ایرنا نوشت:

حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار با انتشار بیانیه ای از افراد خود خواسته است با افرادی که از صفوف طالبان خارج شده اند و به داعش پیوسته اند، همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «جمهور» افغانستان روز یکشنبه به نقل از بیانیه حزب اسلامی گزارش داد که طالبان، «شورای نظار» دوران جنگ های داخلی دهه 70 و کمونیست ها دشمنان اصلی این حزب هستند و اعضای آنها از هیچ جنایتی علیه افراد حزب اسلامی دریغ نکرده اند.

حزب اسلامی در این بیانیه گفته است افرادی که از سیاست های طالبان راضی نبوده و صفوف آنان را ترک و به داعش می پیوندند، باید از طرف حزب اسلامی حمایت شوند زیرا آنان تا به حال با افراد حزب اسلامی درگیر نشده و در آینده نیز وارد جنگ نخواهند شد.

حزب اسلامی در این بیانیه از افراد خود خواسته است که اگر درگیری بین طالبان، کمونیست ها و شورای نظار رخ دهد، افراد حزب اسلامی در این درگیری ها مداخله نکنند و یا هم اگر ورود می کنند، باید از آن عده طالبانی حمایت کنند که در گذشته علیه حزب اسلامی نجنگیده اند.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در دوران مبارزه مردم افغانستان علیه اتحاد جماهیر شوروی پا گرفت و یکی از طرف های اصلی جنگ های دهه هفتاد بین مجاهدین در کابل بود و اکنون یکی از مخالفان دولت افغانستان است.

گلبدین حکمتیار در دوران ریاست جمهوری برهان الدین ربانی هنگامی که پست نخست وزیری را نیز در اختیار داشت به صف آرایی در مقابل رییس جمهوری پرداخت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =