شیعیان و سنی ها در یکی از مساجد استان القطیف عربستان سعودی نماز وحدت برگزار کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " محمد العصیمی " نویسنده روزنامه عکاظ چاپ عربستان با انتشار مقاله ای ضمن تمجید از این اقدام نوشت در یکی از مساجد شیعیان استان القطیف نماز مغرب به امامت فرحان الشمری شیخ اهل تسنن و نماز عشاء به امامت لؤی الناصر روحانی شیعیان برگزار شد.

وی افزود، این نماز پاسخ آشکار و قاطعی به تمام تلاش ها و اقداماتی است که در مسیر ایجاد تفرقه در جامعه دنبال می شود و جامعه با جسم و روح به دنبال امامان جماعتی است که این حرکت وحدت بخش را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد : اقامه این نماز نشانه ای از بیان وحدت میان شیعیان و سنی ها به شمار می رود و با این اقدام جلوی فتنه انگیزی میان آن ها گرفته می شود.

فرحان الشمری و لؤی الناصر اقامه این نماز را واکنش آشکار به همه درخواست ها و تلاش هایی که برای تفرقه افکنی در جامعه و میان شیعیان و سنی ها صورت می گیرد، دانسته و تاکید کردند که آگاهی مردم از اهداف گروههای تروریستی که سعی دارند بین آن ها درگیری ایجاد کنند، باعث ناکامی آن ها شد و جامعه، این امتحان دشوار را پس از انفجارهای تروریستی اخیر در مناطق القدیح و العنود به خوبی پشت سرگذاشتند. 

ساکنان این منطقه معتقدند باید این اقدام در همه مناطق این کشور و همه مساجد کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با فتنه انگیزان صورت گیرد. 

یادآور می شود که پیش از این در کویت نیز مراسم نمازجمعه مشترک بین شهروندان شیعه و اهل سنت با حضور امیر این کشور برگزار شد.

شهروندان شيعه و اهل سنت بحرين هم نماز جمعه مشترك خود را در مسجد جامع عالی شیعیان به منظور تاكيد بر وحدت و یکپارچکی ملت بحرین برگزار کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید محسن A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    12 1
    بسیار کار پسندیده ای است در کشور ما نیز میبایست نماز جماعت اهل تسنن و شیعه به اینصورت برگزار شود
  • احسان IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    11 1
    پس چرا ما معطل کردیم بسم الله بگیم و از این به بعد هفته ای یکبار توی شهرهایی که امکان برگزاری هست برپا کنیم
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    5 0
    بايد در تمام كشورهاي اسلامي برگزار شود. كار بسيار زيباييست.
  • حسین sa IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    5 0
    حرکت حرکت قشنگیه ایول . اولش تعجب کردم این حرکت از عربستانیا باشه
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    2 9
    البته مینوشتید وهابیت و شیعه بهتر بود دیگه نمیشه با دروغ به مردم گفت وهابیان دشمنان شیعیان هستند صد البته بین اونها تکفیری هست همون طور که در ایران هم برخی افراد اونها رو تکفیر می کنند زنده باد شیعه زنده باد وهابیت
    • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 1
      تو چه ساده ای هستی، بنده خدا اساس وهابیت بر تکفیر شیعه هست کتاب های متحجرانه ابن تیمیه که اساس تفکر پلید وهابیته، با مساله تکفیر شیعه عجین شده البته همه ادعاهایش هم غیر علمی و بی اساسه و پنبه توهماتش در کتاب های بزرگان شیعه و سنی زده شده، اما سران زر و زور منطقه نجد عربستان محمد بن عبدالوهاب و محمد بن سعود آن افکار پلید رو دو قرن پیش زنده کردند و با جنگ و خونریزی های وحشتناک، مکه و مدینه و بالاخره تمام منطقه عربستان را به تصرف درآوردند. لطفا کمی مطالعه کنید بلکه از این نظرات عجیب غریب ثبت نکنید دوستی وهابیت و شیعه، خواب پریشانی است که هرگز تعبیر ندارد. این را هم بدانید که وهابیت در مقابل اهل سنت است و اهل سنت را هم قبول ندارد اما برای اینکه بتواند در برابر شیعه بایستد خود را از اهل سنت
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    6 0
    الحمدا... تا باشه از این کارا
    • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      7 0
      از این اتفاق خوشحالم کاش این عمل در تمام کشورهای عربی و اسلامی انجام میشد تا شاید سیاستمداران این کشورها از خواب بیدار شوند و همه اگاه شوند که جای جنگ وخونریزی بخاطر تعصبات پو چ و کورکورانه دور از انسانیت است