سخنگوی شورای شهر کرج: من از عملکرد شهردار راضی هستم

بعد از اتمام جلسه ی شورای شهر امروز با داود وحیدی سخنگوی شورای شهر در خصوص مسایل مدیریت شهری گفتگوی اختصاصی انجام دادیم که می خوانید:

مریم پورابراهیم/ خبرآنلاین- البرز:
** در ارتباط با جلسه امروز شورا چه مسایل مهمی مطرح شد و سوالات اعضای شورا از شهردار به کجا رسید؟
• در واقع سوالات به صورت کتبی در اختیار شهردار قرار گرفته و این یک امر طبیعی در پروسه بین شورا و شهردار است. و معمولا شهردار پاسخ کتبی را اعلام می کند و الزاما به این صورت نمی باشد که باید این پاسخ های کتبی در جلسات شورا داده شود ولی به درخواست خود شهردار و اعضا این امر صورت می گیرد که احتمالا در جلسات آینده شهردار پاسخ سوالات را به شورا خواهد داد.

** سوالات مطرح شده 5 عضو شورا از شهردار مدنظر شما هم بود یا خیر؟
• سوال کنندگان قطعا اهدافی را برای بهبود اوضاع و اصلاح آن در آینده را دارند ، ممکن از بعضی از کارها در مدیریت شهری برای این 5 نفر از همکارانم سوال ایجاد کرده در حالیکه ممکن است برای بقیه همکاران عملکرد شهرداری در آن 5 سوال مطرح شده توجیح کافی در بر داشته است. در بعضی از حوزه ها این سوالات دغدغه جدیدی نیست و در دوره های قبلی شورا نیز این مسایل بوده و جدید نیست، به طور مثال موضوع پارکینگ از شورای سوم مورد تاکید بود که در حال حاضر مورد بررسی است. در این بحث شاید تصور شود از محل کمیسیون ماده 10 یا عوارض برای کسری پارکینگ درآمد عظیمی ایجاد می شود ولی میزان درآمدها پاسخگوی تامین پارکینگ در این محل نیست. لذا با صحبت های شهردار به نظر می رسد که این 5 نفر قانع شوند تا خروجی منجر به بهبود و اصلاح وضعیت شود.

** خودتان به عنوان عضو شورا دغدغه ای دارید؟
• دغدغه ای که به مرحله ی سوال برسد نداشتم وگرنه سوالات مطرح شده را امضا میکردم. امضا می کردم و من به این دغدغه نرسیده ام، در شرایط فعلی شورا و شهرداری در کلانشهرها دغدغه های مختص خود را دارند و کار در حوزه شهرداری سخت است، از آنجاییکه دولت درآمد ندارد ارگانهای دیگر چشمشان به شهرداری است و کمبودهای بودجه ای را از شهرداری می خواهند و از طرفی خود شهرداری هم درآمدهایش تحقق پیدا نکرده و خودش هم با این چالش مواجه است، حجم مراجعه هایی که از ارگان ها به شهرداری وجود دارد و پروژه های سنگین خود شورا باعث می شود شهردار هم دغدغه اش کمتر از شورا نباشد.

** بعضی از اعضا معتقدند که شهردار باید استیضاح شود، نظر شما چیست؟ و از 20 به شهردار چه نمره ای می دهید؟
• در ارتباط با نمره باید عملکرد ایشان به طور کامل ارزیابی شود، عملکرد مدیریت شهری در یکسری حوزه ها خیلی خوب بوده است و در بعضی حوزه های دیگر هم ضعیف عمل کرده است. ولی کارکردن در شرایط کنونی که درآمد به سختی تحقق پیدا می کند و خود شهرداری باید پول ساز باشد کار مشکلی است. از این جهت به مرحله استیضاح نرسیده و در مجموع هم فقط 5 نفر به این نتیجه رسیده اند که از شهردار سوالاتی را مطرح کنند و بنده در شرایط کنونی از عملکرد شهردار راضی هستم.

** یک خبر مهم به شهروندان بدهید؟
• هفته گذشته مصوبه ای تحت عنوان احداث استراحتگاه برای راهیان نور البرزی در خرمشهر به تصویب رسید که در دهه اخیر یک کار ارزشمند برای شورا محسوب می شود. در خوزستان مکانی را به متراژ 2 هکتار در مقر شهید باکری برای سپاه استان البرزی اختصاص داده شده که برای احداث این اقامتگاه به متراژ 5 هزار متر مبلغ 5/7 میلیارد تومان برآورد شد و مقرر شد که شهرداری با تامین این بودجه بتواند در این کار ارزشمند فرهنگی و ماندگار سهیم شود؛ چراکه عزتی که در حال حاضر در داخل و خارج از کشور داریم را مدیون شهدا هستیم و باید این ها را به نسل آینده و جوان بشناسانیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =