۰ نفر
۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

تصمیم گیری در این مورد به عهده مدیریت یکپارچه زاینده رود گذاشته شده و همه ما تلاش داریم این آب به‌ صورت حداکثری در رودخانه جاری بماند.

با دستور رئیس جمهور، جریان آب در زاینده رود ادامه خواهد داشت.

 به گفته مسعود ميرمحمدصادقي مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از آنجا که احياي تالاب گاوخوني و اکولوژي حاکم بر اکوسيستم منطقه بسيار حائز اهميت است،با رهاسازي آب در رودخانه زاينده‌رود،حيات دوباره به تالاب گاوخوني بازگشته و پرندگان و حيوانات آبزي که در منطقه بودند، مجددا حضور خواهند يافت و شور و نشاط گذشته دوباره به تالاب و منطقه بازمي‌گردد.

وی گفته است وقتي اين آب جاري است، در دوره بعدي توزيع آب نيز به واسطه اشباع شدن زمين، راحت‌تر مي‌توانيم آب را به مناطقي که نياز دارند منتقل کنيم.لذا بنا به دستور رئيس جمهوري و همچنين مصوبه شوراي هماهنگي حوضه آبريز زاينده‌رود به رياست وزير نيرو، قرار شد جريان آب در زاينده رود جاري باشد.

ميرمحمد صادقي تصریح کرد: تلاش داريم اين آب را به آب پائيزه بعدي متصل کنيم، ولي خط قرمز ما براي تامين اين آب، ميزان حجم مخزن زاينده رود در پايان شهريورماه است تا بتوانيم کشت پائيزه کشاورزان شرق و غرب را درسال آينده نيز داشته باشيم. تصميم گيري در اين مورد به عهده مديريت يکپارچه زاينده رود گذاشته شده و همه ما تلاش داريم اين آب به‌ صورت حداکثری در رودخانه جاري بماند.

وي با اشاره به شادي مردم اصفهان در هنگام جاري شدن آب در تالاب گاوخوني گفت: در هفته گذشته آئين شکرگزاري توسط سازمان‌های مردم نهاد و مردم اصفهان به خاطر رسيدن آب به تالاب گاوخوني برگزار شد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید RO ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    15 23
    مشکل کم آبی زاینده رود افزایش استفاده آب توسط کشاورزای منطقه و مردم اصفهانه در سال های اخیره
    • بهنود A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      20 8
      نه اصلا مشکل اصلی برداشت بی رویه و بدون ضابطه آب در بالا دست در چهارمحال هست
    • بهروز A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      30 2
      مشکل کم آبی زاینده رود، سوء مدیریت دوران احمدی نژاده