واحد مرکزی خبر نوشت:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه یونان بار دیگر تاکید کرد توافق هسته ای با ایران بسیار بد است و هر روز امتیازات بیشتری به این کشور داده می شود .

 بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه یونان گفت: من از حضور وزیر خارجه یونان در اسرائیل تشکر می کنم زیرا شما این سفر را در حالی انجام داده اید که کشورتان با شرایط حساسی روبروست. این خود نشان از تعهد جدی شما برای تقویت روابط میان دو کشور است. آتن و اورشلیم(بیت المقدس) به همراه یکدیگر بنیان تمدن غرب را فراهم کرده اند و آزادی دنیای مدرن از این دو شهر نشأت گرفته است.

ما امروز دو دموکراسی غربی هستیم که دنبال صلح و ثبات و امنیت در شرق مدیترانه هستیم. ما همچنین آرزوی موفقیت و شکوفایی برای شما داریم و متعهد هستیم به هر طریقی که می توانیم به موفقیت شما کمک کنیم. این تعهد نه فقط به این علت که دوست هستیم بلکه همچنین به این علت که ما در جهانی در هم تنیده زندگی می کنیم که ثبات یک کشور بر ثبات بسیاری از کشورها تاثیر دارد. ما همچنین در نبرد علیه تروریسم اسلام شبه نظامی متحد یکدیگریم که بر کل منطقه تاثیر گذاشته است.

نتانیاهو افزود ما در دوران پر از چالش زندگی می کنیم زیرا ما با این احتمال روبرو هستیم که ممکن است توافقی هسته ای با ایران امضا شود، کشوری که بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است. این توافقنامه ، تا آنجایی که ما می دانیم، بر اساس تقریبا امتیاز دهی هر روزه از طرف پنج به علاوه یک به خواسته های روز افزون ایران است. هر روز امتیازات بیشتری به ایران داده می شود و هر روز این توافقنامه بدتر و بدتر می شود. من می توانم بگویم آنچه ما در وین شاهدیم، نه یک موفقیت و پیشرفت، بلکه یک شکست و از کار افتادن است، در واقع آنچه ما شاهدیم از کار افتادن و از بین رفتن اصولی است که پنج به علاوه یک خود را به حفظ آنها در مذاکرات لوزان متعهد دانست.

 این توافقنامه مسیر ایران را به رسیدن به زرادخانه هسته ای هموار می کند و این توافقنامه صدها میلیارد دلار سرمایه را برای ایران فراهم خواهد کرد که از آن برای ادامه تجاوزات خود در منطقه و تروریسم در سراسر جهان استفاده خواهد کرد. این چیزی است که ما باید علیه آن اقدام کنیم زیرا در صورتی که چنین توافق بدی حاصل شود که بسیار شبیه توافقنامه با کره شمالی است، نتیجه یکسان خواهد بود، قبلا نیز بسیاری از رهبران گفتند و من دوباره می گویم. حاصل نشدن توافق بهتر از این توافق بسیار بد است. این هم بر همه کشورهای ما تاثیر دارد. ما لازم است در این خصوص همکاری کنیم و دنبال ثبات ، امنیت و صلح و شکوفایی باشیم. این مسائلی است که دوست دارم با وزیر خارجه یونان درباره آنها گفتگو کنیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقیمی A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    16 1
    تا چشمات کور بشه مردک کودک کش
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    8 1
    آب بریز اونجا که میسوزه
  • adam RO ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    4 2
    تو این دنیا همه به فکر منافع خودشونن جز ما اون بیچاره ام داره منافعه خودشو دنبال میکنه ما باید از اونا یاد بگیریم که بخاطر هر مردمیو ملتی که هزار بار بهمون خیانت کردن منافع خودمونو از دست ندیم