ایسنا نوشت:

رییس سازمان غذا و دارو، از کاهش قیمت 80 درصدی برخی داروهای وارداتی خبر داد.

رسول دیناروند افزود: عملکرد ما در دو ساله اخیر بر اساس آمارهایی که مراکز رسمی نرخ تورم را اعلام می کنند، عملکرد مثبتی بوده، یعنی تورم در حوزه دارویی از تورم در حوزه بهداشت و درمان و از تورم در کل کشور پایین تر بوده است.وی با بیان اینکه باید به تراز مثبت دارویی برسیم، ادامه داد: یکی از کشورهای خاورمیانه به این تراز رسیده و این کار عجیبی نیست و ما نیز در این زمنیه تلاش های زیادی داشته ایم و امیدواریم تا پایان سند چشم انداز به تراز مثبت برسیم.

دیناروند گفت: این دولت می تواند به آن هدفی که وزیر بهداشت نیز اعلام کرده یعنی صادرات 500 میلیون دلاری تا پایان دولت برسد که گام های خوبی برداشته شده و امیدواریم تا پایان سند چشم انداز از مرز حداقل یک میلیارد دلاری صادرات دارو عبور کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: هیچ دارویی اعم از تولید داخل و وارداتی وارد بازار نمی شود مگر اینکه تاییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد. همچنین نظارت بر صنعت وجود دارد و همه داروها با پروانه سازمان غذا و دارو وارد بازار می شوند، در ضمن در صنایع و شرکت های دارویی واحدهای تضمین کیفیت و مسوول فنی وجود دارد که صلاحیت مسوول فنی توسط این سازمان تایید شده، بنابراین نظارت مستمری در داخل کارخانه های داروسازی، بازرسی های سرزده و نمونه برداری از سطح عرضه نیز به دقت صورت می گیرد.دیناروند خاطرنشان کرد: هر ساله مجبور می شویم، تعدادی از داروها را به دلیل مشکلات کیفیتی از بازار جمع آوری کنیم و این نشان دهنده این است که به هر حال نظارت ها با دقت و حساسیت بالا صورت می گیرد.

وی گفت: فرهنگ نادرستی در جامعه ما وجود دارد که مردم کالای خارجی را ترجیح می دهند که امیدواریم به روزی برسیم که همه مردم کالای ایرانی را ترجیح دهند که در رونق اقتصادی و اشتغال نیز تاثیر بسزایی دارد.

دیناروند گفت: عملکرد ما در دو ساله اخیر بر اساس آمارهایی که مراکز رسمی نرخ تورم را اعلام می کنند عملکرد مثبتی بوده یعنی تورم در حوزه دارویی از تورم در حوزه بهداشت و درمان و از تورم در کل کشور پایین تر بوده و خوشبختانه در این حوزه ضریب افزایش قیمت نسبت به تورم کشوری بسیار پایین بوده که این فعالیت ها ادامه خواهد داشت.

 

وی به یکی از عوامل پایین بودن تورم در حوزه دارو اشاره کرد و گفت: در داروهای وارداتی از لحاظ قیمت سختگیرانه عمل می کنیم و شرکت ها مجبور شده اند قیمت های خود را اصلاح کنند و در این دو سال توانسته ایم قیمت برخی داروهای وارداتی را بصورت پلکانی 50 تا 60 درصد و در برخی موارد تا 80 درصد کاهش دهیم که این عامل در کاهش نرخ تورم دارویی تاثیر گذار بوده است.

237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =