رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل گفت: مطابق پروانه شاتل و مخابرات برای خرید سهام شرکت مالک شرکت مخابرات ایران یعنی شرکت توسعه اعتماد مبین درخواست خود را به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه دادیم.

 

محمدحسن شانه‌ساززاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به کسانی که اقدام این شرکت برای خرید سهام مالک شرکت مخابرات ایران را بازی تبلیغاتی عنوان کرده بودند، اظهار کرد: سه شرکت شاتل، های‌وب و نداگستر صبا که به صورت مشترک متقاضی خرید سهام توسعه اعتماد مبین هستند، ضمن اعلام آمادگی برای خرید این سهام، نامه کسب اجازه این خرید را به وزارت ارتباطات و رگولاتوری ارایه داده‌اند.

وی ادامه داد: با انتشار آگهی مزایده سهام شرکت توسعه اعتماد مبین، شاتل تقاضای خرید این سهام را اعلام کرد؛ سهامی که شرکت آن به صورت مشارکت مدنی بدون دخالت سازمان خصوصی‌سازی تشکیل شد و از همین رو به اقدامات گفته شده مبنی بر اعلام شرایط، ارزش‌گذاری و فروش از سوی سازمان خصوصی‌سازی نیازی نیست.

شانه‌ساززاده افزود: همچنین از آنجایی که قسط‌های خرید شرکت مخابرات ایران از سوی توسعه اعتماد مبین پایان نیافته، به نظر می‌رسد هرگونه نقل و انتقال مالکیت سهام مخابرات باید با مجوز سازمان خصوصی‌سازی، تاییدیه رگولاتوری و سازمان بورس و اوراق بهادار صورت بگیرد و شاتل نیز براساس پروانه خود برای کسب مجوز خرید سهام توسعه اعتماد مبین اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران پنج سال پیش انجام شد، گفت: هرچند که درباره نحوه خصوصی‌سازی حرف و حدیث فراوان است اما به وضعیت فعلی توسعه اعتماد مبین برای فروش سهامش و اقدام شاتل برای خرید آن ارتباطی ندارد و ما نقطه نظرات خود را درباره اشکالات وارده به شکل برگزاری مزایده اعلام کرده‌ایم.

شانه‌ساززاه افزود: در نامه ارسال شده، درباره انحصارهای ذاتی شرکت مخابرات ایران، تبعات آن و وضعیت فعلی خریدار مخابرات اشاره شده که با توجه به قسط‌های باقی‌مانده آن آیا امکان واگذاری آن وجود دارد یا نه.

وی در پاسخ به اینکه شرکت مخابرات در پنج سال گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است، گفت: شاتل و سایر شرکت‌های همکار که با بدنه شرکت مخابرات در تماس هستند، چند سالی است که در برابر درخواست‌ها برای تامین امکانات موردنیاز خود به دلیل عدم امکان فنی پاسخ منفی می‌گیرند. آیا به این معنی است که سرمایه‌گذاری عظیمی در این شرکت صورت گرفته است؟

به گفته وی، شرکت‌های اقماری متعددی پیرامون شرکت مخابرات ایران تشکیل شده‌اند که بیشتر نیازهای مخابرات از آن‌ها خریداری می‌شود و این درحالی است که ممکن است این شرکت‌ها کارایی لازم برای مخابرات را نداشته باشند یا حتی خدمات موردنیاز آن را گران‌تر بفروشند.

شانه‌ساززاده افزود: پس از طرح درخواست شاتل برای خرید سهام توسعه اعتماد مبین اظهارنظرهای مختلفی درخصوص سودده بودن این شرکت منتشر شد و این درحالی است که مالکان مخابرات همیشه بر زیان‌ده بودن این شرکت تاکید داشتند و متقاضی تغییر تعرفه‌های مخابراتی بودند اما آنچه مسلم است، این است که به نظر کارشناسان، مخابرات در توسعه فناوری‌های نو و به روز بسیار عقب‌تر از سایر بازیگران است.

وی درباره احصای اهلیت خریدار سهام شرکت مالک مخابرات گفت: به طور قطع تشخیص این امر پس از پیشبرد کار، برعهده نهادهای تصمیم‌گیر است.

رییس هیات مدیره شاتل با تاکید بر اینکه با تصمیم مالکان مخابرات مبنی بر فروش صد درصد سهام خود زمان مناسبی برای رگولاتوری به منظور تدوین قوانین انحصارزدایی فراهم شده ،اظهار کرد: معتقدم مالکیت دولتی و خصوصی شرکت مخابرات ایران فرقی نمی‌کند بلکه باید مدیریت خصوصی و دولتی آن با هم فرق کنند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =