منصور ابراهیم زاده می گوید می خواسته نیمار را به ذوب آهن بیاورد.

خبرورزشی نوشت: روز گذشته وقتی با منصور ابراهیم‌زاده سرمربی سابق ذوب‌آهن و پیکان تماس گرفتیم در جاده قم - کاشان مشغول رانندگی بود و...
آقاي ابراهيم‌زاده در فصل نقل و انتقالات ماجرايي شنيديم كه مي‌خواستيم صحت و سقم آن را از زبان خودتان بشنويم. زماني شما مي‌خواستيد نيمار برزيلي را به ذوب‌آهن بياوريد؟!

(با خنده‌اي بلند) بله! همراه يكي از دوستان براي انتخاب بازيكن به برزيل رفته بوديم. آنجا در كمپ سائوپائولو تمرينات تيم‌ها را زيرنظر داشتيم كه اگر خاطرتان باشد ايگور كاسترو را پيدا كرديم و به ذوب‌آهن آورديم.

خب ماجراي نيمار چه بود؟
نيمار آن زمان بازيكن 16، 17 ساله‌اي بود كه تازه در سانتوس مطرح شده بود. يك روز قرار شد به ورزشگاه برويم و بازي سانتوس برابر يك تيم برزيلي ديگر كه الان خاطرم نيست را از نزديك ببينيم. آن روز بازي جوان 17 ساله‌اي كه بعداً فهميدم نيمار است را خيلي پسنديدم. به دوستم گفتم اين را براي ذوب‌آهن مي‌خواهم!

جداً؟!
بله، اما وقتي همراهم اين ماجرا را با برزيلي‌ها در ميان گذاشت كلي تعجب كردند. آنها گفتند اين نيمار 17 ساله بازيكن آينده بارسلوناست.

ولي آن زمان كه خبري از بارسا نبود.
اتفاقاً همان جا به ما گفتند بارسلونا با اين جوان بسته است و مطمئن باشيد به تيم اسپانيايي مي‌پيوندد.

آن روز نيمار گل هم زد؟
نه ولي فوق‌العاده بازي كرد و... خلاصه آنكه خودمان هم آن روز خيلي خنديديم كه دست روي چه بازيكني گذاشتيم.

حالا در فصل نقل و انتقالات شما فكر مي‌كنيد خريد بازيكن از روي فيلم و CD درست است يا اينكه بروي و از نزديك ببيني؟
هر دو تا! بازيكن خارجي به نظر من بايد در تمرينات تست بدهد كما اينكه ما از ايگور كاسترو هم تست گرفتيم. البته به نظرم برزيلي‌ها معمولاً در فوتبال ايران بهتر جواب مي‌دهند مثل ادينهو، كاسترو يا كارلوس سانتوس و لئوناردو پادواني.

ولي دي‌كارمو و ژوزف تادئو هم داشتيم!
من نظري راجع به اين بازيكنان ندارم اما خريد بازيكن خوب خارجي هم واقعاً سخت است.

راستي خبر پرونده پيكان و راه‌آهن را شنيدي؟
بله، هم شنيدم و هم به آقاي شيعي مديرعامل پيكان تبريك گفتم. به هر حال ما هم جزو مجموعه پيكان بوديم.

چرا پيكان سقوط كرد؟
شايد دليل آن به عدم خودباوري بچه‌ها و كادرفني در مجموعه برگردد. پيكان با يك برد در نيم‌فصل دوم مي‌ماند ولي به هر دليل اين اتفاق نيفتاد و... اگر اجازه بدهيد مي‌خواهم در مورد سيدمهدي رحمتي صحبت كنم.

چه صحبتي؟
اين روزها بعضي صحبت‌ها پيرامون جذب بازيكنان استقلال به توصيه سيدمهدی رحمتي به گوش مي‌رسد در حالي كه اين‌طور نيست. به نظر من رحمتي مثل محرم نويدكياست. وقتي اين ستاره‌ها با تيمي قرارداد مي‌بندند ساير بازيكنان هم ترغيب مي شوند به آن تيم بروند. من اين مسئله را به عينه در پيكان ديدم. نبايد اين اتفاق را به شكل ديگري عنوان كرد و خواستم اين مسئله را يادآوري كنم.

 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =