دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مدیریت جهادی یعنی نوآوری و خلاقیت گفت: مدیریت جهادی عامل موفقیت ایران در حوزه تولیدات دفاعی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع، سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی در جمع کارکنان سازمان صنایع هوافضا، عملیاتی بودن مدیریت جهادی را یکی از ویژگی های مهم صنعت دفاعی ایران برشمرد و افزود: از آنجا که مدیریت جهادی در صحنه عمل پیاده شده و الگوی اجرایی هم دارد، صرفا یک نظریه واندیشه نیست و حتی در صدر اسلام نیز وجود داشته و نمونه برجسته آن را می توان در دفاع هشت ساله، ساخت موشک و مسایل هسته ای ملاحظه کرد.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و نقش جهاد مدیریتی ادامه داد: در دفاع مقدس وضعیت به مراتب دشوار بود زیرا دشمن در ابتدای تجاوز، پنج استان ایران را به تصرف خود درآورد اما با مدیریت جهادی که جوانان گمنام ایران اسلامی با حضور در جبهه های جنگ به عنوان یک استراتژیست قهار انجام دادند، توانستیم دشمن را از خاک ایران بیرون برانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشییع با شکوه شهدای غواص، به تاریخچه شکل گیری تیم های غواصی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در سال سوم جنگ تحمیلی، تصمیم گرفته شد که جنگ را به داخل دریاها، تالاب ها و رودخانه ها و کوه ها بکشانیم، بنابراین به فکر تجهیز نیروها به نیروی جدیدی به نام غواص ها افتادیم.

وی با بیان اینکه غواصان ماموریت حساس خط شکنی را برعهده داشتند، تصریح کرد: غواصان قبل از شروع عملیات در تاریکی شب به سمت سنگرهای دشمن یورش برده و راه را برای پیشروی نیروهای دیگر باز می کردند.

رضایی با بیان اینکه ظرف 10 سال آینده اقتصاد و اقتدار نظام اسلامی ایران جزو اولویت های مهم خواهد بود، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را نقشه راه دانست و گفت: حل مشکل تورم و بیکاری در کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه به هیچوجه از فناوری هسته ایخود عقب نشینی نمی کنیم، خاطرنشان کرد: کسانی که امروز در مذاکرات حضور دارند، افراد موجهی هستند که در چارچوب های نظام حرکت می کنند.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =