واحدمرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، یک مقام ارشد امریکایی روز سه شنبه اعلام کرد مذاکرات قدرتهای جهانی با ایران برای حصول به توافقی که باعث مهار برنامه هسته ای این کشور شود هنوز به جایی نرسیده که آنها می خواهند.

این مقام ارشد دولت امریکا افزود :« تا به حال اینقدر به این توافق نزدیک نبوده ایم اما هنوز در جایی که باید برای نهایی کردن یک توافق باشیم نیستیم.»
این مقام اظهار داشت مذاکره کنندگان در تلاش برای برای جور کردن آخرین بخش های «مکعب روبیک » مربوط به مذاکرات پیچیده ای که اکنون حدود دو سال است ادامه دارد این مذاکرات را بر مبنای « روز به روز » پیش می برند.
این مقام گفت :« بعضی وقتها چیزهایی باید در راستای هم قرار گیرد. قرار است یک لحظه تاریخی کاری انجام دهد. ما احتمالا از همیشه ( به یک توافق ) نزدیکتر هستیم چون چیزی بیش از در یک خط بودن وجود دارد اما اینکه این امر به جور شدن آخرین بخش مکعب (روبیک ) ختم شود را ما هنوز نمی دانیم. شما می توانید 95 درصد مسیر را بروید اما در انتها نمی توانید به مقصد خود برسید.»
هفت کشور مذاکره کننده روز سه شنبه تصدیق کردند که نمی توانند تا ضرب الاجل تعیین شده به توافقی برسند و در نتیجه در تلاش برای حصول به توافقی که هدف از آن خارج کردن ساخت یک بمب اتمی از دسترس ایران است چند روز بیشتر به خودشان مهلت دادند.
مقام امریکایی گفت هیئت امریکایی از این گمانه زنی رسانه ها مبنی بر اینکه در مذاکراتی که پشت درهای بسته برگزار می شود توافق در دسترس است تعجب کرده است. این مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود افزود :« من کاملا با صراحت بر این اعتقاد هستم که انتظارات باید بیشتر بر اساس حسی از واقعیت باشد. این مذاکرات خیلی خیلی دشوار است.»
او تاکید کرد:« اگر بزودی بتوان تصمیمات سیاسی دشوار ، انتخاب های دشوار انجام داد فکر می کنم ما می توانیم به یک توافق برسیم. این امر ممکن است.»
این مقام در پایان گفت فروپاشی این مذاکرات بعد از ماهها فعالیت « یک تراژدی » خواهد بود .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    مرتیکه همه اش آجار فرانسه پرت می کند وسط چرخ دنده مذاکرات.
  • بی نام DE ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    خفه شو. اه.
  • رحمان A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    از مقامات ایرانی خواهش میکنیم در صورت امضا توافق نامه با تمام احترام پای این فرانسوی ها و شرکتهایشان را از کشور ما تا آنجا که ممکنه ببرند تا این زبان نفهم ها جایگاه خودشان را در قلب ایرانیان ببینند همان بهتر که نوکری اعراب را بکنند که همیشه کرده اند و خرش هم همیشه به همان اعراب خیانت کرده اند .جریان قذافی و لیبی از یادمان نمیرود