ایرنا نوشت:

بانک انگلیسی 'اچ اس بی سی '، شش تن از کارکنانش را به دلیل شبیه سازی مراسم اعدام به شیوه گروه تروریستی داعش و انتشار تصاویر ویدئویی از این شیرینکاری خود بر روی شبکه های اجتماعی، اخراج کرد.

به گزارش ایرنا، این اقدام کارکنان بانک 'اچ اس بی سی' و انتشار تصاویر ویدئویی از آن که پس از حادثه تروریستی تونس و همزمان با دهمین سالگرد بمبگذاری های لندن صورت گرفته، ضمن بازتاب در رسانه های گروهی انگلیس، با واکنش تند مشتریان این بانک روبرو شده است .

غول بانکی 'اچ اس بی سی' انگلیس که در ماه های اخیر با رسوایی بانکی متعددی مواجه بوده است، به دنبال انتقاد شدید صورت گرفته از کارکنانش، در بیانیه ای با 'احمقانه ' توصیف کردن شیرینکاری این شش نفر، گفته که آنها را اخراج کرده است.

این بانک از تمام کسانی که با دیدن این تصاویر احساس انزجار و توهین کرده اند، رسما عذرخواهی کرده است.

'اچ اس بی سی' در بیانیه ای با شوک آور خواندن این اقدام کارکنانش گفته است: این نوار ویدئویی 'شنیع ' بدون اطلاع ما و در جریان یک مراسم خصوصی که برای یکی از مشتری های بزرگ ما ترتیب یافته بود، تهیه گردیده است و امیدوارم که این مساله تاثیر منفی بر روی کارهای گروهی بانک نگذارد.

این بانک انگلیسی با اشاره به شکایت های صورت گرفته از این اقدام کارکنانش گفته است: افراد درگیر در این کار ، از همان زمان اخراج شده اند.

در تصاویر ویدیویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی، پنج نفر که لباس مشکی پوشیده اند به تقلید از گروه داعش یکی از همکاران آسیایی تبار خود را به نام 'آصف احمد' که لباس نارنجی پوشیده است را وارد می کنند که زانو بزند.

این افراد در تصاویر منتشر شده ، هنگام شبیه سازی مراسم اعدام داعش، ضمن ادای بریدن سرهمکارشان فریاد الله اکبر را سر می دهند.

روزنامه دیلی میل روز سه شنبه نوشت که این فیلم ویدئویی شش ثانیه ای که در شبکه های آنلاین منتشر شده ، در شهر بیرمنگام تهیه شده است .

به نوشته این روزنامه، برخی از کسانی که این نوار ویدئویی را دیده اند، با انتقاد گفته اند این افراد که گفته می شوند افرادی تحصیل کرده ای هستند، با این کارشان بیشتر شبیه 'افراد احمق' شده اند.

روزنامه سان اولین روزنامه انگلیسی بود که خبر انتشار این تصاویر ویدئویی که در جریان یک کارجمعی که توسط بانک اچ اس بی سی برنامه ریزی شده بود، گرفته شده است، منتشر کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =