واحد مرکزی خبر نوشت:

نشریه بوستون گلوب در گزارشی به قلم مت وایزر درباره مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در وین اتریش نوشت: تیم مذاکره کننده آمریکایی طی پنج هفته گذشته در وین انرژی فراوانی را صرف گفتگو با تیم ایرانی کرده اند. اما آنها هنوز نتوانسته اند راه حلی برای برنامه هسته ای و شمار سانتریفوژهای ایران بیابند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این نشریه نوشت یکی از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکایی می گوید آنها طی هجده ماه گذشته چهارصد هزار مایل سفر کرده اند تا بتوانند با مقامات ایرانی مذاکره کنند. یکی از اعضای هیئت آمریکایی - که دست کم برای هفدهمین بار طی 18 ماه گذشته وارد وین شده است - می گوید همه افراد حاضر در هیئت خواب آلوده هستند. تقریبا همه آنها بیمار شده اند و دست کم چهار بار روانه بیمارستان شده اند . وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه به سبب شکستگی بینی و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به سبب شکستگی پا در بیمارستان بستری شده اند.

آنها در اوقات فراغت خود در این باره گفتگو می کنند که اگر قرار باشد فیلمی درباره تلاش های آمریکا و ایران برای پایان دادن به چند دهه بی اعتمادی و دست یابی به توافق نامه جامع هسته ای با هدف محدود کردن قابلیت های تهران برای ساخت یک بمب ساخته شود، چه کسی می تواند در آن فیلم نقش آنها را بازی کند . گفته می شود بر اساس دیدگاه هیئت آمریکایی ، تد دنسون می تواند نقش جان کری را بازی کرد. خاویر باردم نیز می تواند به جای ارنست مونیز وزیر انرژی ایفای نقش کند. مریل استریپ نیز می تواند به جای وندی شرمن بازی کند و کرستن دانست هم می تواند نقش ماری هارف را ایفا کند.

مذاکرات هسته ای ایران که روز سه شنبه بار دیگر تمدید شد و گفته می شود ممکن است تا روز جمعه ادامه یابد به اندازه ای طولانی شده است که برخی از اعضای هیئت آمریکایی کمد لباس خود را به وین آورده اند. مونیز قبل از سفر به وین به یکی از خبرنگاران توصیه کرد لباس های زیادی با خود بیاورد.

با گذشت چند روز، می توان شاهد رفت و آمد دیپلمات های هفت کشور در هتل کوبورگ وین بود، ساختمانی متعلق به قرن نوزدهم که به هتل تبدیل شده است. آنها در اتاق هایی با فرش های قرمز و سقف های بزرگ و پر از گل در حال رفت و آمد هستند و درباره یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر جهان گفتگو می کنند.

طی مواقع استراحت ، هیئت اتحادیه اروپا از بار سالاد به همراه سبزیجات ، ماهی و پاستا استفاده می کنند. هیئت ایرانی اتاق ناهارخوری مخصوص خود را دارد.
به سبب گرمای هوا سیستم تهویه هوا در اتاق های مذاکره مدام روشن است . دیپلمات ها کت و کراوات های خود را باز می کنند و به همراه چندین لیوان آب بر روی میز مذاکرات حاضر می شوند.

مذاکرات به اندازه ای طولانی شده است که برخی از اعضای هیئت ایرانی مجبور به نقل مکان به هتلی دیگر شده اند و جای خود را به میهمانان جدید داده اند. البته این که مجبور شوید چندین هفته را در یکی از بهترین شهرهای جهان سر کنید ، چندان هم بد نیست. اما آنها نمی توانند زیاد از جاذبه های فرهنگی شهر بهره مند شوند. برخی از دیپلمات ها صبح زود از خواب بیدار می شوند و زمانی را به پیاده روی در خیابان های اطراف هتل سر می کنند.

هیئت آمریکایی گاهی اوقات در شب آخر مذاکرات به رستورانی ایتالیایی می رود تا در آنجا جشن بگیرد. آنها امیدوارند بار دیگر به این رستوران بروند البته این بار برای جشن توافق نامه جامع هسته ای. آنها فقط نمی دانند این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد و این که آیا اصلا گرفتن چنین جشنی امکان پذیر است یا خیر. یک مقام آمریکایی اعلام کرد:« ما خود را یک خانواده بزرگ و خوشحال می دانیم. این موضوع کاملا درست است زیرا ما یکدیگر را بیشتر از خانواده های خود می بینیم.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =