در دیدار رئیس دانشگاه علمی و کاربردی با رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر لاریجانی با تاکید بر پیگیری مشکلات این دانشگاه گفت: یکی از مهم ترین مشکلات کشور نبود پیوند قابل قبول میان آموزش و بازار کار است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی و جمعی از مسئولان این دانشگاه صبح امروز سه شنبه ( 16 تیر) با حضور در پارلمان با دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

ضرورت کاهش مواد قانونی مرتبط با دانشگاه علمی- کاربردی

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار در پاسخ به برخی موضوعات مطرح شده ازسوی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی مبنی بر وجود برخی مشکلات در این دانشگاه، گفت: استراتژی مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه، کاهش تعداد موادقانونی مربوط به چنین مراکزی است؛ اما برخی ازمسائل مربوط به این دانشگاه را می توان در قوانین عادی گنجاند، هرچند که قانون برنامه به این نکته تاکید دارد که برخی از امور کشور در بازه زمانی 5 ساله به چشم انداز خاصی برسد و فراتر از آن نیز قانونگذاری صورت نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: ضرورت بازنگری در برخی مواد و قوانین دانشگاه علمی و کاربردی ازسوی مسئولان این دانشگاه وجود دارد، از این رو باید قوانین این دانشگاه به طور دقیق بررسی شود، زیرا ممکن است که وجود برخی قوانین به شکل موجود برای این دانشگاه ضرورت نداشته باشد؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که یکی ازمهم ترین اشکالات بخش های آموزشی در کشور این است که پیوند قابل قبولی میان آموزش و بازار وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طور حتم پیشنهاد مسئولان این دانشگاه همراه با طرح موجود در مجلس مورد مطالعه قرار می گیرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =