بلاتکلیفی و اعتراضهای چندساله معلمان سبب شد تا سرانجام وزیر آموزش و پرورش خبر استخدام فرهنگیان را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی كه امكان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی كشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یكساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.

از این رو فانی هشتم اردیبهشت در گردهمایی فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان از دریافت مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در این وزارت خانه خبرداد و گفت: «پس از پیگیری‌های ۶ ماهه این وزارتخانه، مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد.» وزیر زمان برگزاری آزمون را خرداد ماه اعلام کرد.

احتمالا نیمه دوم سال

بسیاری از معلمان در خردادماه در انتظار زمان ثبت نام و برگزاری آزمون بودند که در 8 خردادماه، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سفر به خوزستان گفت زمان استخدام جدید آموزش و پرورش تیرماه است.

بااین‌حال، بطحائی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد زمان آزمون گفت: در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم.جدول سهمیه ها، رشته ها و منابع را آماده کرده ایم و تا هفته آینده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال خواهیم کرد.

انتظار می رفت تا تیرماه منابع آزمون استخدامی معلمان اعلام شود، اما معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس مقررات خودش هر شش ماه، یک مرتبه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را برگزار می‌کند. مدتی قبل در این سازمان برای استخدام در یکی از دستگاه‌ها آزمون برگزار شده است، ما باید آزمون را در شش ماهه دوم برگزار کنیم.

او گفت: ما از سازمان مدیریت در خواست کردیم که آزمون را در شش ماهه اول برگزار کند تا بتوانیم از سال تحصیلی پیش رو استفاده و پذیرفته شدگان بتوانند دوره یک ساله خود را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم در گفتگو باخبرنگار مهر با اظهار بی‌اطلاعی ازجزئیات آزمون استخدامی آموزش وپرورش گفت: به وزارت آموزش و پرورش خواهم گفت زودتر جدول سهمیه، رشته و منابع را به سازمان مدیریت ارائه دهند.

جزئیات جدید از آزمون

مشخص نبودن زمان و منایع آزمون سبب شد تا شایعاتی مبنی بر برگزار نشدن آن مطرح شود و حتی شنیده شد که این خبر تنها برای استیضاح بوده تا وزیر بتواند رای اعتماد مجدد بگیرد. درحالیکه هر روز زمزمه هایی از این آزمون شنیده می شود سرانجام وزیر آموزش و پرورش با رد شایعات مبنی بر لغو این آزمون، گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش مستقل از آزمون فراگیر سازمان سنجش آموزش برگزار خواهد شد و نحوه اجرای آن نیز بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وزیر آموزش و پرورش خبرهای جدیدی از این آزمون اعلام کرد و گفت تا پایان تیرماه برگزار می شود. او ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی در هر استان با نیروی های موجود در همان استان اجرایی خواهد شد و تفاهم نامه ای نیز با هر استان در این زمینه منعقد شده است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    5 1
    آخه یک میلیون حقوق سرگردانی می خواهد؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    3 1
    راستی از رتبه بندی معلمان چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ معلم ناامید1
  • فرهنگی 1 A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    3 5
    چرا استخدامی ها بیشتر خانم هستند؟ لابد چون به حقوق کم توجهی نمی کنند.متاسفانه مدارس پسرانه از کمبود معلم مرد می نالند مدارس چرا باید تا پایه ششم معلم خانم بر سر دانش آموز پسر هست؟ چرا استخدام باید 70درصد خانم باشد؟آقایان 30 درصد بحث کارآیی اینجا نیست چون جاش اینجا نیست. ولی در دبیرستان دخترانه معلم مرد تدریس می کند درصورتی که دبیرستان پسرانه در همان زمان معلم ندارن