ایرنا نوشت:

نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می دهد که در فاصله 15 سال گذشته، بیش از 25 درصد از شمار مردم آمریکا که در سال های بعد از واقع 11 سپتامبر 2001 به آمریکایی بودن خود افتخار می کردند، کاسته شده است.

به گزارش ایرنا؛ براساس نظرسنجی های گذشته موسسه گالوپ در سال های پس از واقعه یازدهم سپتامبر سال 2001، قریب به 70 درصد از مردم این کشور از این که آمریکایی هستند، احساس غرور می کردند.

براساس نظرسنجی های جدید این موسسه، سیاست های غلط دولت های آمریکایی در 15 سال گذشته و تغییر چهره این کشور در انظار بین المللی، موجب کاهش شدید غرور شهروندی این کشور شده به طوری که شمار این گروه در فاصله سال های 2002 تاکنون به 54 درصد تنزل پیدا کرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که میزان درصد شهروندانی که هنوز به آمریکایی بودن خود افتخار می کنند در میان سالمندان و ساکنان ایالت های جنوبی این کشور به مراتب بیشتر از سایر مردم این کشور است.

گالوپ در نهایت نتیجه گیری کرده است که میزان غرور آمریکایی ها در مورد کشورشان بار دیگر به سال های پیش از واقعه 11 سپتامبر سال 2001 تنزل کرده است.

این نظرسنجی از طریق گفت وگوی تلفنی در فاصله روزهای دوم تا هفتم ماه ژوئن و در میان یک هزار و 527 نفر از افراد بالغ آمریکایی در 50 ایالت این کشور انجام شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    23 1
    خبر آنلاین؟ این لینکه سایت گالوپه، http://www.gallup.com/poll/163361/proudamerican.aspx، کجاش میبینی که گفته باشه غرور آمریکایی ها به شدت افت کرده؟ تو نمودار نشون داده کاملا که 2001 87 بودند حالا 85 هستن، به خدا منم از امریکا دل خوشی ندارم ولی این چه روشیه؟ البته تو نبودی، ایرنا بوده ولی خب وقتی می خوای بازنشر کنی یه سرچ بکنی بد نیست،
    • بی نام RU ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      2 1
      خوبه یه سوزن به خودتون بزنین یه جوال دوز به دیگران. به این میگن بی اخلاقی رسانه ای...
  • بی نام IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 10
    واقعا دردناک است
  • بی نام A1 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    11 1
    الکی
  • کامران US ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    10 4
    خبر آملاین عزیز برادر من با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه بنده هر روز به چشم خودم بین این مردم میبینم که چقدر به امریکایی بودن خودشون افتخار میکنن و چقدر پرچم کشورشون براشون عزیزه، اینجا نه به کسی بابت اینکه پرچم رو بزنه سر در خونش وام میدن نه به کسی که بیاد و در راهپیمایی استقلال و جشنهاش شرکت کنه آذوقه و غذا میدن اما این مردم به یک دلیل ساده به امریکایی بودن خودشون افتخار میکنن، اون هم اینه که پشتشون به قدرت بلامنازع اقتصادی، علمی، سیاسی و نظامی کشورشون گرمه. این مردم عاشق کشورشونن و هیچ کجای دنیا از اینکه پاسپورتشونو کسی ببینه نمی ترسن، هیچ کجای دنیا سفارتشون در برابر مشکلات اتباعشون نمیگه به ما مربوط نیست اینها دلیل افتخاره