عضو فراکسیون زنان و خانواده با بیان اینکه سست شدن باورهای دینی عاملی مهم در بروز اعتیاد میان جوانان و نوجوانان است، خواستار فیلترینگ شبکه‌های ماهواره‌ای برای پیشگیری از اعتیاد توسط دولت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر سكينه عمراني اظهار داشت: طي سال‌هاي گذشته تلاش زيادي براي ريشه‌كني اسباب و اثاث اعتياد صورت گرفته اما تا رسيدن به نقطه رضايت و مطلوب راه زياد است.

وي افزود: اين مساله واقعيتي است كه مواد مخدر با حمايت مافياي داخلي در حال انجام است چرا كه عقل سليم مي‌گويد بدون پشتيبان در داخل كشور ورود اين حجم مواد ممكن نيست.

عضو كميسيون كشاورزي ادامه داد: براي مبارزه با مواد مخدر بابد در زمينه مجازات‌ها كارهاي عمده صورت گيرد و اعمال شديد مجازات براي قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر لحاظ شود.

نماينده مردم سميرم با اشاره به اقدامات موقتي در زمينه مبارزه با مواد مخدر گفت: تاكنون هزينه‌هاي كلاني در رابطه با راه‌اندازي كمپ‌هاي ترك اعتياد شده است ولي اين سوال مطرح بوده كه چند درصد به نتيجه مطلوب نهايي رسيده است. عدم موفقيت در نرسيدن به هدف ‌هاي اصلي، خلاء طرح‌هاي ناكارآمد است كه بايد در اين زمينه فكر اساسي شود و با قاچاقچيان برخورد جدي‌تري صورت گيرد.

عمراني گفت: چرا امروز يك قاچاقچي يا فروشنده دستگير شده و فردا دوباره به فعاليت خود ادامه مي‌دهد؟! البته منكر فعاليت‌هاي نيروي انتظامي و ساير دستگاه‌هاي مربوطه نيستيم ولي اشكال و نقص در زمينه مبارزه سبب شده به موفقيت مطلوب دست نيابيم.

وي با تاكيد بر اينكه ريشه اصلي مواد مخدر بايد هدف قرار گيرد، گفت: روال كنوني مبارزه با مواد مخدر كافي نيست و مردم دائما بيان مي‌كنند كه نسبت به اين مساله ناميد شده اند. بايد در اين زمينه كار علمي و دقيق صورت گيرد.

عضو فراكسيون زنان و خانواده بيان داشت: مافياي بهره مند از پول مواد مخدر در كشور از قاچاقچيان حمايت مي‌كند. نيروي انتظامي تلاش مي‌كند ولي با وجود اين مساله به دليل وجود مافيا همچنان قاچاق مواد مخدر وجود دارد.

نماينده مردم سميرم گفت: مردم از مساله مواد مخدر به ستوه آمده‌اند. روزانه تعداد زيادي به دفاتر نمايندگان جهت رفع اين مشكل درخواست مساعدت و همكاري دارند. مردم از اينكه عزيزانشان به دست مواد مخدر نابود مي شوند عجز دارند و حاضرند خودشان هم در اين راستا همكاري كنند.

عمراني در ادامه سست شدن باورهاي ديني و اثرات سوء شبكه‌هاي ماهواره‌اي را دو عامل مهم افزايش بروز اعتياد ميان جوانان و نوجوانان عنوان داشت و افزود: دولت مي‌تواند به بحث فيلترينگ شبكه‌هاي ماهواره‌اي ورود يابد. بايد شبكه پاك ماهواره ‌اي ايجاد كرد. چراكه برخي از اين شبكه ها علمي بوده و ممكن است مفيد باشد ولي اكثر انها بايد فيلترينگ شود و دولت به صورت جدي در اين مساله ورود يابد.

وي با بيان اينكه ريشه كني اعتياد عزم جدي و هماهنگي داخلي مي‌خواهد، گفت: مجازات قاچاقچيان بايد جدي در نظر گرفته شود در برخي از كشورهاي همسايه موضوع اعتياد بسيار اندك است و اين مساله به دليل مجازات‌هاي سختگيرانه حاصل شده است.

عضو فراكسيون زنان و خانواده خاطر نشان كرد: بحث فرهنگسازي به تنهايي در مبارزه با اعتياد نمي‌تواند كارساز باشد. چرا كه بايد در آن كنار قدرت و اقتدار انجام شود. غير منطقي است كه بتوانیم يك قاچاقچي كه پول براي او حرف اول را مي‌زند بتوانيم با ارشاد و توجيه در مسير درست آوريم. در تمام كشورهاي جهان نيز عملا اين‌چنين است. آيا كساني كه به ما ايراد مي گيرند كه قاچاقچيان مواد مخدر را مجازات مي كنيم، خودشان پليس و قوه‌اي همچون قوه قضائيه ندارند؟!

وي در پايان بر لزوم افزايش آگاهي هاي مردم جهت پيشگيري از اعتياد اشاره كرد و اظهارداشت: علاوه بر آموزش بايد همه ابعاد و ريشه‌ها در نظر گرفته شود و مساله به درستي آسيب شناسي شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =