مصطفی دنیزلی چهره‌ای نیست که به سادگی فراموش شود. او در سه مقطع مختلف در فوتبال ایران به مربیگری پرداخت.

خبرورزشی نوشت:  دنیزلی اولين تجربه‌‌اش، نشستن روي نيمكت پاس تهران بود كه تا آخرين هفته‌ها، با يك تيم بسيار خوب مدعي قهرماني بود ولي اتفاقاتي رخ داد كه در هفته پاياني نتوانست قهرمان شود اما فصل بعد، مجيد جلالي توانست همان تيم را قهرمان ليگ ايران كند. او فصل ششم، سرمربي پرسپوليس شد و در حالي كه اواسط ليگ 11 امتياز از استقلال عقب افتاده بود، در پايان ليگ ششم، يك پله از آبي‌پوشان بالاتر ايستاد. در نيم‌فصل دوم از ليگ دوازدهم نيز براي سومين بار به ايران برگشت و مجدداً هدايت پرسپوليس را برعهده گرفت. در آن فصل، سرمربي تيمي پر از بحران شد كه حميد استيلي در آن با ناكامي همراه بود. دنيزلي نتوانست كار خاصي انجام دهد زيرا پرسپوليس نه گلر مطمئني داشت، نه مدافع مستحكمي و نه شرايط مالي درست و حسابي. با اين حال، او خاطره‌اي فراموش‌نشدني در ذهن هواداران حك كرد كه به اين زودي از بين نمي‌رود‌؛ پيروزي 3 بر 2 مقابل استقلال در دربي حساس و مهم دور برگشت ليگ يازدهم. پرويز مظلومي در آن روز سرمربي استقلال بود. او حالا دوباره جانشين امير قلعه‌نويي شده و هدايت آبي‌پوشان را برعهده گرفته است. مظلومي چند روز قبل و در يك برنامه تلويزيوني، در مورد آن دربي، حرف‌هاي عجيبي به زبان آورد.

او به شوخي گفت: «بعد از پيروزي در 4 دربي، گفتيم دربي پنجم را به پرسپوليس ببازيم!» اين حرف‌ها باعث شد به دنبال مصاحبه با مصطفي دنيزلي برويم. مربي ترك‌تباري كه محبوبيت خارق‌‌العاده‌اي ميان پرسپوليسي‌ها دارد. آقامصطفي مفسر شبكه تلويزيونيLIG TV تركيه است و ليگ اين كشور را تفسير مي‌كند. دنيزلي برای اين كار، قرارداد بسيار خوبي بسته كه بابت سرمربيگري در تيم‌هاي ديگر نيز نمي‌تواند به چنين دستمزدي برسد. به بهانه صحبت‌هاي مظلومي، به كمك يك دوست مشترك توانستيم دقايقي با دنيزلي در مورد اتفاقات روز 13 بهمن 1390 و آن دربي «جادويي و فراموش‌نشدني» صحبت كنيم. آقامصطفي در ابتدا گفت: «من هرگز نمي‌توانم خاطراتم در ايران را فراموش كنم. خاطرات زيادي با خود به كشورم آورده‌ام كه فقط شادترين‌هاي‌شان را به ذهن سپرده‌ام و دوست ندارم در مورد تلخي‌هايش صحبت كنم.» او وقتي با سؤال ما درخصوص صحبت‌هاي مظلومي مواجه شد، گفت: «براي هر مربي در هر جاي دنيا احترام قائلم. بله آن روز استقلال با شايستگي بازي را اداره كرد و مي‌توانست ما را شكست دهد. حتي اين تيم با هدايت همان مربي، با 2 گل از ما پيش افتاد ولي در نهايت، نتيجه ديگري رقم خورد. نمي‌دانم چطور در يك ديدار تا اين حد حساس، يك مربي حاضر مي‌شود بازي برده را ببازد چون حريفش در گذشته 4 بار شكست خورده بود.» اين پيشكسوت دوست‌داشتني كه در كشورش لقب جالبي دارد و او را با لقب «ناخدا» مي‌شناسند، افزود: «تصورم اين است كه مربي استقلال مي‌خواهد تلاش بازيكنانش در آن روز را زير سؤال ببرد.

شايد هم اين حرف‌ها را به شوخي گفته باشد وگرنه باز كردن پرونده‌اي مربوط به چند سال قبل و تغيير دادن اتفاقات آن بازي طبيعي نيست. بازي تمام شده و ما برنده بازي شديم، بحث كردن در مورد گذشته بي‌فايده است. من هم دوست ندارم بيش از اين درخصوص مسائل حاشيه‌اي حرف بزنم. فقط مي‌گويم با توجه به الماس‌هايي كه در تيم داشتم، بازيكناني مثل علي كريمي، مهدي مهدوي‌كيا يا ايمون زايد بايد برنده بازي مي‌شديم.» دنيزلي ادامه داد: «در آن ديدار ما با حساب 2 بر صفر عقب بوديم اما من در ليگ تركيه بازي 4 بر يك باخته را با برتري 6 بر 5 به پایان رساندم كه كار مهم‌تري بود. نتايج در فوتبال قابل پيش‌بيني نيست كه بخواهيم بگوييم من چند بازي را برده‌ام و حالا مي‌خواهم اين بازي را ببازم. در واقع اين حرف‌ها، زير سؤال بردن منطق فوتبال است. اميدوارم حرف‌هاي مربي استقلال جدي گفته نشده باشد.»

 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =