ایرنا نوشت:

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب از موافقت اتحادیه عرب با اعزام نیروهای حافظ صلح به یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یمن پرس ،العربی گفت: ماموریت نیروی عربی مشترک پس از جلسه مشترک وزیران دفاع وخارجه اعضای این اتحادیه در پایان ماه کنونی مشخص می شود.

وی با اشاره به دیدار خود با عبدالکریم الاریانی رئیس مشاوران رئیس جمهوری مستعفی یمن وخالد بحاح معاون رئیس جمهوری مستعفی گفت: در این دیدار درباره اجرای قطعنامه 2216 وطرح شورای همکاری خلیج فارس وعقب نشینی انصار الله تحت نظارت بین المللی بحث شد .

العربی افزود: در همه جای دنیا معمول این است که پس از برقراری آتش بس، نیروی حافظ صلح به آن کشور اعزام شود این در حالی است که تمایل برای اعزام نیروی حافظ صلح عربی واسلامی وجود دارد واین مسئله رسما در اتحادیه مطرح شد.

دولت مستعفی یمن ضمن درخواست اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت ، خواستار استقرار نیروی حافظ صلح عربی در نقشه راهی که فرستاده سازمان ملل به یمن ارائه داد شد.

العربی شرط اعزام نیروی حافظ صلح به یمن را اجرای قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت وبرقراری آتش بس دانست.

العربی برای اولین بار از تصمیم اتحادیه عرب از تاسیس نیروی دفاع عربی مشترک وایجاد پست معاون نظامی دبیر کل ومشاوران نظامی دبیر کل اتحادیه عرب خبر داد.

العربی ماموریت این نیرو را حفظ امنیت ملی عربی ،مقابله با تروریسم ومداخله در حوادث کنونی یمن، سوریه ومقابله با داعش وگروههای تروریستی ذکر کرد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    6 13
    هه اگه جرات دارین نیرو بفرستین نه اینکه ازهوا اتیش بازی کنین .. ببینید نیروهای پیادتون چجوری قلع و قم میشن
  • بنده خدا A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    2 1
    خداوند در سوره حجرات. آیات 9 و 10 می فرماید و ان طائفتان من المومنین اقتتلوا فاصلحوا بینهما فان بغت احدیهما علی الاخری فقاتلوا التی تبغی حتی تفیء الی امراالله فان فآءت فاصلحوا بینهما بالعدل و اقسطوا ان الله یحب المقسطین و اگر دو گروه از مومنان با هم به جنگ و نزاع پردازند آنها را آشتی دهید . و اگر یکی از آن دو بر دیگری تجاوز کند با گروه متجاوز پیکار کنید تا به فرمان خدا بازگردد. و هر گاه باز گشت. در میان آن دو صلح عادلانه برقرار سازید و عدالت پیشه کنید که خداوند عدالت پیشه گان را دوست می دارد انما المومنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم و اتقوا الله لعلکم ترحمون مومنان برادران یکدیگرند پس بین دو برادر خود صلح و آشتی برقرار سازید و تقوای الهی پیشه کنید تا مشمول رحمت او شوید نظر شما