۰ نفر
۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

۷۸ اثر سینمایی بلند، مستند، کوتاه و انیمیشن از ۲۰ خرداد سال ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس اعلام شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه، از ۲۰ خرداد ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴، شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه در مجموع ۴۶ جلسه برگزار و در این جلسات درباره نمایش فیلم‌های متقاضی برای اکران در گروه هنر و تجربه تصمیم‌گیری شده است. 

از زمان آغاز به کار گروه هنر وتجربه تاکنون ۲۹ فیلم بلند ایرانی و خارجی، ۲۵ فیلم مستند ایرانی و خارجی، ۳۲ فیلم کوتاه و سه انیمیشن به نمایش درآمده است.

۲۲ فیلم بلند ایرانی در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمدند که از این تعداد، ۲۰ فیلم نمایش اول و دو فیلم قدیمی است. 

همچنین از مجموع هفت فیلم بلند خارجی نمایش داده شده در گروه هنرو تجربه، چهار اثر سینمایی اکران اول و سه فیلم قدیمی بوده است.

در بخش مستند نیز ۲۲ فیلم ایرانی (۱۴ فیلم اکران اول) و ۸ فیلم خارجی (فیلم های قدیمی) بوده است. در بخش فیلم کوتاه نیز ۳۲ و در انیمیشن نیز ۳ فیلم در گروه هنر و تجربه نمایش داده شده است.

از آغاز به کار گروه هنر و تجربه تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴، ۲۰۰ فیلم بلند سینمایی (۱۰۱فیلم با امکان نمایش، ۹۰ فیلم بدون امکان نمایش، ۹ اثر در دست بررسی)،۱۵۵ فیلم مستند (۹۳ فیلم با امکان نمایش، ۵۲ اثر بدون امکان نمایش و ۱۰ فیلم در دست بررسی)، ۲۵۵ فیلم کوتاه (۱۲۷ فیلم با امکان نمایشٰ ۱۱۳ فیلم بدون امکان نمایش و ۱۵ فیلم در حال بررسی)، ۸ فیلم انیمیشن (۴ فیلم با امکان نمایش، ۲ فیلم بدون امکان نمایش و ۲ فیلم در حال بررسی) متقاضی اکران در این گروه بوده‌اند.

در مجموع از ۶۱۸ فیلم بلند، مستند، کوتاه و انیمیشن متقاضی اکران در گروه هنر و تجربه تا ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۴، ۷۸ اثر در گروه هنر و تجربه به نمایش عمومی رسیده است. همچنین مدت زمان فیلم های نمایش داده شده ایرانی در این گروه در مجموع ۳۳۳۰ دقیقه و آثار خارجی ۹۰۷ دقیقه بوده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =