مدیرعامل سازمان پسماند رشت: برای رسیدن به شهری پاک، نیازمند مشارکت شهروندان هستیم

امروزه با رشد جمعیت و بالا رفتن مصرف، تولید پسماند در ابعاد گوناگون خانگی، شهری، صنعتی و بیمارستانی به سرعت گسترش یافته است و کاهش تولید پسماند امری ضروری است.

يكي از بخش هاي اصلي مديريت شهري، مديريت پسماند شهري مي باشد كه در كليه مراحل مديريت پسماند يكي از كليدهاي دستيابي به موفقيت، آگاهي و مشاركت شهروندان مي باشد. ازآن جا كه كنترل شهروندي، عالي ترين سطح مشاركت است و شهروندان را در تصميم گيري كلان شهري دخالت مي دهد، مي توان با شناخت چنين مشاركتي موفقيت مسئولين را در فرهنگ سازي شهروندان در اجراي طرح مديريت پسماند موفق دانست.
مرتضي عاطفي مديرعامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري رشت نيز با توجه به اين مقدمه اظهار داشت: براي دستيابي به شهري دور از زباله و آلودگي ­ها، نيازمند نگرش و همت همه جانبه از سوي شهروندان رشت هستيم.
عاطفي با بيا ن اين موضوع كه، سازمان مديريت پسماند به تنهايي قادر به تامين رفت و روب كه به ­واسطه پيمانكاران طرف قرارداد با شهرداري رشت انجام مي­شود، نيست، اظهار داشت: نيازمند مشاركت و همكاري همه افراد جامعه شهري در اين خصوص مي­باشيم.
وي گفت: كارشناسان اين سازمان در حال بررسي، طراحي و مكان­يابي جهت استقرار سطل هاي زباله شهري با ظاهري متناسب كه زيبايي بصري نيز در آن لحاظ شده باشد، هستند.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند تصريح كرد: براي رفع مسايل و مشكلات در حوزه پسماند، درصدد بهره گيري از مشاركت­ هاي مردمي و انجمن­ هاي مردم نهاد هستيم و اين امر همواره در تمامي زمينه­ هاي مديريت شهري، به شكلي مشكل گشا بوده است.
وي ادامه داد: چنانچه بتوانيم با استفاده از مشاركت مردمي در مبحث پسماند، موضوع تفكيك از مبدا را عملي كنيم، اهدافمان را به شكل استفاده از سرمايه گذاري بهتر، ساماندهي خواهيم نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =