشه جدا متاسفم.