سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت آثارصنایع دستی منطقه شمال کشور در آبان ماه سال جاری به میزبانی استان قزوین برگزار می‌گردد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین سید میثم حصاری معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: مراسم داوری نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی هرساله در مناطق پنجگانه شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب در سطح کشور برگزار می شود که علاوه بر احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی و ارتقا کیفیت آن می‌تواند نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای هنرمندان در تولید آثار مرغوب، تامین نیازهای مالی آنها و معرفی صنایع دستی در بازارهای داخلی و جهانی داشته باشد .

حصاری با اشاره به میزبانی قزوین جهت برگزاری سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی در آبان ماه سال جاری افزود: سومین دوره ارزیابی و داوری صنایع دستی استانهای منطقه شمال کشور شامل گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، زنجان، سمنان در 19 آبان ماه سال جاری در قزوین برگزار و هنرمندان آثار خود را برای دریافت نشان ملی ارائه خواهند کرد.

معاون صنایع دستی قزوین در پایان خواستار حضور فعال هنرمندان و تولید کنندگان برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شد و اظهار داشت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از همه هنرمندان دعوت می کند تا در این دوره حضور داشته و از تجربیات دیگر استان ها بهره مند شوند، البته اطلاع رسانی به هنرمندان از طریق ارسال پیام کوتاه و انتشار فراخوان در سایت میراث فرهنگی www.qchto.ir انجام شده و هنرمندان می توانند با مراجعه به سایت ضمن مطالعه شرایط حضور در این مسابقات، فرمھای مربوطه را دانلود و پس از تکمیل به همراه اثر، تا تاریخ 15 مهرماه به دبیرخانه مرکزی واقع درخیابان نادری شمالی، جنب خیابان رسالت، کوچه یاسین، معاونت صنایع دستی ارسال نمایند . آثار ارسال شده به دبیرخانه پس از بررسی از سوی کارشناسان استانی و در صورت دارا بودن معیارھای لازم برای داوری نهایی ارائه می گردد.

شایان ذکر است: دومین دوره داوری نشان ملی آثار صنایع دستی نیز در آذر ماه سال 92 به میزبانی قزوین برای استانهای منطقه شمال کشور برگزار گردید که طی داوری های صورت گرفته استاهای گیلان با 27 اثر و استان قزوین با 22 اثر بیشترین نشان ملی را از آن خود کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =